Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:49:51 GMT

توصیه‌های تازه سفیر انگلیس درباره تظاهرات عراق

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۸۰۰۵

توصیه‌های تازه سفیر انگلیس درباره تظاهرات عراق

"جان ویلکس" سفیر انگلیس در عراق در توصیه های تازه ای در خصوص تحولات اخیر و اعتراضات یک هفته گذشته در بغداد و هفت استان مرکزی و جنوبی عراق علیه فساد دولتی، بیکاری، فقر و ضعف خدمات عمومی که در موارد بسیاری - به گفته مقامات عراقی بدلیل دخالت افراد نفوذی - به خشونت و درگیری نیز انجامید، گفته است که "نیازی به نظریه توطئه نیست، خواسته های اصلی تظاهرکنندگان از مدت ها پیش مطرح شده و خواسته هایی مشروع است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه توصیه های خود گفته است که "جان عراقی ها باید توسط نیروهای پلیس این کشور حفظ و حراست شود".

سفارتخانه های انگلیس و آمریکا در نخستین روز اعتراضات  در بغداد و چند شهر دیگر عراق، نیز به طور همزمان با صدور اطلاعیه های جداگانه از برگزاری این تظاهرات حمایت و از آنچه کاربرد خشونت علیه تظاهرکنندگان خوانده اند، ابراز نگرانی کرده بودند. 

جان ویلکس که آخرین روزهای ماموریت خود را در بغداد سپری می کند نخستن بار نیست اظهاراتی می کند که توسط طرف عراقی دخالت در امور داخلی این کشور تلقی می شود اما به نظر می رسد. توییت تازه وی حاوی اتهام زنی تلویحی به نیروهای امنیتی عراق برای کشتار تظاهرکنندگان است امری که به نظر می رسد واکنش  عراقی ها را دربرداشته باشد.

همزمان و با وجود پایان یافتن اعتراضات خیابانی در بغداد و اغلب نقاط عراق، اینترنت سراسری در این کشور پس از پنج روز قطعی کامل از روز دوشنبه به تناوب چند ساعته و بدون برنامه مشخص قطع و وصل می شود و اغلب شبکه های اجتماعی نیز همچنان بدلیل فیلترینگ  از دسترس خارج است.

گفته شده که علت ادامه فیلترینگ شبکه های اجتماعی و وصل جزیی اینترنت در عراق، مقابله با اقدامات ارتش های سایبری مستقر در خارج از عراق برای تحریک دوباره افکار عمومی و آغاز فاز خشن اعتراضات و حرکت های  تخریبی در کشور با هدف  اسقاط نظام است.

اسقاط نظام و شورش علیه روند سیاسی جاری در عراق با چاشنی حمله و تخریب مرجعیت عراق، راهپیمایی  اربعین و جبهه مقاومت اسلامی در منطقه و عراق، از جمله اهداف  و شعارهایی بود که توسط این ارتش های سایبری و برخی رسانه های عراقی و غیر عراقی خاص از روز نخست اعتراضات به شکل قابل توجهی ترند و به عنوان مطالبه نخست معترضان معرفی شد اما بعدا نمایندگان و سخنگویان اصلی معترضان از آن برائت جسته و برای تحقق خواسته ها و انجام اصلاحات مورد نظر خود با مقامات پارلمان و دولت وارد مذاکره شدند. / 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سفیر انگلیس عراق تظاهرات عراقی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟

زی‌سان: مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک‌تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد.

او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.

در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.

عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

tags # عراق سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟