Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@23:06:44 GMT

طرح مسئله نقض حقوق بشر در بحرین در پارلمان فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۸۰۱۸

طرح مسئله نقض حقوق بشر در بحرین در پارلمان فرانسه

میشل لاریو نماینده پارلمان فرانسه در پیامی که در صحن علنی این پارلمان قرائت شد نگرانی خود را از وضعیت حقوق بشر در کشور بحرین بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از lualuatv، میشل لاریو نماینده پارلمان فرانسه در پیامی که در صحن علنی این پارلمان قرائت شد نگرانی خود را از وضعیت حقوق بشر در کشور بحرین بیان کرد و از مقامات فرانسوی خواست نسبت به اعمال فشار علیه مقامات آل خلیفه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: اقلیت حاکم در کشور بحرین اکثریت شیعیان را مورد ظلم و ستم قرار می دهند و دولت فرانسه باید به وظایف خود در قبال حقوق بشر عمل کند.

 

هفته گذشته لاریو سؤالی در پارلمان مطرح كرد و از وزیر امور خارجه فرانسه ، ژان ایو لو درین پرسید كه چگونه پاریس می تواند از نفوذ خود برای تأمین آزادی زندانیان سیاسی بحرین و مدافعان حقوق بشر استفاده كند.

 

این نماینده مجلس به پرونده های نبیل رجب ، عبدالهادی ال خواجه و دکتر عبدالجلیل السینگاس اشاره کرد و آنها را قربانی شکنجه توصیف کرد.

 

وی همچنین از اعدام های اخیر در بحرین ابراز نگرانی کرد و گفت تمام این اقدامات ضد بشریت است.

 

در آستانه اعدام احمد الملالی و علی حکیم العرب ، هشت نماینده مجلس فرانسه نام خود را به لیست طولانی از قانونگذاران غربی که از منامه خواسته بودند احکام اعدام این دو نفر را صادر کند ، اضافه کردند.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد بیرجند پیاده روی اربعین اربعین کانون های مساجد زائران اربعین حسینی خراسان جنوبي کانون های فرهنگی هنری مساجد مواکب الاتحاد رژیم بحرین شیعیان بحرین بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده دائم ایران در ژنو: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند

 نمایندگی دائم ایران در ژنو با انتشار تصاویری از شدت سرکوب وحشیانه طرفداران فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا نوشت: ما به شدت سرکوب وحشیانه و خشونت آمیز اعتراضات مسالمت آمیز صلح آمیز طرفدار فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده را محکوم می‌کنیم. 

نمایندگی ایران با تاکید بر اینکه این میزان از وحشیگری یک نگرانی جدی است، ادامه داد: وحشیگری پلیس ایالات متحده و استفاده بیش از حد از زور در طول تجمعات مسالمت آمیز و هدف قرار دادن دانشجویانی که از پایان دادن به جنگ نسل کشی در غزه حمایت و طرفداری می‌کنند، یک نگرانی جدی است.

نمایندگی ایران با اشاره به اینکه تظاهرکنندگان دقیقاً خواستار پایان دادن به شراکت آمریکا در نسل کشی جاری در غزه به نام خود هستند، افزود: شلیک و ضرب و شتم به معترضان مسالمت آمیز، که خط مقدم مدافعان حقوق بشر هستند را ساکت نمی‌کند، بلکه فقط بر ضرورت مبارزه مجدد برای عدالت برای فلسطین تاکید می‌کند. 

نمایندگی ایران در پایان نوشت: حملات پلیس به دانشجویان و اساتید دانشگاه، میزان دستگیری‌ها و شرایط دستگیرشدگان به شدت نگران کننده است و ما خواهان آزادی تمامی بازداشت شدگان هستیم.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • نماینده دائم ایران در ژنو: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • یک حقوق‌دان: احتمالا حکم اعدام توماج صالحی لغو شود
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی