Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: سال گذشته ۲۵۴ هزار و ۷۰۳ کیلوگرم گوشت و فرآورده گوشتی در بازرسی کارشناسان دامپزشکی ضبط شد.

وی ادامه داد: کارشناسان دامپزشکی در ۶ ماه اول امسال پنج هزار و ۹۹۲ مورد بازدید و نظارت بهداشتی از مراکز عرضه شیرخام و فرآورده‌های خام دامی انجام دادند که منجر به ضبط ۲۴ هزار و ۸۶۱ کیلوگرم فرآورده‌ ناسالم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی با بیان اینکه در استان سمنان هشت کشتارگاه طیور فعال است، خاطرنشان کرد: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال هشت میلیون و ۱۸ هزار و ۵۹۳ قطعه مرغ گوشتی در کشتارگاه های استان کشتار شد که ۱۰۷ هزار و ۳۴۶  کیلوگرم مرغ گوشتی ناسالم در کشتارگاه‌ها ضبط و نابود شد.

وی خاطرنشان کرد: نیمه‌نخست امسال ۴۸ هزار و ۵۱۲ راس دام در پنج کشتارگاه‌ استان سمنان کشتار شد که پنج هزار و ۷۰۸ کیلوگرم معدوم شد.

وی بیان کرد: در بازرسی‌های انجام شده طی این مدت، ۹۱ مورد نمونه‌گیری از فرآورده‌های دامی مشکوک به منظور بررسی سلامت محصول انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: نیمه نخست امسال ۳۴۵ مورد نظارت بر صدور تمدید پروانه بهداشتی واحدهای پرورشی مانند دامداری و مرغداری انجام شده است.

۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۳ مزرعه مرغ تخم‌گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و ۴۲۱ مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به پولت، سایر ماکیان و مرغ اجدادی است.

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.

۷۳۴۲/۷۴۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت سمنان دامپزشکی گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران

معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از چهار درصد به ۱۲ درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد علی‌مهری اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲ درصد مصرف روزانه مرغ استان تهران در داخل استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث دو مگافارم در ری و فیروزکوه، افزود: برنامه‌ریزی اولیه برای احداث دو مگافارم در شهرستان ری و فیروزکوه انجام شده تا خودکفایی استان تهران به ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با تاکید بر افزایش تولید خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۹ واحد راکد مرغ‌داری استان تهران احیا شد که موجب افزایش جوجه‌ریزی از ۵۰۰ هزار قطعه به یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه شد.

منبع: فارس

کد خبر 747811

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان