Web Analytics Made Easy - Statcounter

تندگویان از مسدود شدن بیش از ۱۲ هزار مرکز و سایت همسریابی خبر داد و گفت: فعالیت این سایت ها باید مسدود شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان،  سایتهای همسر یابی مختلفی در ایران و خارج وجود دارد ولی هیچ کدام تضمینی در خصوص موفقیت ازدواج بدست نمی دهد. در سایت های همسر یابی موارد مختلفی از سوء استفاده و وارد آوردن صدمات مالی و آبرویی به افراد دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اینكه این روش ازدواج موفق آمیزتر باشد بهتر است با روشهای سنتی ازدواج تركیب شود به این معنی كه فردی را كه سایت به شما معرفی كرده است را به خانواده معرفی نمایید تا بررسی لازم انجام و مسیر درست برای ازدواج طی شود .

 

ادبیات نظری سایت های همسریابی در دهه 90 توسط ایالات متحده آمریکا ارائه شد و این ادبیات در محاورات ارتباطات جمعی شکل تازه ای به خودش گرفت یعنی تولید جدیدی از انسان در ارتباطات شکل گرفت، نخستین سامانه طراحی شده اینترنتی برای ازدواج و همسریابی در سال 1995 و در ایالات متحده شکل رسمی و مصوب شد که البته رویکرد آن بیشتر دوست یابی بود، بسیاری از این سایت ها دارای مجوزهای رسمی و مصوب نیز هستند هر چند که سایت های غیر رسمی نیز در این میان رشد کرده‌اند، بخشی از این سایت ها نیز بین مخاطبان لینک ایجاد کرده اند تا به عنوان همسریابی به دنبال دوست یابی بروند؛ چیزی که در شرق معنای دقیقی ندارد. در این خصوص با «محمد مهدی تندگویان» معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.
 

آیا شما برنامه هایی برای محدود کردن شبکه های مجازی همسریابی در وزارت ورزش و جوانان داشته اید؟

موضوعات مربوط به شبکه های مجازی همسریابی مطرح شده است، گزارش های کارشناسی مربوطه را هم تحلیل کردیم با توجه به فضای نامناسب مجازی در ایران، نظارت غیر صحیح و عدم دسترسی مناسب به موضوعات پایش، بررسی ها نشان می دهد که تقربیا بیش از 90 درصد ازدواج های صورت گرفته در این سایت ها منجر به ازدواج های پایدار نمی شوند و بیشتر رابط  نامناسب  و خارج از شرع را ترویج می کنند که اصلا پسندیده و مورد قبول جامعه و خانواده ها نیست و شبکه های مجازی همسریابی در بسیاری از مواقع تبدیل به بنگاه های اقتصادی شده اند.

 

دلیل عدم صلاحیت و رسمیت نبخشیدن به فعالیت واسطین ازدواج  از نظر شما چیست؟

بسیاری از کارشناسان آنها رسمی نبوده و تاییدیه ما و نظام روان شناسی کشور را ندارند و عملا تبدیل به یک آسیب اجتماعی شدند و فعالیت آنها را قبول نداریم و پیشنهاد ما جمع آوری و پلمپ این سایت ها است، هدف ما ترویج مراکز مشاوره است در ضمن اگر قرار است همسریابی شکل بگیرد باید د رمراکز مشاوره ما و با حضور روان شناسان رسمی  صورت بگیرد تا با مشاوره زوج ها در این مراکز زندگی یایداری را آغاز کنند.

 

شما عملکرد شبکه های مجازی همسریابی را چگونه ارزیابی می کنید؟

متاسفانه تا به امروز بازتاب شبکه های مجازی همسریابی در ایران منفی بوده و هیچ گاه نتوانست، ازدواج پایدار را در جامعه ترویج کند و بیشتر به سمت ازدواج های موقت، ازدواج های سفید  و آشنا کردن جوانان در یک فضای غیر شرعی گرایش داشته است  که همه ما به شدت با این شیوه مخالف هستیم، مگر اینکه به قدری در فضای مجازی امنیت ایجاد شود که ما قادر به شناسایی متخلفان باشیم.

 

آیا آماری از سایت ها و شبکه های مجازی همسریابی متخلف دارید؟

طبق آماری که من از پلیس فتا دارم، چیزی حدود 12 هزار مرکز همسریابی وجود دارد که به دلیل تخلفات صورت گرفته، مسدود و از فعالیت آنها جلوگیری شده است، این آمار وحشتناکی است که قانون گذار باید به شدت با آنها برخورد کند.

 

آیا کانال هایی که با عنوان واسطین ازدواج در فضای مجازی فعالیت می کنند، می توانند به صورت یک صنف یا اتحادیه و با نظارت شما کار کنند چون آنها علاقمند به تشکیل اتحادیه یا صنف با نظارت وزارت ورزش و جوانان هستند؟

 

هر نهادی باید یک قانون مشخص داشته باشد تا ما بتوانیم از طریق افراد متخصص به آنها اجازه فعالیت بدهیم، ایرادی ندارد این فعالین ازدواجی که به گفته شما فعالیتشان درست و خداپسندانه است ،می توانند به فعالیت خود ادامه دهند ولی با این شرط که با تایید و نظارت ما برنامه ها و همایش های خود را برگزار کنند.

 

در صورت قرار گرفتن واسطین ازدواج زیر نظر سازمان شما، آنها در کجا باید فعالیت خود را آغاز کنند؟

فعالین ازدواج فقط در چهارچوب دفاتر مشاوره های وزارت ورزش و جوانان می توانند فعالیت کنند، در این صورت هم ما و هم سازمان نظام روان شناسی کشور از فعالیت آنها استقبال خواهیم کرد و مجوز فعالیت آنها هم از طریق این دفاتر صادر می شود.

 

 مجوز برنامه ازدواج یکی از روحانیون  در رسانه ملی توسط ما صادر شده است، واسطین ازدواج هم می توانند با اخذ مجوز و قرار گرفتن در بسترما به صورت رسمی ادامه فعالیت دهند در غیراین صورت ما غالب جدید را اجرا نخواهیم کرد و با توجه به مشکلات اینترنتی  فعالیت آنها برای ما قابل رصد نخواهد بود ضمن اینکه کارشناسان آنها باید تاییدیه نظام روان شناسی و وزارت ورزش و جوانان را داشته باشند تا با صدرو پروانه با هر مدلی که می خواهند فعالیت کنند.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی بیرجند کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد خراسان جنوبي مواکب الاتحاد محمد مهدی تندگویان زوج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۸۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ سردار حیدر سوسنی گفت: در یک هفته گذشته همزمان با اجرایی نمودن طرح نور و با هدف سالم سازی فضای مجازی، در پایش شبانه روزی افسران سایبری پلیس فتا استان، بیش از ۸۴ تارنما حاوی محتویات مجرمانه غیراخلاقی و مبتذل که دنبال کننده بالایی نیز داشته، استخراج و برحسب کیفیت جرائم ارتکابی با هماهنگی قضایی، اقدام متناسب قانونی در این خصوص صورت پذیرفت.

وی بیان کرد: همه محتوا‌های مجرمانه هنجارشکن این صفحات اینستاگرامی حذف و تعدادی از ادمین این صفحات که در یکسال اخیر توسط پلیس به آنها جهت رعایت قانون و حفظ هنجار‌های اخلاقی جامعه تذکر داده شده ولی عملکرد مجرمانه آنها در فضای مجازی همچنان استمرار داشت، ضمن مسدودسازی تارنما‌های در اختیار، جهت برخورد و تصمیم گیری قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر احترام به خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم خصوصا خانواده‌ها در خصوص سالم سازی فضای مجازی برای حضور فرزندانشان در این حوزه، اعلام داشتند که شناسایی و برخورد قانونی بازدارنده با شبکه‌های سازمان یافته و مجرمینی که بصورت هدفمند اقدام به هنجارشکنی یا انتشار محتوا‌های مبتذل در فضای مجازی می‌نمایند در اولویت ماموریتی پلیس فتا با همکاری مراجع قضایی استان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت
  • ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه شکاری اصفهان واقعیت دارد؟
  • بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت/ تصاویر ماهواره‌ای چه می‌گوید؟ (+عکس)
  • حمله اسرائیل به سایت اس۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت | تصاویر ماهواره‌ای چه می‌گوید؟