Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان و شاهدان اعلام کردند، امارات شماری از نیروهای خود در شهر عدن در جنوب یمن را خارج کرده است در شرایطی که ائتلاف نظامی تحت رهبری سعودی برای پایان دادن جنگ قدرت بین دولت مستعفی یمن و جدایی‌طلبان جنوب در این شهر تلاش می‌کند. ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، برخی مسئولان به خبرگزاری «رویترز» اعلام کردند که کاروانی از نیروهای اماراتی، روز سه‌شنبه سوار یک کشتی نظامی در بندر نفتی «البریقه» در نزدیکی پالایشگاه عدن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهار کارمند این پالایشگاه گفتند که آنها کاروانی بزرگ از خودروهای نظامی و سه اتوبوس حامل 200 سرباز را مشاهده کرده‌اند که به سمت بندر می‌رفتند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت امارات و سخنگوی ائتلاف سعودی به سوالات رویترز در زمینه‌ پیگیری این خبر پاسخی نداده‌اند.

در حالی‌که شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» گزارش داد، بعد از آن‌که امارات طی دو روز گذشته تعداد زیادی از تانک‌ها و خودروهای نظامی خود را از عدن خارج کرده، ائتلاف سعودی اعلام کرد که این اقدام در چارچوب طرح استقرار مجدد نیروهای اماراتی در این منطقه انجام می‌شود.

طبق اعلام چهار منبع مطلع، دولت مستعفی و فراری یمن- مورد حمایت ریاض- و «شورای انتقالی جنوب» یا همان جدایی طلبان، که از حمایت امارات برخوردار هستند، در آستانه امضای توافقنامه‌ای هستند که به درگیری‌ها در عدن خاتمه می‌دهد و در ادامه، نیروهای سعودی مسئولیت تامین امنیت شهر را به طور موقت در دست می‌گیرند.

ادامه اختلافات میان منصور هادی و امارات / متهم شدن ابوظبی به کودتا در جنوب یمن

شورای انتقالی جنوبی بخشی از ائتلافی تحت رهبری سعودی است که در 25 ماه مارس 2015 جنگ همه‌جانبه‌ای را علیه یمن به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور فراری و مستعفی به قدرت، آغاز کرد. ولی جدایی‌طلبان که خواهان خودمختاری در جنوب یمن هستند طی ماه آگوست علیه دولت مستعفی منصور هادی شورش کرده و کنترل مقرهای دولتی در عدن را در دست گرفتند.

انتهای پیام/

R1016196/P36446/S8,90,1115/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آخرین تحولات یمن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آخرین تحولات یمن آخرین تحولات یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین به دانشگاه «سوربن» رسید
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد