Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایالت کالیفرنیا استفاده نیروی پلیس از فناوری تشخیص چهره را با دوربین‌های موجود روی لباس‌های پلیس ممنوع اعلام کرد.

در ماه اوت بود که طرفداران قانون استفاده از دوربین‌های مجهز به فناوری تشخیص چهره روی لباس ماموران پلیس کالیفرنیا دست به آزمایش آن زدند اما این فناوری ۲۶ قانونگذار ایالتی را به عنوان مجرم معرفی کرد!

اکنون بسیاری معتقدند این موضوع نقص چنین فناوری جدیدی را نشان می‌دهد و حالا "گاوین نیوسام" فرماندار کالیفرنیا قانونی را به تصویب رسانده است که از نصب، فعال سازی یا استفاده از هر سیستم نظارت بیومتریک در ارتباط با دوربین‌های افسران پلیس یا داده‌های جمع آوری شده توسط دولت جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قانون باید تا سال ۲۰۲۳ به طور کامل اجرایی شود.

"فیل تینگ" حامی این لایحه در مورد فناوری تشخیص چهره گفت: این فناوری هنوز آماده نیست، زیرا افراد بی‌گناه از جمله خود من را به اشتباه مجرم معرفی می‌کند و چهره‌ها را اشتباهی مطابقت می‌دهد.

"مت کاگل" وکیل فناوری و آزادی‌های مدنی گفت: با این قانون، کالیفرنیا با جسارت عمل کرده است تا مانع از گسترش یک کشور نظارتی شود که تهدیدی بی سابقه برای حقوق و آزادی‌های ما محسوب می‌شود. دوربین‌های لباس پلیس جایی در خیابان‌های ما ندارند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟

دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری گفت: چین بزرگترین مهاجرفرست علمی و فناوری است ولی نگاه چین به این قصه این است کسی که از کشور چین به کشور دیگر می رود سفیر علم و فناوری است طرف که از دین و وطن پرستی خارج نشده است. کسی که از ایران خارج می شود با من نوعی مشکل دارد با وطن و ایران که مشکل ندارد. وطن پرستی یک شاخصه عمومی است. قسمت بزرگی از دستاوردهای امروز چینی ها و هندی‌‎ها به لطف محققانی از این کشورهاست که به کشورهای دیگر رفته اند. باید نگاه به کلمه فرار مغزها یا فرار از کشور را باید برداشت. هر کسی که از کشور خارج می شود و یا کسی که وارد کشور می شود یک سرمایه است. باید آمار واقعی از مهاجرت داشته باشیم تا بتوانیم تصمیم بگیریم. بنیاد نخبگان و فراجا توافق کردند تا اطلاعات خروج افراد خاص را دریافت کنند نه اینکه جلوی خروج افراد را بگیریم. منبع: دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • بازداشت سرایدار خیانتکار یک مزون در شمال تهران
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور