Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: قدمت سلامت روان در ایران بیشتر از سازمان‌های بین المللی است.به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  احمد حاجبی مدیر کل دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم سلامت روان که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: سازمان بهداشت جهانی تاکید جدی بر روی موضوع ارتقاء سلامت روان دارد و باید امید و نشاط در جامعه ارتفا پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او ادامه داد: از سال ۱۹۹۲ روز سلامت روان از سوی سازمان بهداشت جهانی نامگذاری شده است و ایران یک هفته را برای موضوع سلامت روان در نظر گرفته است، قدمت سلامت روان در ایران بیشتر از سازمان‌های بین المللی است.   حاجبی افزود: طرح تحول در حوزه سلامت روان یک نقطه عطف محسوب می‌شود. یکی از آرزو‌های نظام سلامت ابن بود که کارشناس سلامت روان مورد استفاده در مراکز و نهاد‌های ذیربط فعالیت کند.   او بیان کرد: خدمات سلامت روان به صورت پایلوت در سال ۶۷ اجرا و از سال ۶۹ فعالیت خود را آغاز کرده است.    حاجبی تاکید کرد: تا قبل از اجرای طرح تحول تعدادی تخت‌ بستری روانپزشکی، کلینیک‌های روانپزشکی سرپایی در بخش دولتی و تعداد معدودی مراکز سرپایی روانپزشکی در بخش خیریه وجود داشت.   مدیر کل دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: شیوع اختلالات روان پزشکی در کشور ۲۳.۶ درصد در بین جمعیت بین ۱۵ تا ۴۶ سال است. قبل از طرح تحول تنها ۲۰ درصد از بیماران مبتلا به اختلالات روانی خدمات خوب دریافت می‌کرده‌اند و ۶۹ درصد افراد  تصور می‌کردند که اختلالات به صورت خود به خود درمان می‌شود.   او افزود: من معتقدم که باید در مراکز ارائه دهنده خدمات روان پزشکی سرمایه گذاری کرد؛ یکی از استراتژی‌های وزارت بهداشت بکارگیری روانشناسان به عنوان کارشناسان سلامت روان در مراکز با هدف ارائه خدمات حرفه ای‌تر است.بیشتر بخوانید: پاسخ به سوالات پزشکی را اینجا بخوانیداو افزود: توانمند سازی کارکنان سایر سطوح نظام سلامت و ادغام خدمات حوزه مصرف مواد مبتنی بر ظرفیت و زیر ساخت‌های نظام سلامت از جمله دیگر اهداف وزارت بهداشت در حوزه سلامت روان است.   حاجبی گفت: خدمات درمان اعتیاد در مراکز ارائه دهنده خدمت در حوزه سلامت روان ادغام شده است.   او ادامه داد: افزایش کیفی برنامه‌های ارتقایی و پیشگیری اولیه، افزایش پوشش گروه مخاطب در برنامه‌های آموزش مهارت‌های زندگی، افزایش توانمندی‌های بهورزان و مراقبان سلامت، افزایش راندمان مراقبت از بیماران حوزه سلامت روان، افزایش تنوع و پوشش خدمات جامعه نگر، گسترش خدمات حوزه سلامت روان در روستا‌ها از جمله اهداف پیش روی وزارت بهداشت است.

انتهای پیام/

لزوم افزایش توانمندی‌های بهورزان در حوزه سلامت روان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت

ایسنا/البرز رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از بهره‌مندی ۱۷۷ هزار نفر از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، شهرام صیادی روز شنبه هشتم اردیبهشت به مناسبت روز روانشناس و مشاور با اشاره به اینکه حفظ سلامت روان خانواده‌ها به اندازه سلامت جسمانی آنها مهم است، اظهار کرد: با تلاش روانشناسان مراکز بهداشتی استان سال گذشته، بیش از ۵۱ هزار بیمار دارای اختلالات روانی، بیش از ۲۲ هزار نفر معتاد مواد مخدر و بیش از هفت هزار مورد خشونت خانگی در این استان شناسایی و تحت پیگیری و درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۱۷۷ هزار نفر از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت استان بهره مند شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مراکز و پایگاه‌های بهداشتی استان آماده ارائه خدمات رایگان سلامت روان به تمام افراد خانواده‌ها است.

صیادی اظهار کرد: البرزنشینان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه بهداشتی محل سکونت خود از خدمات رایگان سلامت روان و روانشناسی در حوزه‌های مختلف اختلالات روانی، افسردگی، اضطراب، فرزند پروری، خانواده، روابط اجتماعی، تحصیلی،خشونت‌های خانگی، اعتیاد و... بهره مند شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • قلیان با گاز خنده!
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور