Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نیوز ویک، مطالعات جدید محققان دانشگاه میشگان آمریکا نشان می‌دهد نرخ مرگ و میر ناشی از خشونت با سلاح گرم در این کشور طی چند سال گذشته به شدت افزایش یافته است.

بر اساس این بررسی که نتایج آن در مجله «هلث افیر» منتشر شده است محققان دریافتند از سال ۱۹۹۹ تاکنون نرخ سالیانه آمریکایی‌هایی که با سلاح گرم کشته شده‌اند تقریبا در رقم ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ مرگ در ۱۰۰ هزار نفر ثابت باقی مانده بود، اما در بازه زمانی سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ الگوی جدیدی ایجاد شده و نرخ مرگ و میر ناشی از خشونت با سلاح گرم به شدت افزایش یافت و با ۱۴ درصد به بالاترین سطح در ۱۵ سال گذشته رسید.

تقریبا یک پنجم کل مردمی که در آمریکا زندگی می‌کنند و از سال ۱۹۹۹ بر اثر حملات خشونت بار با سلاح گرم کشته شده‌اند، مرگ آنان در این دوره سه ساله [۲۰۱۵-۲۰۱۷] بوده‌ است.

اتخاذ قوانین سختگیرانه کاربرد سلاح گرم در دو ایالت آمریکا باعث شد مرگ و میر ناشی از حمله با سلاح گرم چندان افزایش نیابد، ولی عوامل دیگری مانند نژادپرستی و حملات نژادپرستانه، نرخ مرگ و میر را در این ایالات بالا نگه داشته است.

در بخش دیگری از این تحقیق آمده است: نرخ خودکشی با سلاح گرم در ایالات آمریکا حتی سریعتر از آمار کشته‌های ناشی از حمله مسلحانه بود. بر این اساس، از آغاز سال ۲۰۱۵ به مدت سه سال نرخ خودکشی با سلاح گرم تا ۱۶ درصد افزایش یافت. این آمار نشان داد، سلاح گرم و دسترسی آسان آمریکایی‌ها به آن به طور فزاینده‌ای انتخاب اول آن‌ها برای خودکشی بوده است.

یک مطالعه در سال ۲۰۰۰ نشان داد که اسلحه‌ها در حال حاضر، مرگبارترین ابزار برای خودکشی هستند و تقریباً ۸۳ درصد از افرادی که درصدد خودکشی بوده‌اند از سلاح گرم استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا حوادث بین الملل قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ‌ومیر زنجان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان، آمار مرگ‌ومیر در این استان در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد پنج هزار و ۴۲۰ واقعه فوت به ثبت رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از تعداد فوت‌های ثبت شده در سال گذشته، ۵۷.۶ درصد مرد و ۴۲.۴ درصد زن بوده‌اند که بر اساس همین آمار سال قبل در مقابل هر ۱۳۶ مرد فوت شده ۱۰۰ زن فوت شده‌ است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در ادامه با اشاره به آمار ثبت ولادت در این استان گفت: سال قبل ۱۳ هزار و ۹۲۳ واقعه ولادت در استان ثبت شده است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۴۲ مورد ولادت مربوط به مادران پایین‌تر از ۳۵ سال بوده است.

وی با اشاره به صدور آنی شناسنامه در استان افزود: ثبت احوال استان هم اکنون در ۱۲ اداره مستقل و ۲۰ دفتر پیشخوان فعال درسطح استان در حال ارائه خدمات به مردم است و تلاش این اداره کل ارائه خدمات در اسرع وقت است، اما با توجه به پراکندگی جمعیت نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها در این پروژه خواهیم بود که بتوانیم خدمات مطلوب‌تری در سریع‌ترین زمان ممکن به مردم ارائه دهیم.

کد خبر 749580

دیگر خبرها

  • خشونت علیه دانشجویان و اساتید ذات واقعی آمریکا را نشان داد
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • خشونت در دانشگاه‌های آمریکا برای حفظ آبرو است
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • آمار مرگ‌ومیر زنجان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد