Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:18:09 GMT

سفر به ارمنستان، بدون تور

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۹۵۵۱

سفر به ارمنستان، بدون تور

کشور ارمنستان در همسایگی شمال غربی ایران واقع شده و علاوه بر مرز مشترک، از دیرباز اشتراکات فرهنگی زیادی با ایران دارد و به همین دلیل بسیاری از ایرانی‌ها آن را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آفتاب تراول، ایروان، پایتخت زیبای کشور ارمنستان تقریبا در مرکز این کشور واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال ۱۳۹۵ شهروندان ایران جهت سفر به ارمنستان نیازی به اخذ ویزا ندارند و با گذرنامه معتبر می توانند به ارمنستان سفر کنند.

ایرانی ها به دلایل مختلف به ارمنستان سفر می کنند. با توجه به قیمت پایین غذا و نوشیدنی در ارمنستان و طبیعت زیبا و تاریخی این کشور، گردش و تفریح اولین دلیل سفر به ارمنستان است. علاوه بر آن، عده‌ای از هموطنان نیز جهت شرکت در آزمون زبان آیلتس و یا جهت انجام مصاحبه و انگشت نگاری سفارت آمریکا و کانادا به ارمنستان سفر می‌کنند. تعدادی از ایرانیان نیز در ارمنستان شرکت ثبت کرده‌اند و به تجارت مشغولند.

خیلی‌ها برای سفر به ارمنستان ممکن است نخواهند از خدمات تور ارمنستان استفاده کنند، به دلیل اینکه می‌خواهند برنامه سفر خاص خود را داشته باشند و از قالب تور گروهی خارج شوند. برای این افراد بهترین کار این است که هتل و بلیط خود را به صورت جداگانه تهیه کنند و بدون تور به ارمنستان سفر کنند.

در حال حاضر تنها خط هوایی که بین تهران و ایروان پرواز مستقیم دارد، هواپیمایی آرمنیا ایرویز است. بلیط آرمنیا ایرویز به صورت آنلاین موجود نیست و باید توسط آژانس‌های هواپیمایی تهیه شود. جهت تهیه بلیط ایروان و سفر به ارمنستان بدون تور، با ما تماس بگیرید: ۸۸۵۵۹۹۲۵

برای کاهش بیشتر هزینه‌های سفر به ارمنستان بدون تور، می‌توانید با اتوبوس یا خودروی شخصی به ارمنستان سفر کنید. از تهران تا ایروان به صورت زمینی تقریبا ۱۲۰۰ کیلومتر فاصله است. برای سفر زمینی به ارمنستان ابتدا باید به تبریز بروید و سپس با عبور از شهرهای جلفا و سیه‌رود به مرز نودرز خواهید رسید. در مرز نودرز حداقل یکی دو ساعت معطلی خواهید داشت. از مرز نودرز تا ایروان ۴۰۰ کیلومتر فاصله است که طبیعت بسیار زیبایی دارد و پیشنهاد ما این است که در فصل مناسب و در ساعات اولیه روز وارد ارمنستان شوید تا بتوانید از تمام زیبایی‌های این مسیر لذت ببرید. اتوبوس‌های به مقصد ایروان معمولا از پایانه غرب یا پایانه بیهقی حرکت می کنند. چنانچه قصد سفر با خودروی شخصی را دارید در نظر داشته باشید که هم باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشید و هم اینکه برای خودروی خود پلاک ترانزیت بگیرید. پیش از سفر از سلامت فنی خودروی خود مطمئن شوید.

در ایروان هتل‌های زیادی با درجه کیفی متفاوت وجود دارد. جهت رزرو هتل در ارمنستان می‌توانید به سایت آفتاب تراول مراجعه کنید. در این سایت فهرستی از هتل‌های ایروان وجود دارد که اطلاعات برخی از هتل‌های معروف‌تر، جهت رفاه حال شما به فارسی ترجمه و در سایت قرار گرفته است.  با کلیک روی نام هر هتل، می‌توانید امکانات و تصاویر هتل را مشاهده فرمایید. با انتخاب گزینه رزرو آنلاین برای شما صفحه جدیدی باز می شود که در آن می‌توانید اطلاعات مسافران را وارد کنید و پس از تایید مشخصات رزرو و پرداخت آنلاین، ووچر و رسید رزرو هتل را به صورت آنی دریافت نمایید.

در سفر به ارمنستان بدون تور، زمانی که به هتل مراجعه می‌کنید بهتر است ووچر هتل را به صورت پرینت شده به همراه داشته باشید و باید به همراه آن، اصل پاسپورت مسافران را نیز به هتل ارائه دهید. بیشتر هتل‌های ارمنستان در هنگام پذیرش اولیه از شما مبلغی را به عنوان ضمانت دریافت می‌کنند که این مبلغ در هنگام تحویل اتاق به شما استرداد می‌شود.

واحد پول ارمنستان درام نام دارد. به ندرت ممکن است بتوانید از صرافی های داخل ایران درام تهیه کنید. بیشتر مسافرها با خود دلار یا یورو می برند و در آنجا آن را به درام تبدیل می‌کنند. هر دلار حدودا ۴۵۰ درام است، یعنی اگر نرخ دلار را به ۴۵۰ تقسیم کنید نرخ حدودی درام به دست می‌آید.

حمل و نقل عمومی در ارمنستان توسعه نیافته است و انتظار امکاناتی نظیر مترو، اتوبوس‌های منظم و غیره را نداشته باشید. بیشتر افراد جهت جابه جایی از تاکسی استفاده می‌کنند. هزینه تاکسی دربستی در ایروان خیلی گران نیست و می‌توان حتی دورترین مسیرها را با ۱۵۰۰ درام ارمنستان طی کرد.

قیمت غذا و اقلام خوراکی در ارمنستان در مقایسه با سایر کشورهای خارجی ارزان‌تر است.  می‌توانید با هزینه معقول از رستوران‌های موجود استفاده کنید. اما اگر قصد خرید سوغاتی و یادگاری دارید در نظر داشته باشید که خرید البسه و کالاهای با برند خارجی در ارمنستان زیاد مقرون به صرفه نیست. بهتر است از اجناس و برندهای محلی ارمنستان اقدام به خرید کنید.

جاذبه‌های گردشگری زیادی در ارمنستان وجود دارد. یکی از معروف‌ترین این جاذبه‌ها میدان جمهوری در مرکز شهر ایروان است که شب‌ها با نورپردازی خاصی مزین می‌شود و پیشنهاد می‌کنیم حتما به آن سری بزنید. همچنین می‌توانید روزی را به بازدید از دریاچه سوان و همچنین جنگل‌های دلیجان اختصاص دهید. طبیعت بکر این مناطق مخصوصا در فصل بهار بسیار چشم‌نواز است. بازدید از معبد تاتو و تله کابین معروف این منطقه که یکی از بلندترین تله کابین های دنیا است را هم از دست ندهید.

از آنجا که قصد سفر به ارمنستان بدون تور را دارید، لازم است شماره تلفن‌های ضروری در این کشور را داشته باشید.

تلفن سفارت ایران در ارمنستان : ۰۰۳۷۴۱۰۲۸۰۴۵۷

تلفن آتش نشانی ارمنستان ۱۰۱

تلفن پلیس ارمنستان ۱۰۲

تلفن آمبولانس ۱۰۳

که این شماره های ۳ رقمی را باید با خط ارمنستانی شماره‌گیری کنید.

کشور زیبای ارمنستان درهمسایگی ایران، با تاریخ کهن و اشتراکات فرهنگی بسیار، پذیرای مسافران ایرانی زیادی است که به قصد سیاحت، تجارت، تحصیل و یا انجام امور اداری به آن سفر می‌کنند. سفر به ارمنستان خارج از چارچوب تورهای رایج همواره یکی از سوالاتی است که از ما پرسیده می‌شود و ما سعی کردیم در این مطلب اطلاعات جامعی در این مورد ارائه کنیم.

چنانچه سوالی در مورد سفر به ارمنستان دارید می‌توانید با شماره تلفن ۸۸۵۵۹۹۲۵ تماس بگیرید و یا به وبسایت آفتاب تراول مراجعه فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تور ارمنستان سفر خارجی سفر بدون تور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۹۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است

وزارت خارجه ارمنستان روز شنبه از شروع مقدمات برای تاسیس کنسولگری خود در تبریز خبر داد.
 
به گزارش فارس؛ «آنی بدلیان» سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان بعد از ظهر شنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در پی گفت‌وگو با طرف ایرانی، امروز دولت ارمنستان به طور رسمی تصمیم به افتتاح کنسولگری در تبریز را تایید کرد. اقدامات مقدماتی در حال انجام است.»
 
بر اساس این گزارش، از اکتبر 2022، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر «قاپان» آغاز به کار کرده است و با افتتاح سرکنسولگری جمهوری ارمنستان در شهر تبریز، عمل متقابل از سوی دولت ارمنستان صورت خواهد گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • تصاویری تلخ از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ در خاک ارمنستان
  • تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان
  • تصاویر تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی در ارمنستان
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است