Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@09:47:12 GMT

اعزام اکیپ پزشکی به مناطق محروم مهاباد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۹۶۳۳

اعزام اکیپ پزشکی به مناطق محروم مهاباد

سرهنگ علی حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تیم‌های پزشکی برای ارایه خدمات پزشکی به روستای «زیوه» از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد اعزام شد و به روستاییان ساکن در این روستا و دیگر روستاهای اطراف آن به طور رایگان خدمات پزشکی ارایه کردند.

وی با بیان اینکه این روستای محروم ۱۲۰ نفر جمعیت دارد، اضافه کرد: تیم پزشکی در مجموع خدمات مشاوره مامایی و پزشکی، تزریقات و پانسمان، غربالگری اولیه بیماری‌های مختلف مانند فشار خون و قند خون را به اهالی این روستا ارایه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعزام اکیپ‌های پزشکی همچنان تا پایان سال ادامه دارد، عنوان کرد: بسیج جامعه پزشکی مهاباد در نیمه نخست امسال ۱۶ تیم پزشکی عمومی و متخصص را به مناطق محروم و کم‌برخوردار این شهرستان اعزام کرد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰ تیم دیگر را نیز به این مناطق اعزام کند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی مهاباد اظهار داشت: هزینه دارویی هر اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم این شهرستان در حدود ۲۰ میلیون ریال بود که اعتبار مورد نیاز آن از سوی بسیج جامعه پزشکی تامین شد.

سال گذشته نیز ۱۸ اکیپ بسیج جامعه پزشکی با حضور در روستاهای مختلف این شهرستان به بیش از سه هزار نفر خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی رایگان ارایه کردند.

روستای زیوه در ۳۰ کیلومتر غرب مهاباد واقع شده است؛ مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت و ۱۹۲ روستا در ۲ بخش خلیفان و مرکزی در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد محرومیت سازمان بسیج مستضعفین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۹۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در حاشیه بازدید از واحدهای آسیب دیده از آتش سوزی امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: در نخستین ساعت‌های حادثه در روستا با حضور کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ارزیابی از واحدهای خسارت دیده آغاز شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان افزود: هم اکنون ۷ اکیپ از کارشناسان این نهاد در روستا مشغول ارزیابی خسارت واحدهای آسیب دیده ناشی از آتش سوزی هستند.

وی گفت: تا ۴۸ ساعت آینده همه واحدهای آسیب دیده بازدید و به محض اتمام کار ارزیابی، میزان خسارت‌های وارده شده به واحدهای مسکونی و تجاری اعلام می‌شود اما در ارزیابی‌های اولیه مشخص شد که واحدهایی که در سال‌های قبل مقاوم سازی شده بودند، آسیبی ندیده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان افزود: پس از ارزیابی، اکیپ کامل امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی شامل بیل مکانیکی و کمپرسی برای آواربرداری به مناطق حادثه دیده اعزام خواهد شد.

دائمی با اشاره به اینکه حمایت از حادثه دیدگان، وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی است، ادامه داد: انتظار می‌رود هر دستگاهی به اندازه وسع خود نسبت به امدادرسانی اقدام کند.

دائمی گفت: بنیاد مسکن آمادگی دارد تا با تصویب منابع مالی و اعتباری نسبت به بازسازی مناطق آسیب دیده اقدام کند.

کد خبر 6095205

دیگر خبرها

  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان