Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-09@00:28:43 GMT

۲۳ بازیکن با هم، کمتر از ۱۰۰ گل زده!

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۹۸۲۹

۲۳ بازیکن با هم، کمتر از ۱۰۰ گل زده!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «تیم ملی ایران هجدهم مهرماه دومین دیدار از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را در ورزشگاه آزادی مقابل کامبوج برگزار خواهد کرد. مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی ایران، چند روز پیش فهرست نفرات دعوت‌شده به اردوی تیم ملی را برای دو مسابقه مقابل کامبوج و بحرین اعلام کرد که چند بازیکن سرشناس و ثابت اردو‌ها خط خوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین رویکرد نشان می‌دهد که ویلموتس بر خلاف کی‌روش عقیده دارد حتی اگر بازیکنان ثابت تیم ملی عملکرد قابل قبولی در تیم‌های باشگاهی‌شان نداشته باشند الزاما به معنی حضور همیشگی در تیم ملی نیست. مهدی ترابی و وریا غفوری، دو ستاره پرسپولیس و استقلال هستند که در این دو مسابقه غایب خواهند بود و علیرضا جهانبخش، تنها بازیکن ایرانی شاغل در لیگ برتر انگلیس به دلیل افت بلندمدت و نیمکت‌نشینی در برایتون نیز سورپرایز فهرست جدید ویلموتس در بین غایبان است. در هر صورت فهرست تیم ملی بازیکنان نام‌آشنای گذشته را هم در اختیار دارد که ویلموتس حسابی روی آن‌ها اطمینان دارد و البته با درخشش در باشگاه‌های خود، سرمربی تیم ملی را مجاب کردند بار دیگر در تیم ملی حضور داشته باشند. در این بین نفرات تازه‌دعوت‌شده نسبت به اردو‌های قبلی چشمگیر است و بد نیست تعداد گل‌های تیم ملی با این نفرات قیاس شود. البته انتخاب گل‌ها از سایت ترانسفرمارکت بوده و بعضا با چیزی که در بقیه سایت‌ها عنوان شده تفاوت مختصری دارد.

سردار آزمون؛ آقای گل تیم ملی

سردار ایرانی این روز‌ها در عرش به سر می‌برد و با درخشش و گل‌های پیاپی که در لیگ قهرمانان اروپا وارد دروازه حریفان می‌کند، علی دایی را هم جا گذاشته است. سردار آزمون که در جام جهانی ۲۰۱۸ مورد هجوم شدیدترین انتقادات کارشناسان و فوتبال‌دوستان قرار گرفت، در جام ملت‌های آسیا موفق شد چهاربار دروازه رقبا را باز کند و تا پیش از دیدار با ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی شانس کسب عنوان آقای‌گلی را هم داشت. طبق گفته سایت ترانسفرمارکت، سردار با انجام ۴۴ بازی ملی موفق به زدن ۲۷ گل ملی شده است. هرچند سایت‌های ایرانی تعداد بازی‌های ملی سردار را ۴۹ و تعداد گل‌های ملی او را ۲۹ عنوان کردند. آزمون تقریبا ۲۴ سال‌وهشت‌ماه دارد و نکته شگفت‌انگیز اینکه علی دایی وقتی به سن آزمون رسید، فقط هفت گل ملی داشت!

کریم انصاری‌فرد؛ تک‌گلزن ایران در جام جهانی ۲۰۱۸

کی‌روش می‌تواند سال‌ها بعد مدعی شود که مدیون کریم انصاری‌فرد است؛ چراکه اگر او نبود، تیم ملی ایران برای اولین بار در چهار دوره حضورش در جام جهانی به رکوردی عجیب دست می‌یافت؛ عدم گلزنی هیچ بازیکنی از ایران در این تورنمنت بزرگ. کریم انصاری‌فرد، اما موفق شد در دقایق پایانی از روی نقطه پنالتی دروازه پرتغال را فروبریزد و عنوان تنها گلزن ایرانی این جام را به نام خودش ثبت کند. کریم البته در جام ملت‌های آسیا هم یک بار موفق به گلزنی شد و در مجموع با زدن ۱۸ گل ملی در ۷۴ مسابقه نفر دوم فهرست بازیکنانی است که در تیم ملی حضور دارند.

مهدی طارمی؛ در اندیشه رسیدن به کریم

مهاجم جدید تیم فوتبال ریوآوه پرتغال که تا به حال چهار بار در تیمش موفق به گلزنی شده، در اندیشه درخشش با تیم ملی در روز‌های پایانی ۲۰۱۹ میلادی است. طارمی که طی چندسال اخیر مهاجم-وینگر ثابت ایران بوده، در ۳۸ مسابقه ۱۵ گل ملی را وارد دروازه رقبا کرده است.

اشکان دژاگه؛ از جوانان آلمان تا کاپیتانی تیم ملی

هافبک خلاق و جنگنده تیم ملی ایران که با مانوئل نویر، مسوت اوزیل و تونی کروس سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی جوانان آلمان را داشت، تصمیم گرفت برای تیم ملی بزرگسالان ایران بازی کند و شاید خودش هم تصور نمی‌کرد که بعد از گذشت ۵۵ بازی ملی، یکی از کاپیتان‌های اصلی ایران لقب بگیرد. اشکان در ۵۵ بازی ملی ۱۰ بار دروازه حریفان را باز کرده است و از پنالتی‌زن‌های اصلی تیم ملی نیز محسوب می‌شود.

مسعود شجاعی؛ باسابقه‌ترین بازیکن ملی

کاپیتان تیم ملی ایران که سابقه حضور در سه جام جهانی را در کارنامه دارد، در حال حاضر قدیمی‌ترین بازیکن ایران است که از سال ۲۰۰۶ تا امروز به طور ثابت در اردو‌ها حضور داشته و شاید یکی، دو اردوی تیم ملی را از دست داده است. با این حال، اما تعداد بازی‌های ملی او به عدد ۱۰۰ نرسیده و طی ۸۱ بازی ملی موفق به زدن هشت گل شده است.

احسان حاج‌صفی؛ حضور در باشگاه ۱۰۰تایی‌ها با ۷ گل ملی

مدافع و هافبک دفاعی سرعتی این فصل تراکتور یکی از بازیکنانی است که باشگاه ۱۰۰تایی‌ها را رد کرده و طی ۱۰۳ مسابقه موفق به زدن هفت گل ملی شده است.

رضاییان و پورعلی‌گنجی؛ ۲ گله‌های تیم ملی

مدافعان این سال‌های اخیر تیم ملی هرکدام موفق به زدن دو گل در تیم ملی شده‌اند. رضاییان و پورعلی‌گنجی با تغییر سرمربی از کی‌روش به ویلموتس همچنان از محبوب‌های خط دفاعی تیم ملی ایران هستند.

مهرداد محمدی و وحید امیری نیز هرکدام یک بار برای تیم ملی ایران سابقه گلزنی دارند. مهرداد در اولین دیدار ملی خود مقابل تیم امید موفق شد طی ۱۱ دقیقه حضور در زمین مسابقه اولین گل ملی خود را به ثمر برساند و وحید امیری نیز تک گل ملی خود را مقابل شیلی در دیداری دوستانه وارد دروازه حریف کرد. سایر بازیکنان، اما تا به حال با پیراهن تیم ملی گلزنی نکرده‌اند و درمجموع ۲۳ بازیکن حاضر ۹۱ بار در دیدار‌های ملی گلزنی کرده‌اند.»

منبع:شرق

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی تیم ملی فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدعیان پیروز شدند

در چارچوب رقابت‌های هفته بیستم لیگ‌برتر هندبال تیم‌های شهید شاملی، زغال‌سنگ، صنعت مس، فولاد مبارکه سپاهان و آلومینیوم موفق به کسب پیروزی مقابل رقبای خود شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته بیستم لیگ‌برتر هندبال امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ برگزار شد که تیم‌های شهید شاملی، زغال‌سنگ، صنعت مس، فولادوند مبارکه سپاهان و آلومینیوم موفق به کسب پیروزی مقابل رقبای خود شدند.

گیتی‌پسند اصفهان - نیروی زمینی شهید شاملی کازرون

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیستم لیگ‌برتر هندبال گیتی‌پسند اصفهان میزبان نیروی زمینی شهید شاملی کازرون بود؛ در این رقابت نزدیک گیتی‌پسند بازی را از ابتدا در دست گرفت، اما از اواخر نیمه نخست نیروی زمینی شهید شاملی موفق شد از حریف‌ش پیش بیفتد.

در نیمه دوم این دیدار، بازی نزدیک و حساس‌تر پیش رفت، اما در نهایت نیروی زمینی شهید شاملی بود که موفق شد با اختلاف یک گل پیروز میدان شود.

زغال‌سنگ طبس - نفت‌وگاز گچساران

در دیگر دیدار این هفته زغال‌سنگ طبس میزبان نفت‌وگاز گچساران بود؛ این بازی از ابتدا نزدیک و پایاپای پیش رفت و در نهایت هر دو تیم با نتیجه تساوی راهی رختکن شدند.

در نیمه دوم این بازی زغال‌سنگ موفق شد عملکرد بهتری را از خود نشان دهد و بازی را در دست گیرد تا در نهایت با نتیجه ۲۹ بر ۲۴ پیروز میدان شود و دو امتیاز این دیدار را در خانه حفظ کند.

پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد - صنعت مس کرمان

در یکی دیگر از دیدارهای هفته بیستم لیگ‌برتر صنعت مس کرمان میهمان پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد بود؛ مس از ابتدا بازی مالکانه‌ای را آغاز کرد و نتیجه بازی را با اختلاف پیش برد و در نهایت موفق شد پیروز نیمه نخست راهی رختکن شود.

در نیمه دوم این دیدار روند بازی مالکانه صنعت مس تغییر نکرد و پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد نیز موفق به کم کردن اختلاف نشد و در نهایت مغلوب تیم مس شد.

پیکان خراسان - فولاد سپاهان نوین

در یکی دیگر از دیدارهای هفته بیستم فولاد سپاهان نوین میهمان پیکان خراسان بود؛ پیروزی در نیمه نخست این دیدار را سپاهان نوین با بازی قدرتمند مقابل این تیم از آن خود کرد و راهی رختکن شد.

در نیمه دوم این دیدار اما شاگردان رحیمی‌زاده موفق به حفظ نتیجه و اختلاف با حریف نشدند و در نهایت به تساوی در این دیدار رضایت دادند.

فرازبام خائیز دهدشت - فولاد مبارکه سپاهان

در یکی دیگر از دیدارهای هفته بیستم لیگ‌برتر فرازبام خائیز دهدشت میزبان فولاد مبارکه سپاهان بود؛ رقابت نزدیکی را از سوی هر دو تیم در نیمه نخست شاهد بودیم، اما در نهایت تیم سپاهان موفق شد بر حریف خود غلبه کند و پیروز نیمه نخست راهی رختکن شود.

در نیمه دوم این دیدار طلایی‌پوشان اصفهان اختلاف را با رقیب بیشتر کردند و در نهایت پیروز میدان شدند.

پرواز هوانیروز اصفهان - آلومینیوم اراک

در دیگر دیدار این هفته پرواز هوانیروز اصفهان میزبان آلومینیوم اراک بود؛ در نیمه نخست این دیدار پرواز اصفهان موفق شد عملکرد خوبی را از خود نشان دهد و دقایقی از حریف پیش باشد، اما در نهایت هر دو تیم با تساوی راهی رختکن شدند.

در نیمه دوم اما علی‌رغم بازی نزدیک و پایاپایی که از سوی هر دو تیم شاهد بودیم، تیم آلومینیوم موفق شد با اختلاف دو گل پیروز میدان شود.

نتایج کامل هفته بیستم لیگ‌برتر هندبال گیتی‌پسند اصفهان ۲۶ - نیروی زمینی شهید شاملی کازرون ۲۷ زغال‌سنگ طبس ۲۹ - نفت‌وگاز گچساران ۲۴ پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد ۲۶ - صنعت مس کرمان ۳۳ پیکان خراسان ۲۴ - فولاد سپاهان نوین ۲۴ فرازبام خائیز دهدشت ۲۲ - فولاد مبارکه سپاهان ۳۰ پرواز هوانیروز اصفهان ۲۴ - آلومینیوم اراک ۲۶
جدول هفته بیستم لیگ‌برتر هندبال

فرازبام خائیز دهدشت، زغال‌سنگ طبس، فولاد مبارکه سپاهان، پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد، نیروی زمینی شهید شاملی کازرون، صنعت مس کرمان، پرواز هوانیروز و نفت‌وگاز گچساران در لیگ هندبال نوجوانان موسوم به لیگ آیندگان شرکت کردند و بر این اساس یک امتیاز به مجموع امتیازات این تیم‌ها افزوده شده است.

تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان، زغال‌سنگ طبس، نیروی‌زمینی شهید شاملی کازرون، نفت‌وگاز گچساران، پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد، آلومینیوم اراک، گیتی‌پسند، پیکان سبزوار، پرواز هوانیروز، فرازبام خائیز دهدشت و صنعت مس کرمان که در مسابقات هندبال جوانان پسر شرکت کرده‌اند، یک امتیاز به مجموع امتیازات این تیم‌ها افزوده شده است.

کد خبر 751213

دیگر خبرها

  • طرز تهیه نودل متفاوت و لذیذ در کمتر از ۱۰ دقیقه (فیلم)
  • شرط سردار آزمون برای آمدن به لیگ ایران مشخص شد
  • بسکتبال NBA | رودی گوبر مدافعی بالاتر از خودش نمی‌بیند!
  • سردار آزمون جانشین‌هایش در فوتبال ایران را انتخاب کرد
  • 12 بازیکن ایرانی که در انگلستان بازی کردند
  • سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد!
  • مدعیان پیروز شدند
  • بهترین‌ عملکرد اولیویه ژیرو در گلزنی در مسابقات لیگ از فصل ۲۰۱۵/۱۶
  • الساندرو فلورنتزی و گلزنی در سری آ بعد از ۷۲۸ روز
  • یافتن عدد متفاوت در کمتر از 10 ثانیه (سرگرمی تصویری)