Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:43:39 GMT

جریمه های سنگین تر در انتظار شرکتهای فناوری

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۰۱۲۷

جریمه های سنگین تر در انتظار شرکتهای فناوری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  آسوشیتدپرس، رئیس کمیسیون آنتی تراست( ضدانحصار) اتحادیه اروپا اعلام کرد اقدامات قدرتمندتری را برای کاهش رفتاری های انحصارطلبانه شرکت های فناوری انجام خواهد داد زیرا  جریمه های سنگین وضع شده برای آنها کارساز نبوده است.

«مارگارت وستاگر» کمیسر اروپا در امور رقابت های بازرگانی هر چند به جزئیات این اقدامات اشاره نکرد اما به نظر می رسد ایده تجزیه شرکت ها جزو آنها نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وستاگر در حال حاضر قدرتمندترین قانونگذار حوزه فناوری در جهان است. او با وضع جریمه هایی سنگین بر شرکت های فناوری بزرگ مانند جریمه ۱۰ میلیارد دلاری برگوگل  در سه پرونده آنتی تراست ، بسیار مشهور شد.

 او در این باره به قانونگذاران اتحادیه اروپا گفت: حرف شما درست است، جریمه ها کاری از پیش نمی برند و کافی نیستند. ما مشغول بررسی هستیم تا  شیوه ای قدرتمندتر برای حل مشکل رقابت در این بازارها بیابیم.

وستاگر اشاره کرد در سال جاری به دلیل سلطه گوگل بر تبلیغات آنلاین، جریمه ای ۱.۴۹ میلیارد یورویی برای این شرکت وضع کرده است. او افزود: هرچند اکنون ۲ سال است که گوگل این رفتار را متوقف کرده اما میزان فعالیت های آنتی تراست در بازارهای دیگر کاهش نیافته است.  چه کاری باید انجام بدهیم؟ باید اقداماتی قدرتمندتر در این باره انجام دهیم.

کد خبر 4741652 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا گوگل تبلیغات گوگل انتی تراست نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی شرکت دانش بنیان اربعین 98 فناوری نانو امنیت اطلاعات جایزه نوبل هوش مصنوعی گوگل محمد جواد آذری جهرمی موبایل مایکروسافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس پایتخت امروز در بازسازی صحنه جرم در جمع خبرنگاران گفت: از شهروندی که فیلم ضرب و شتم مردم در اتوبوس را تهیه کرد تشکر می‌کنم؛ چراکه موجب دستگیری این متهم شد و ما پنج تا ۶ روز بعد از این حادثه هویت متهم را شناسایی کردیم.

وی گفت: این متهم به یکی از استان‌های غربی کشور متواری شد و به یکی از روستاها رفته بود اما همکاران با اشراف اطلاعاتی وی را که به هنگام دستگیری با مأموران درگیر شده بود، دستگیر کردند.

سردار محمدیان تاکید کرد: به این گونه افراد هشدار می‌دهیم که پلیس توان و تجهیزات لازم را دارد و از این صحنه‌ها به سادگی نمی‌گذرد و با هماهنگی دستگاه قضائی مجازات سنگینی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

وی گفت: شخص دادستان تهران هم پیگیر قضیه بود تا زودتر دادگاه این فرد اجرا شود.

سردار محمدیان گفت: این فرد سابقه دار است و همدست دارد اما در آن فیلم تنها بوده است.

کد خبر 6090781

دیگر خبرها

  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد