Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-04@07:09:16 GMT

بازکشت یک احمدی نژادی به سیاست

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۰۳۳۴

به گزارش صدای ایران از نامه نیوز، چند روز پیش همایش فصلی خانه احزاب ایران با محوریت نقش احزاب در انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور شخصیت‌های سیاسی و سران احزاب مختلف کشور، در محل وزارت کشور برگزار شد.

در این مراسم که در دو پنل برگزار شد، دبیرکل‌های احزاب و شخصیت‌های مطرح سیاسی کشور، به بیان نظرات خود درخصوص نقش احزاب در انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شخصیت‌های زیادی از جناح‌های سیاسی مختلف کشور در این برنامه حضور داشتند که هر کدام برای حمایت از حزب خود در این حزب حضور پیدا کرده بودند.

اما چیزی که در میان مهمانان برنامه بیشتر به چشم می‌خورد، حضور منوچهر متکی، وزیر اسبق امور خارجه کشورمان در این همایش بود.

متکی که با داشتن سوابقی همچون عضویت در کمیسیون خارجی دور اول مجلس شورای اسلامی، رئیس اداره هفتم سیاسی- وزارت امورخارجه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، مدیرکل اروپای غربی وزارت امور خارجه، معاون امور بین‌الملل وزارت امور خارجه، معاون حقوقی، کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، مشاور وزیر امورخارجه، معاون ارتباطات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ریاست کمیسیون امنیت ملی در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی و وزیر امور خارجه در دولت‌های نهم و دهم را در کارنامه خود دارد، در سال ۹۲ به عنوان یکی از گزینه‌های جبهه پیروان خط امام و رهبری، برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده بود که نامش در جمع ۱۹ نفره‌ای که صلاحیتشان از سوی شورای نگهبان تایید نشده بود، قرار گرفت.

او که پس از سال ۹۲ حضور خاصی در میادین و مراسم‌های سیاسی نداشت، با حضور خود در اولین همایش فصلی خانه احزاب در کنار سیدمحمد حسینی، عضو شورای وحدت راهبردی اصولگرایان، به صورت غیررسمی بازگشت خود به سیاست را اعلام کرد.

با توجه به انتشار برخی اخبار مبنی بر حضور شخصیت‌های اصولگرایی همچون علی لاریجانی و ناطق نوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی، پیش‌بینی می‌شود این بار اصولگرایان قصد دارند از حضور شخصیت دیگری همچون منوچهر متکی صحبت به میان بیاورند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: منوچهر متکی صدای ایران خانه احزاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فهیمه فرهمندپور دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی با نقد بهره برداری سیاسی جناح‌های مختلف از موضوعات مرتبط با حوزه زنان و خانواده در جهت تقابل و توازن قوا در جریان‌های سیاسی، انتخاباتی و موسمی، به ارزیابی سهم دغدغه‌های مرتبط با این موضوع در ساختار حکمرانی کشور پرداخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با مهم دانستن افزایش فرصت کنشگری زنان در سپهر سیاسی کشور و تقویت ساختار‌های فعال موجود در این زمینه، ساختارسازی یا صرف افزایش کمّی زنان کنشگر سیاسی را کافی ندانست و بر ضرورت تمرکز بر حل مسائل واقعی زنان و نهاد خانواده و ارائه کارنامه بر این اساس تأکید کرد.

فرهمندپور با تشریح مأموریت‌های ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دانشجویان فعال و دغدغه‌مند خواست تا با شناسایی مسائل واقعی زنان و خانواده‌ها در میدان عینی جامعه در مسیر سیاستگذاری مطلوب‌تر و اثربخش‌تر این نهاد سیاستگدار کمک کنند.

وی افزود: ارزیابی میزان اثربخشی سیاست‌های طراحی شده و فعالیت همه جانبه در مسیر ادراک سنجی اجتماعی و البته ادراک‌سازی مثبت در راستای سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات همه اجزاء ساختار حکمرانی جمهوری اسلامی از مأموریت‌های مهم تشکل‌های دانشجویی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • پیشنهاد امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج از کشور
  • مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.