Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:46:57 GMT

اعدام دو تبعه دیگر پاکستان در عربستان

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۰۳۴۳

اعدام دو تبعه دیگر پاکستان در عربستان

منابع پاکستانی به نقل از سازمان قضایی سعودی گفتند: غلام قمر و محمد اکبر دو تبعه پاکستانی پس از ثابت شدن جرم قاچاق موادمخدر، به مجازات اعدام محکوم شدند.

روزنامه پاکستانی «اکسپرس» نوشت: دفتر شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که عربستان تا ماه سپتامبر سال جاری میلادی ۲۱ پاکستانی را اعدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه های پاکستان  دراین زمینه گزارش دادند: به رغم تعهد سعودی ها برای کاهش مجازات اعدام در این کشور، همانند سال ۲۰۱۸ میلادی که ۱۴۹ نفر اعدام شدند، در سال جاری نیز گردن زدن افراد ادامه یافت.

روزنامه نیوز پاکستان نیز نوشت: جلادهای سعودی گردن خردسالان، متهمان سیاسی، روحانیون، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر را از تن جدا کردند.

اواخر فروردین ماه امسال نیز دولت سعودی یک زوج پاکستانی را به جرم حمل موادمخدر اعدام کرد، اقدامی که از سوی فعالان اجتماعی پاکستان مورد سرزنش قرار گرفت.

فعالان حقوقی و اجتماعی در پاکستان از دولت خواستار پیشبرد تلاش های دیپلماتیک، برای جلوگیری از از تداوم اعدام اتباع پاکستانی در عربستان جلوگیری هستند.

عربستان، محافظه کار ترین کشور دنیا است که آمار اعدام زندانیان در این کشور بالاتر از دیگر کشورهای جهان می باشد.

تقریبا اوایل فروردین ماه امسال عربستان حکم اعدام دو زندانی پاکستانی را در شهر مکه اجرا کرد. ولیعهد سعودی اواخر بهمن ماه سال گذشته سفر دو روزه رسمی به پاکستان انجام داد و اعلام کرد که حکومت سعودی با آزادی بیش از دو هزار زندانی پاکستانی در عربستان موافقت کرده است.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند، به رغم ادعای ولیعهد سعودی تاکنون پیشرفتی درخصوص آزادی  زندانیان پاکستانی و یا بازگشت آنان به کشور مشاهده نشده است.

طبق آماری که وزارت امور خارجه پاکستان سال گذشته میلادی منتشر کرد، ۶۲ پاکستانی در عربستان بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ اعدام شدند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۰۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است