Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بنیاد سلامت آستان قدس رضوی بنا دارد تا با استفاده از همه ظرفیت‌های دانشگاهی و مراکز درمانی و تحقیقاتی خود در راستای ارتقای سلامت جهانی و خدمات درمانی منطقه، نقشی ممتاز و تأثیرگذار ایفا کند. ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، احمد مروی صبح امروز در کنگره جهانی قلب رضوی که با حضور 700 متخصص از 18 کشور جهان در بیمارستان فوق تخصصی رضوی در حال برگزاری است، این کنگره بین‌المللی را فرصتی مغتنم برای تبادل آخرین دستآوردهای علمی دانست و با اشاره به جایگاه علم در دین مبین اسلام‌ اظهار داشت: در دین اسلام فراگیری علم در کتاب و سنت بسیار مورد تبلیغ و تشویق قرار گرفته و اسلام علم‌آموزی را به عنوان یک بایسته مقدس مورد تأکید قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه علم آموزی در منظومه معرفتی ائمه اطهار علیهم‌السلام و مکتب تشیع از جایگاه رفیع و بی‌بدلیل برخوردار است. افزود: علاوه بر آموزه‌های قرآنی، سیره علمی و عملی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام نیز رویکرد توجه به فراگری علم را تأیید می‌کند و هر کدام از آن بزرگواران در راستای اعتلای علم اقدامات تابنده و ارزشمندی را داشته‌اند، به گونه‌ای که در طول تاریخ اسلام بشریت از زلال اقدامات علمی آن بزرگواران سیراب شده است.

تولیت آستان قدس رضوی توجه به پیشرفت و تعالی علم را راهبردی اساسی در آستان قدس رضوی معرفی کرد و گفت: با عنایت به انتساب آستان قدس رضوی به امام علی بن موسی الرضا(ع) ملقب به عالم آل محمد(ص) و توصیه‌های رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین راهبردهای آستان قدس رضوی، راهبرد توسعه و پیشرفت علمی است و این مهم همواره مورد توجه بنده بوده و خواهد بود.

وی ابراز کرد: آستان قدس رضوی با تکیه برظرفیت‌های عظیم علمی کشور، جهان اسلام و نیز استفاده بهینه از امکانات و تشکیلات موجود و نیز ایجاد ساختارهای جدید در دستیابی به توسعه و پیشرفت علم، شتاب مضاعفی خواهد داشت.

‌مروی با اشاره به آیات و روایاتی پیرامون تأثیر قلب بر تعالی معنوی انسان‌ها، گفت: سلامت جسمانی قلب که مرهون فعالیت‌های دانشمندان و اساتید رشته پزشکی قلب است، بستر و مسیر را برای تعالی قلب، رأفت و رسیدن انسان به مقام اطمینان قلب را مهیا می‌سازد.

تولیت آستان قدس رضوی با خانواده شهیدان بافنده و مرادی دیدار کرد‌تولیت آستان قدس در جمع موکب‌داران عراقی‌:‌ دشمن برای ایجاد‌ تفرقه بین ایران و عراق‌ توطئه‌هایی ‌در سر دارد + فیلماستقبال آستان قدس رضوی از زائران پاکستانی در سیستان و بلوچستان

وی با بیان اینکه بسیاری از آموزه‌های دینی بر سلامت جسمی استوار است، تصریح کرد: علت تحریم بسیاری از آشامیدنی‌ها و خوردنی‌ها در دین اسلام این است که برای بدن و سلامت جسمی زیان آور هستند، در نگاه شریعت اسلام مسئله سلامت جسمی آنقدر اهمیت دارد که در علم فقه به صورت قاعده کلی در آمده است و فقها معتقدند هرآنچه برای جسم مضر است، قطعا حرام است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این روایت از امام باقر(ع) که می‌فرمایند «هیچ دانشی چون جستن دانش سلامت نیست.» خاطرنشان کرد: سلامت بدن مکمل سلامت ذهن بوده و صحت جسم مقدمه‌ای برای معنویت درونی است و آستان قدس رضوی همان گونه که برای تعمیق معنویت برنامه‌ریزی می‌کند، برای توسعه سلامت و ارتقای سلامت منطقه نیز تلاش می‌کند.

‌مروی اضافه کرد: مشهد الرضا(ع) کانون معنویت دینی است، چنان که کانون سلامت، درمانگری و کانون اخلاق پزشکی نیز باید باشد، در این راستا بنیاد سلامت آستان قدس رضوی بنا دارد تا با استفاده از همه ظرفیت‌های دانشگاهی و مراکز درمانی و تحقیقاتی خود در راستای ارتقای سلامت جهانی و خدمات درمانی منطقه، نقشی ممتاز و تأثیرگذار ایفا کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بی‌شک یکی از اهداف این راهبرد بازگشت به سنت حسنه اهتمام علمی امام رضا(ع) و بازیابی هویت در جایگاه مرجعیت علمی است، که با حمایت و برنامه‌ریزی این بنیاد و تلاش و حمایت دانشمندان دست یافتنی خواهد بود.

انتهای پیام/ش

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است

سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی دوشنبه شب و در جشن بزرگ کارگران در ورزشگاه امام رضا (ع) با ابلاغ سلام رییس دولت سیزدهم به کارگران و خانواده آنان گفت: رهبر انقلاب کارگر ایرانی را ستون فقرات تولید کشور می‌دانند و در روایات اسلامی نیز به جایگاه پر اهمیت نیروی کار و کارگر توجه بسیاری شده است به گونه‌ای که پیامبر اسلام (ص) بر دست پینه بسته کارگران بوسه می‌زند.

وی افزود: همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان کارگری و کارفرمایی اشاره شد، از نگاه اسلام کارگر صاحب ارزش و کرامت است و این موضوع نشان از تفاوت دیدگاه اسلام با سایر تمدن‌ها و جوامع دارد که به کارگر صرفا نگاه ابزاری دارند.

مرتضوی توجه به امنیت شغلی، آتیه، مسکن و سایر موضوعاتی که موجب آسایش خاطر کارگران شود را از دغدغه‌های مهم دولت مردمی بر شمرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت مظلومان فلسطینی نیز اظهار داشت: هم اکنون شاهد هستیم که مردم فلسطین به خاطر دفاع از خاک و حق حیات خود، موردشدیدترین حملات و تجاوزات رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته اند و این اقدامات ظالمانه با حمایت دولت‌های غربی در حال رخ دادن است.

مرتضوی اظهار کرد: غذای مردم فلسطین اکنون همراه با خون است و وجدان‌های مردم جهان کجاست که این ظلم را برنتابند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: آستان قدس رضوی افتخار مشارکت در حوزه تولید را دارد و این در حالی است که در کنار زیارت، فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و توجه به نیاز جامعه در دهه‌های بعد از انقلاب مورد توجه قرار گرفته و تولیت نیز در این زمینه اقدام کرده است.

مصطفی فیضی افزود: آستان قدس رضوی افتخار دارد با شرکت‌های و کارخانه‌های متعدد در زمینه‌های متعدد با جمعیت بیش از ۱۴ هزار کارگر در ارتباط باشد تا نیاز‌های خود و جامعه تامین شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند