Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصب مجسمه در نقاط مختلف شهر بندرعباس کاری است که شهرداری بندرعباس برای زیبا سازی چهره شهر در دستور کار خودقرار داده، اما متاسفانه این المان ها حال و روز خوبی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، جلوه های بصری و ایجاد المان هایی متناسب با فرهنگ و اصالت شهرها یکی از ایتم های مبلمان شهری و منظر سازی به شمار می رود که در کنار توسعه زیرساخت های خدماتی و رفاهی نقش بسزایی در القاء هویت شهری و تقویت حس مکان شهروندان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چند سالی است که ساخت مجسمه ها و المان های شهری به چهره شهر بندرعباس جان داده، اما جولان خشم عده ای بر پیکرشان نقش بسته و موجب تخریب المان ها شده است.


هرگاه که از بلوار ساحلی شهر بندرعباس عبور می کردم، تعداد زیادی از مردم و یا مسافران و گردشگران را می دیدم که در حال گرفتن عکس یادگاری با المان اسم بندرعباس و دیگر مجسمه ها لب ساحل هستند؛ اما چند مدتی است که تاسیسات نورپردازی این المان به سرقت رفته و چراغ هایش در شب روشن نمی شود و نمی توان در شب عکس های زیبایی با این الماس گرفت و مجسمه های صیادان و مجسمه های آّبزیان لب ساحل نیز قطع عضو شده، یا یادگاری بر پیکر مجسمه ها هک شده است.

 


تاکنون بیش از 40 المان در نوار ساحلی شهر بندرعباس نصب شده است، مجسمه هایی با نماد بومی و یا ویژگی های مربوط به استان هرمزگان که از جمله آنها می توان به مجسمه صیادان آفتاب در ساحل سورو  و مجسمه صیاد مروارید و آبزیان دریایی در نزدیکی بازار بندرعباس اشاره کرد.


یکی از شهروندان می گوید: این المان ها برای زیباسازی شهر عالی است و شهر بندرعباس واقعا به این المان ها نیاز داشت.


اما نکته قابل تامل اینجاست که بعضی این المان ها بعد از نصب مانند کلاه قرمزی، المان برقه، صیادان آفتاب و مروارید و المان بندرعباس توسط شهروندان و مسافران آسیب دیده و مورد تخریب قرار گرفته است.

 


یکی از مسئولان شهری شهرداری بندرعباس می گوید: علی رغم اینکه المان بندرعباس در نوروز امسال نصب شده، اما تاسیسات نورپردازی و پروژکتورهایش مورد سرقت قرار گرفته است.


به گفته این مسئول: مجسمه قورباغه ها که مورد اقبال شهروندان بود، مورد سرقت واقع شد و تعدادی هم کاملا تخریب شد.


وی ضمن ابراز تاسف افزود:  به جای اینکه پروژه های بیشتری تعریف کنیم در سطح شهر و نقاط بیشتر شهر را از نظر مجسمه سازی پوشش دهیم، باید هزینه، وقت و انرژی مان را صرف تعمیر مواردی که تخریب شده کنیم.

 


حال سوال اینجاست: ما مردم برای حفظ و نگهداری اموال عمومی چه نقشی داریم؟


یکی از شهروندان می گوید: این المان ها از پول ما مردم و از عوارض و مالیات ساخته می شود، پس باید خیلی مراقب آنها باشیم.

 

 

شهرداری بندرعباس شماره تلفن 137 مدیریت شهری را راه اندازی کرده است تا اگر به عنوان شهروند، شاهد آسیب زدن فردی به این مجسمه ها بودیم برای برخورد با فرد و یا افراد متخلف به این شماره  تلفن تماس بگیریم.

 

شهرداری بندرعباس از اواخر اسفند سال ۹۴ در راستای زیبا سازی شهر اقدام به نصب مجموعه ای از المان ها در نوار ساحلی شهر کرد که خانواده قورباقه، خانواده بندری، خانواده لاک پشت ها، پسر بازیگوش، صیاد مروراید، خرچنگ شاد، پنج فلامینگو، میرزاحسابگر، سرتیپ احمدخان و صیادان آفتاب از جمله المان های نصب شده در شهر بندرعباس است.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین مسجد زائران اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد بیرجند اصفهان خراسان جنوبي المان بندرعباس تخریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس‌) مجسمه زیبای کریستیانو رونالدو از سنگ

کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی النصر عربستان در ۳۸ سالگی یکی از بهترین‌های لیگ عربستان است و در آستانه کسب عنوان آقای گلی قرار دارد. به تازگی یک پسر بچه مجسمه جالبی از کریستیانو رونالدو ساخته که از جنس سنگ آهک است و شباهت فوق‌العاده‌ای به او دارد.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)
  • انهدام باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب
  • باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب منهدم شد
  • تیپ و استایل هنری بازیگر زن و مرد در یک عکس یادگاری
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • مجسمه کریستیانو رونالدو از سنگ+عکس
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • (عکس‌) مجسمه زیبای کریستیانو رونالدو از سنگ