Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@02:15:15 GMT

مایلی کهن به فرهادمجیدی توپید!

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۱۴۰۱

به گزارش صدای ایران از ایرنا، علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در جریان بازدید از روند عزیمت زائران اربعین حسینی از پایانه چذابه ضمن ابراز امیدواری به قبول این شرط از سوی طرف عربستانی افزود: ما امیدواریم و پیگیر این موضوع هم هستیم ؛ هفته گذشته دفتر نمایندگی حج و زیارت در عربستان ، با معاون وزیر حج این کشور نشست داشته و امیدواریم هرچه سریع تر پاسخ ما را بدهند تا نوید از سرگیری سفر عمره را به هموطنان بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تضمین امنیت ، عزت و کرامت زائران ایرانی در قالب تفاهم نامه و استقرار و فعالیت کنسولی در قالب نمایندگی حج به منظور حمایت کنسولی از زائران در عربستان سعودی برای سفر عمره را ۲ شرط دیگر جمهوری اسلامی ایران برای از سرگیری این سفر معنوی بیان کرد و گفت: این ۲ شرط را مسئولان عربستانی پذیرفته اند ولی منتظر تحقق و قبول شرط سوم از سوی طرف عربستانی هستیم که البته انتظار معقولی است.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه شرط سوم از سرگیری سفر عمره در وزارت امور خارجه و گردشگری عربستان سعودی در حال بررسی است افزود: عربستان باید قوانین سختگیرانه برای سفر گردشگران و زائران خود به ایران را لغو کند و این کار باید همزمان با از سرگیری سفر عمره عملی شود.

رشیدیان ادامه داد: این تبادل فرهنگی (سفر اتباع و زائران ۲ کشور) می تواند به ایجاد صلح و تعامل مردم و دولت ۲ کشور موثر باشد و ما از این مساله حمایت می کنیم.

سفر عمره مفرده پنج سال پیش به دلیل برخورد بی نزاکت ماموران عربستان با زائران ایرانی متوقف شد.سفر گردشگران و زائران عربستان به ایران نیز چهار سال پیش به دنبال تعرض به سفارت عربستان سعودی در تهران وکنسولگری این کشور در مشهد متوقف و منجر به قطع روابط سیاسی این کشور با دولت جمهوری اسلامی ایران شد.

رییس سازمان حج و زیارت روز سه شنبه در سفر به خوزستان از پایانه مرزی چذابه در ۱۱۰ کیلومتری غرب اهواز دیدن و از نزدیک با اقدامات انجام شده و خدمات دهی به زائران اربعین حسینی آشنا شد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: مایلی کهن صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، زائران عمره‌گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد رسول الله (ص)، ائمه بقیع و شهدای احد شب گذشته در مسجد شجره حاضر شده و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفتگانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره گذاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه مکرمه شدند.

گفتنی است یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش تر راهی مکه مکرمه شد و این دو کاروان اولین کاروان های زائران ایرانی بعد از تعطیلی ۹ ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می روند.

کد خبر 6092470

دیگر خبرها

  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • از سرگیری عمره‌ دانشجویی از هفته جاری/ دور جدید اعزام به عمره از ابتدای ماه صفر
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی