Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب الله طاشی به مناسبت روز جهانی تخم مرغ در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: ۱۷ مهر به عنوان روز جهانی تخم مرغ نامگذاری شده تا اهمیت و جایگاه آن را در برنامه غذایی نشان دهد.

وی افزود: به همین منلسب امروز در برخی از مدارس گلستان، تخم مرغ توزیع کردیم تا در زمینه فرهنگ سازی مصرف این ماده غذایی نقش داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاشی ادامه داد: ایران از نظر تولید تخم مرغ رشد و توسعه یافته و رتبه نهم را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: مصرف سرانه کشور هم ۱۱ کیلو و ۲۰۰ گرم بوده که بالاتر از میانگین جهانی است.

طاشی گفت: گلستان همواره در صنعت طیور کشور پیشرو و فعال بوده و با ۲۹ هزار تن رتبه یازدهم را در تولید تخم مرغ داریم.

وی توضیح داد: البته از سال گذشته زنجیره تولید تخم مرغ را برای اولین بار در کشور در گلستان راه اندازی کردیم که بنا داریم سه میلیون قطعه مرغ مادر تا سال ۹۹ تولید کنیم و در این صورت جایگاه استان به رتبه پنجم خواهد رسید.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان افزود: تاکنون ۴۰۰ هزار قطعه تولید شده و ۴۰۰ قطعه دیگر هم آماده بهره برداری است.

طاشی اضافه کرد: ۲۰ واحد تخم گذار با ظرفیت دو میلیون و ۲۳۵ هزار قطعه در اکثر شهرهای استان جز شهرهای مینودشت، آزادشهر و مراوه تپه ایجاده شده است.

وی با بیان این که یک چهارم تولید استان مازداد است، گفت: مازداد استان به تهران، مازندران، سمنان و استان های همجوار صادر می شود.

کد خبر 4741817

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان جهادکشاورزی گلستان تخم مرغ اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام گرگان قزوین گردشگری خطبه های نماز جمعه شهرکرد بیرجند شیراز نیروی انتظامی یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود

پرویز فروغی، دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده به ۴۹ هزار تومان و مرغ گرم به ۶۹ هزار تومان رسیده است.

به گفته او، با توجه به مازاد تولید و زیان مرغداران، پشتیبانی امور دام برای جمع آوری مرغ مازاد باید اقدام کند و همواره بخشی از مازاد تولید باید صادر شود.

فروغی ادامه داد: بنابر جوجه ریزی صورت گرفته و نیاز کشور، ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن مرغ از سطح بازار توسط پشتیبانی امور دام باید جمع آوری شود.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی مورد نیاز کشور است، افزود: بنابر آمار در فروردین ۱۳۷ تا ۱۳۸ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته و پیش بینی می شود که در اردیبهشت طبق سیاست وزارت جهاد در همین محدوده باشد. هر چند مصرف در ماه های فروردین و اردیبهشت کاهشی است.

او گفت: با ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته، ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن مرغ گرم تولید می شود که بر این اساس کمبودی در عرضه نداریم‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش