Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بازرسی استانداری کرمانشاه گفت: زد و بند سیستمی با وجود رتبه نخست کرمانشاه در زمینه زند و بند اداری وجود ندارد. ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حجت‌الاسلام عبدالله عزیزی در نشست خبری که صبح امروز در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به موضوع مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر رتبه نخست استان کرمانشاه در زمینه زد و بند اداری اظهار داشت: این ادعا توهینی به مردم استان کرمانشاه نیز محسوب می‌شود و نمی‌توان به پژوهش مرکز پژوهش‌های مجلس در این زمینه استناد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: به اذعان مرکز پژوهش‌های مجلس که این تحقیق را انجام داده برای انجام این پژوهش از 84 هزار و 620 نفر در سطح کشور دعوت شده که تنها 5778 نفر شرکت کرده‌اند و این میزان کمتر از حد نصاب قابل قبول برای پایش است و از طرفی این افراد نیز شامل افراد دارای 18 سل سن و یک کسب و کار هستند که به عنوان فعال اقتصادی معرفی شده‌اند.

عزیزی با بیان اینکه در استان کرمانشاه فساد موردی وجود دارد اما فساد سیستمی وجود ندارد گفت: غالب مدیران و کارکنان استان پاکدست هستند تا تعدادی همچون بز گر گله را خراب می‌کنند.

ثبت 364 مورد شکایت مردمی از دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه

مدیرکل بازرسی استانداری کرمانشاه با اشاره به حضور چشمگیر مسئولان و مدیران در سامانه دولت گفت: در یکسال گذشته 364 مورد شکایت مردمی از دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه به ثبت رسیده است.

عزیزی با بیان اینکه درخواست‌های مردمی استان کرمانشاه از طرق سامانه دولت و ارجاع به دستگاه‌های مربوطه در نیمه دوم سال 97، 3982 مورد و در نیمه اول امسال 5841 مورد بوده است افزود: بیشترین ارجاع به دستگاه‌ها مربوط به دستگاه‌های بهزیستی، تعاون، بنیاد شهید، بنیاد مسکن،اقتصاد و دارایی و کمیته امداد بوده است.

استقرار دولت الکترونیک از بروز هر گونه فساد اداری ممانعت می‌کندمازندران| رسانه‌ها در کاهش فساد اداری نقش آفرینی کنندتیم 10 نفره برای شناسایی فساد اداری ـ مالی در لرستان تشکیل‌ شد‌

وی با اشاره به اینکه بیشترین درخواست‌های مردمی مربوط به مساعدت مالی و درمانی، تسهیلات بانکی، اشتغال و کارآفرینی و اجاره مسکن بوده است بیان کرد: 500 مورد وام 5 میلیون تومانی قرض‌الحسنه برای مستأجران در نظر گرفته شده که 300 مورد تاکنون پرداخت شده است.

مدیرکل بازرسی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: در حوزه شهرستان‌ها 14 فرمانداری، 31 بخشداری، شهرداری‌ها و ادارات شهرستان‌ها به صورت مستمر و توسط سه تیم رصد می‌شوند.

عزیزی با بیان اینکه 25 نیروی بازرسی ادارات و بخش‌های دولتی در استان را پایش می‌کنند گفت: 90 دستگاه اجرایی استان از تژر نقاط قوت و ضعف و کمبودها پایش می‌شوند.

مدیرکل بازرسی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هشت کمیته در استان طرح تکمیل ارباب رجوع را رسیدگی می‌کنند افزود: استاندار کرمانشاه در 13 ماه گذشته 23 ملاقات مردمی داشته و با 1071 نفر نیز دیدار کرده‌اند.

انتهای پیام/ش

R41380/P/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان

سازمان اداری و استخدامی به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد که دریافت هدیه در مقابل انجام وظایف مرتبط با شغل کارمندان دستگاه‌های اجرایی از قبیل امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه از تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی بر اساس قانون ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف، با دهنده و گیرنده هدیه برخورد قضایی می شود و مدیران و سرپرستان کارمندان نیز موظف به نظارت و پاسخگویی هستند.

به گزارش ایسنا، دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری سازمان اداری و استخدامی با ابلاغ بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، موضوع ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری را در خصوص ممنوعیت رشوه، سوء استفاده از مقام اداری و دریافت هر گونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه متذکر شد.

در این بخشنامه به علت وجود تعارض منافع جدی، دریافت هر گونه هدیه به هر شکل و تحت هر عنوان توسط کارکنان دولت در همه سطوح و در شئون مختلف اداری از جمله حوزه‌های ارزیابی عملکرد، نظارت و بازرسی، صدور مجوز، مالی و پشتیبانی در خصوص مناقصه، مزایده، عقد قرارداد و نظایر آن از افراد، سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی ممنوع اعلام شده است.

بر اساس ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، اخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداری ممنوع است و استفاده از هرگونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه در مقابل انجام وظایف اداری و وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاه‌های اجرایی در تمام سطوح از افراد حقیقی و حقوقی به جز دستگاه ذیربط خود تخلف محسوب می‌شود.

همچنین طبق این بخشنامه، بر اساس ماده ۹۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که وظایف خود را با دقت، سرعت، صداقت، امانت، گشاده‌رویی، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعان به طور یکسان و دستگاه ذی‌ربط پاسخگو باشند.

سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر لزوم رعایت این بخشنامه و انجام مراقبت و رصد مستمر موضوع در تمامی سطوح ستادی و واحدهای تابعه، تاکید کرد که در صورت مشاهده موارد تخلف، افراد خاطی اعم از دهنده و گیرنده هدیه، باید جهت طی مراحل قانونی به بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقامات و مدیران مجاز یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و یا مراجع قضایی معرفی شوند.

بخشنامه صادره در پایان، مطابق ماده ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، مسئولیت نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان در انجام وظایف محوله را مدیران و سرپرستان بلافصل عنوان و تاکید کرده که در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند و در صورتی که این موضوع در حیطه مدیریت مسئولان مزبور مشاهده و اثبات شود، علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی، با مدیران و سرپرستان کارمندان نیز که در جلوگیری از این موضوع اهمال کرده باشند نیز مطابق قوانین مربوط، رفتار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • سازمان اداری و استخدامی : کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان
  • هشدار به کارمندان؛ حقوق بگیران حق دریافت هدیه ندارند!
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع شد
  • کارکنان دولت حق دریافت هدیه را نخواهند داشت
  •  کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است