Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@23:11:18 GMT

آغاز بارش باران در شمال کشور از امروز

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۲۰۷۶

آغاز بارش باران در شمال کشور از امروز

خبرگزاری آریا- گودرزی از آغاز بارندگی شدید در نوار ساحلی دریای خزر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، گودرزی کارشناس هواشناسی گفت: با شمالی شدن جریانات در نوار شمالی کشور استان های گیلان، مازندران و گلستان شاهد باران شدید و کاهش دمای 6 درجه ای خواهند بود.
وی افزود: برای روز شنبه علاوه بر استان های ساحلی، مناطق شمال غرب، بخش هایی از غرب و دامنه های جنوبی البرز نیز بارش باران، رعد و برق و وزش باد های شدید موقتی را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس هواشناسی پیش بینی کرد: شرق کشور به خصوص شهر زابل برای امروز بعدظهر و پنج شنبه افزایش سرعت وزش باد خواهند داشت که این امر موجب خیزش گرد و خاک و کاهش دید می شود و رانندگان باید احتیاط لازم را رعایت نمایند.
گودرزی ادامه داد: امروز بعدظهر در برخی از نقاط جنوب کشور مثل فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و نیمه جنوبی استان کهگلویه و بویر احمد رگبار ، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.
وی آسمان مرز خسروی را ابری و گاهی با افزایش ابر اعلام کرد و گفت: بیشینه هوا در مرز خسروی 37 درجه ولی در مهران و شلمچه همچنان هوا گرم و دما بین 41 تا 42 درجه است و با توجه به وزش باد، غبار محلی در منطقه پیش بینی می شود و به آن دسته از زائرانی که قصد خروج از این مرز را دارند توصیه می شود حتما ماسک به همراه داشته باشند.
وی دمای ایلام را 31 درجه و دمای اهواز را 42 درجه اعلام نمود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، این کارشناس هواشناسی آسمان کربلا و نجف را صاف و آفتابی و با دمای 41 درجه پیش بینی کرد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آغاز بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۲۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه پنجشنبه وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور همراه با کاهش نسبی دما مورد انتظار خواهد بود، گفت: در اواخر وقت این روز، سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز با تداوم فعالیت سامانه بارشی بر کشور، در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، ابرناکی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط مرکز، شرق و دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز، بارندگی ادامه خواهد داشت و در جنوب، شرق و جنوب شرق کشور نیز افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبار پراکنده انتظار می‌رود و در گیلان، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، شاهد شدت داشتن بارش‌ها خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب کشور، از شدت بارش کاسته می‌شود و در سواحل دریای خزر، شمال شرق، دامنه و ارتفاعات جنوبی البرز شامل استان‌های البرز، تهران و سمنان، رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد که شدت بارش در مازندران و خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: طی این روز وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور همراه با کاهش نسبی دما مورد انتظار خواهد بود و در اواخر وقت نیز سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود و جمعه و شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم است.

وی گفت: طی روز جمعه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و ارتفاعات مازندران و شنبه در شمال آذربایجان غربی به ویژه در ساعات بعدازظهر، افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود، طی این دو روز در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل، وزش باد شدید ادامه خواهد داشت و تا چهارشنبه دریای خزر، روز سه‌شنبه شمال خلیج فارس و از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه، مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید با بیشینه ۲۷ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۸ و کمینه ۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 751290

دیگر خبرها

  • وضعیت بارش و دمای هوا تا اواخر خرداد
  • کاهش دما و بارش باران در راه مشهد
  • تداوم باد و باران در استان اصفهان/ تنش‌دمایی پیش‌بینی می شود
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۶ استان
  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • رگبار باران در نقاط مختلف کشور 
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان