Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@12:28:03 GMT

احتمال آزادشدن صادرات دام سنگین

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۲۴۵۵

معاون امور دام وزارت کشاورزی گفت: با توجه به کاهش قیمت گوشت گاوی در بازار، اگر این کاهش قیمت ادامه داشته باشد؛ صادرات دام سنگین آزاد خواهد شد. ناطقان: مرتضی رضایی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی تخم‌مرغ افزود: با توجه به مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا، وارد شدن هرگونه دام بدون شناسه و کد هویت‌گذاری، کاملا ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ‌با بیان اینکه چندین ماه است که کانال صادرات تخم‌مرغ آزاد است و حدود ۱۴ هزار تن صادرات داشته‌ایم، گفت: تولید تخم‌مرغ یک روند خطی دارد و مرغداران نمی‌توانند یکباره تولیدشان را افزایش یا کاهش بدهند.

رضایی ادامه داد: مصرف تخم‌مرغ در ماه‌ها و فصول مختلف کم یا زیاد می‌شود که معمولا در شش ماهه دوم سال افزایش مصرف تخم‌مرغ داریم و ۶۰ درصد تخم‌مرغ در نیمه دوم سال تولید می‌شود؛ به این دلیل باید به اندازه افزایش تقاضا در نیمه دوم سال تولید کنیم‌.

وی مقصد اکثر صادرات تخم‌مرغ ایران را کشورهای عراق و افغانستان اعلام کرد و گفت: هدف تجار این است که به سایر کشورهای دنیا هم صادرات تخم‌مرغ داشته باشیم‌.

معاون امور دام وزارت کشاورزی با بیان اینکه نیاز کشور به جوجه بوقلمون ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار قطعه است، تاکید کرد: هیچگونه محدودیتی در صادر کردن مجوز تولید جوجه یکروزه بوقلمون به تولیدکنندگان نداریم و در حال حاضر حدود ۱۱ واحد مجوز گرفته‌اند.  

 وی در پایان اضافه کرد: با تولید ۳۰۰ هزار قطعه جوجه بوقلمون در داخل کشور قیمت آن شکسته خواهد شد. منبع: ایسنا برچسب ها: آزاد شدن ، صادرات ، دام سنگین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آزاد شدن صادرات دام سنگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۲۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفتگو با ایسنا با اشاره به این موضوع که نرخ ارز در کشور تحت تاثیر جریان‌های روانی است، گفت: در سایه جریان‌های روانی انتظارات تورمی شکل می‌‎‌گیرد و این انتظارات نیز عاملی برای افزایش تقاضا و نرخ ارز است.

چه کسی از افزایش نرخ دلار سود می‌برد؟

وی افزود: عده‌ای متخصصِ ایجاد جنگ روانی هستند؛ بنابراین مخالفان دولت در حین رخداد تنش‌‎های‌ سیاسی از ابزار جنگ روانی استفاده می‌کنند؛ البته برخی از ذی‌نفعان نیز از بالارفتن نرخ دلار سود می‌برند؛ در نتیجه شرایطی را ایجاد می‌کنند تا مسیر انتظارات مردم را تغییر دهند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق اظهار داشت: برخی با نشان دادن فضای ملتهب ناشی از بحران‌های سیاسی منطقه، نرخ ارز را بالا می‌برند و اقدام به فروش دلار می‌کنند و سپس با آرام شدن فضا اقدام به خرید ارز می‌کنند تا جیب‌های خود را پر کنند.

وی افزود: با حمله به کنسولگری ایران در دمشق شوک و تنش سیاسی در کشور ایجاد شد و سوداگران با سواستفاده از این شوک‌ها باعث افزایش نرخ دلار شدند.

نیازها قانونی کشور در حال تامین است

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه گاهی نرخ ارز به علت تغییر در واقعیت‌های اقتصادی یعنی عرضه و تقاضا افزایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: هم‌اکنون از سمت کانال اقتصادی تغییری در قیمت دلار رخ نداده؛ چون تمامی نیازهای قانونی کشور با نرخ 28 هزار و 500 و نرخ حدود 40 هزار تومان مرکز مبادله‌ تامین می‌شود، بنابراین التهابات ناشی از تنش‌های سیاسی، تنها عامل افزایش نرخ ارز است.

آل اسحاق با اشاره به این موضوع که شرایط کنونی بازار ارز ناپایدار است، گفت: تحولات بازار ارز به علت رخدادهای سیاسی است؛ بنابراین زمانی که این فضا آرام شود؛ نرخ ارز به صورت خودکار به محدوده‌های قبلی خود بازمی‌گردد.

وی در پایان تاکید کرد: درصورتی که شوک جدید سیاسی رخ ندهد، شرایط اقتصادی کشور با آرام شدن فضای منطقه و مسائل سیاسی، احتمالا به گونه‌ای رقم می‌خورد که دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور