Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@21:42:43 GMT

نامه مجلسی‌ها به روحانی درباره شیوه حذف یارانه ها

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۲۷۲۱

نامه مجلسی‌ها به روحانی درباره شیوه حذف یارانه ها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از نامه جمعی از نمایندگان به رئیس‌جمهور درباره شیوه حذف یارانه نقدی پردرآمدها خبر داد.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره تصمیم دولت مبنی بر حذف یارانه نقدی پردرآمدها، گفت: روش دولت برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها عادلانه نیست و باید اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه دولت ابزارهای متعدد و گوناگونی برای حذف و شناسایی یارانه نقدی پردرآمدها دارد، اظهار داشت: مجلس در قالب لایحه بودجه‌های سنواتی اختیاراتی را به دولت برای شناسایی و حذف یارانه نقدی پردرآمدها اعطا کرده است، اما روشی که در حال حاضر دولت برای این کار در نظر گرفته، با روش‌های مجلس فاصله بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: ثروتمندان ۲۳ برابر بقیه یارانه بنزین می‌گیرند! هزینه فایده حذف یارانه ۳ دهک در سال ۹۸

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین از نامه جمعی از نمایندگان مجلس به آقای روحانی، رئیس‌جمهور برای تجدیدنظر در روش حذف یارانه نقدی پردرآمدها خبر داد و تصریح کرد: این نامه به امضای بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان مجلس رسیده است.

حاجی‌دلیگانی تأکید کرد: نمایندگان مجلس در این نامه، ضمن ناعادلانه دانستن روش حذف یارانه نقدی پردرآمدها از سوی دولت، خواستار تجدیدنظر در این امر شده‌اند.

وی اضافه کرد: در روش فعلی که دولت برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها در پیش گرفته، حقوق بسیاری از سرپرستان خانوار نادیده گرفته شده، به طوری که شاخص‌های شناسایی پردرآمدها جامع نیست و افرادی هم که واقعا نیازمند یارانه نقدی، ولو ۴۵ هزار تومانی هستند، از گردونه دریافت یارانه۸ نقدی حذف شده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت در روش حذف یارانه نقدی پردرآمدها تجدیدنظر کرده تا عدالت در این حوزه رعایت شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن رئیس جمهور کمیسیون برنامه و بودجه کمیسیون های مجلس حسینعلی حاجی دلیگانی یارانه نقدی نمایندگان مجلس مجلس دهم حذف یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۲۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در روزهای اخیر همزمان با برنامه‌های تازه دولت در خصوص طرح کالابرگ الکترونیک و یارانه نقدی شاهد ارسال گسترده پیامکهای جعلی در خصوص یارانه از سرشماره‌های ناشناس هستیم،به‌عنوان مثال یکی از این پیامک ها در ادامه قابل مشاهده است.

در پیامک زیر از مخاطب خواسته شده است برای مشاهده یارانه معیشتی از طریق لینکی که در داخل پیامک قرار داده شده است، پیگیری انجام شود، این درحالی است که به‌وضوح یک لینک مشکوک با آدرسی نامعتبر در این پیامکها قرار داده شده است که احتمالاً هدف ارسال‌کنندگان آن سودجویی از مردم است.


به نقل از تسنیم، از سوی دیگر باید به این نکته نیز باید توجه داشت که بعد از اردیبهشت ۱۴۰۱ و حذف ارز ۴۲۰۰تومانی، یارانه معیشتی که از سال ۱۳۹۸ برقرار شده بود حذف شد و به‌صورت یکجا یارانه‌های نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب یارانه‌بگیران واریز می‌شود.

پیشتر از سوی مسئولان نیروی انتظامی درخصوص لینک های آلوده و مشکوک که در قالب پیامک ارسال می‌شود هشدار داده شده بود.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901700

دیگر خبرها

  • هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها