Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:55:32 GMT

آغاز ورود نظامیان ارتش ترکیه به خاک سوریه

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۲۷۳۵

آغاز ورود نظامیان ارتش ترکیه به خاک سوریه

شبکه بلومبرگ به نقل از یک مقام ترکیه‌ گزارش کرد، نظامیان این کشور امروز چهارشنبه وارد نواحی شمال شرق سوریه شدند تا حملاتشان را علیه شبه نظامیان کُردی که مناطق نزدیک مرز دو کشور را در کنترل خود دارند آغاز کنند.

به گزارش ایسنا، مقام مذکور که نام خود را فاش نکرد گفت، اوایل امروز یک گروه کوچک پیشرو از نیروهای ارتش ترکیه در دو نقطه از مرز وارد خاک سوریه شده  تا تدارک برای یک حمله گسترده تر را شروع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام گفت، این دو نقطه نزدیک به شهرهای تل ابیض و راس العین هستند.

این در حالی است که نیروهای کُرد هنوز درباره این گزارش اظهار نظری نکرده‌اند.

کمی پیش از آن نیروهای شبه نظامی کُرد در کنفرانس خبری از محل شهر حسکه در شمال سوریه که از تلویزیون نیز پخش شد، متعهد شدند به این که در برابر هر گونه حمله‌ای از جانب ترکیه از خودشان دفاع کنند.

اردوغان اعلام کرده که قصد دارد نیروهای شبه‌نظامی کُرد را از نواحی مرزی در خاک سوریه مجبور به عقب نشینی کند.

به لحاظ تاثیرات اقتصادی این تصمیم دولت ترکیه نیز گزارش شد که فعلا واحد پول لیره ترکیه در اولین مراحل آغاز عملیات این کشور در خاک سوریه تغییر نرخ نداشته است.

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه گفت: در ارتباط با این عملیات فرآیند استقرار نیروها و دیگر امور همچنان در دست انجام هستند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیرا در اقدامی که نشان از تغییر ناگهانی سیاست‌هایش داشت، به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در روز یکشنبه متعهد شد که ده‌ها سرباز آمریکایی مستقر در سوریه که تاکنون با این نیروهای شبه‌نظامی کُرد همکاری نزدیک داشتند، قرار است عقب‌نشینی کنند و به این ترتیب راه برای پیشروی ترکیه بیشتر باز می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه حمله ترکیه به شمال سوریه تركيه کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه

آمریکا نیروهای کمکی نظامی متشکل از ۴۰ خودرو را به پایگاه‌هایش در مناطق تحت اشغال نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در استان الحسکه سوریه اعزام کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام منابع محلی، کاروان نیروهای آمریکایی شب گذشته از دروازه مرزی الولید بین عراق و سوریه وارد مناطق تحت اشغال نیروهای کرد سوریه در استان الحسکه سوریه شده است.

طبق گزارش آناتولی، این کاروان متشکل از ۴۰ خودرو شامل خودروهای زرهی حامل سربازان آمریکایی، ابتدا وارد پایگاه نظامی در شهر رمیلان الحسکه شد.

این کاروان متشکل از تانکرهای سوخت، خودروهای نظامی حامل تجهیزات پزشکی و مهمات، سپس به سمت پایگاه تل‌بیدر در شمال غربی الحسکه حرکت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه