Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@02:34:09 GMT

تمامی شهرهای استان سمنان به کتابخانه تجهیز می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۲۸۶۷

تمامی شهرهای استان سمنان به کتابخانه تجهیز می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله خجسته پور ظهر چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به میزبانی سالن جلسات نهاد کتابخانه‌ها سمنان ضمن بیان اینکه در بحث تعداد کتابخانه‌های عمومی، عضویت و نسخه‌های موجود، استان ما جایگاه خوبی در سطح کشور دارد اما برای رسیدن به وضعیت ایدئال باید تلاش کرد، ابراز داشت: با راه‌اندازی کتابخانه شهر کهن‌آباد گرمسار، سمنان را به‌عنوان استانی که تمام شهرهای آن مجهز به کتابخانه عمومی هستند، معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه در حوزه تجهیز کتابخانه‌ها و همچنین ترویج نهضت مطالعه، همواره نیاز است تا اقدامات مؤثر و مطلوب‌تر در دستور کار قرار بگیرد، افزود: دغدغه برای ارتقاء سطح فرهنگی و مسائل مرتبط با آن در سطح استان بسیار ارزشمند است اما می‌بایست این اقدامات به بعد عملیاتی تبدیل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه استان درزمینهٔ روستای دوستدار کتاب، رتبه‌های خوبی را در کشور کسب کرده است، دو روستا به‌عنوان روستاهای برتر در حوزه کتاب شناخته شدند که می‌بایست این مهم به همه روستاها تعمیم داده شود.

خجسته پور ضمن بیان اینکه در بحث شهر پایتخت کتاب نیز باید این اقدام به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: در صورت اعلام این موضوع آورده خوبی برای استان سمنان به همراه خواهد داشت که از این لحظه باید تمام موارد برای معرفی شهر دوستدار کتاب لحاظ شود.

وی بابیان اینکه در خصوص اجرای لیگ کتابخوانی سطح استان سمنان، شیوه‌نامه اجرایی مدون و منظم باید تهیه شود، افزود: امیدواریم با اقدامات مؤثر به‌ مرحله‌ای برسیم که ارتباط بیشتر با کتاب مجدداً در بین مردم تقویت‌شده و در راستای اعتلای فرهنگ کشور، مردم ما ساعات بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند.

کد خبر 4741927

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان استانداری سمنان اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام گرگان قزوین گردشگری خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد شیراز نیروی انتظامی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۲۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبائی برگزار می‌شود.

محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

علاقه‌مندان به شرکت در "ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب" می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.

آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و تکمیل امکانات هلال‌احمر
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است