Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با روز جهانی کودک، طی آیینی کودکان دانش آموز خمیری به پویش ثبت جهانی شهر تالابی بندرخمیر پیوستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرخمیر، « جواد محمودی » در حاشیه این آیین، با اشاره به اینکه شهرداری خمیر برای ثبت جهانی شهرتالابی بندر خمیر اقدامات خوبی انجام داده است، عنوان کرد: شهرداری بندرخمیر از سال ۹۷ اقدامات مناسبی را جهت ثبت جهانی شهر تالابی بندرخمیر انجام داده که اجرای مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند یکی از آن موارد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در همین راستا شهرداری اقدام به اطلاع رسانی و آموزش چهره به چهره به هزار خانوار بندرخمیر و ارایه سطل های بازیافت کرده است و ظرف چند روز آینده تمامی مدارس سطح شهر نیز تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.


شهردار بندر خمیر با اشاره به مکان دفع پسماند در بندر خمیر، گفت: محل مرکزی دفع بهداشتی پسماند بندرخمیر و روستاهای حاشیه تالاب بین المللی خورخوران مطابق با ضوابط و معیارهای مربوطه مکانیابی و با اخذ تأییدیه از مراجع ذیربط تملک شده تا دیگر شاهد دفن غیر بهداشتی و پراکنده پسماند در منطقه نباشیم.

 

« محمد مینوسپهر »، مشاور مدیریت پسماند بندرخمیر نیز اظهار کرد: در این طرح با بهره‌گیری از دانش روز و ايده‌هاي خلاق در جهت توسعه پايدار، برآنیم تا ضمن کمک به ثبت جهانی شهر تالابی بندرخمیر، از طریق پردازش و بازیافت مواد دورریز، علاوه بر درآمدزایی و ایجاد اشتغال برای جوانان، نیاز به مکان جهت دفن پسماند به حداقل ممکن کاهش یابد.


وی افزود: براساس مطالعات سه برنامه فرهنگ‌سازی زیست‌محیطی و پیاده‌سازی طرح کاهش تولید پسماند و تفکیک از مبدأ، ایجاد انبار مواد تفکیک شده جهت پردازش پسماندهای قابل بازیافت و احداث سلول دفن بهداشتی پسماندهای غیر قابل بازیافت در نظر گرفته شده که تا پایان سال ۹۹ با مشارکت شهرداری بندرخمیر و بخش خصوصی اجرا می گردند.


گفتنی است؛ در این آیین، شهردار، اعضاء شورای اسلامی شهر و رییس آموزش و پرورش بندرخمیر از نمایشگاه آثار دانش آموزان، شامل کاردستی های ساخته شده از مواد قابل بازیافت و عکس و نقاشی های با مضمون حفظ تالاب و تفکیک پسماند که در مدارس پروین اعتصامی و مکتب الزهراء دایر بودند بازدید و جوایزی را اهداء کردند.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد زائران اربعین حسینی مواکب الاتحاد بیرجند دانش آموزان شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۲۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دانش آموز کیش به تیم ملی پدل برد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، ادنا قانونی دانش آموز مدارس الغدیر کیش در رده سنی جوانان رتبه اول رشته پدل برد مسابقات استندآپ پدل برد و پدل بردینگ بانوان را کسب کرد.

این مسابقات از سوم اردیبهشت آغاز شد و تا هفتم اردیبهشت با شرکت ۱۲۰ ورزشکار کشور به میزبانی جزیره کیش برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • راهیابی دانش آموز کیش به تیم ملی پدل برد