Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علی‌حسین حسین‌زاده چهارشنبه در نشست ستاد انتخابات خوزستان با حضور استاندار و رئیسان کمیته ها، اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیت و شاخص های دیگر، در انتخابات پیش رو افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی صندوق های اخذ رای و به تبع آن سایر امکانات پیش بینی می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: میزان افزایش بعد از تایید و تصویب وزارت کشور اعمال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین‌زاده با اشاره به گزارش های رئیسان کمیته های زیرساخت، پیشتیبانی و بازرسی اضافه کرد: بر اساس گزارش های میدانی، برای تامین نیازهای فرمانداری ها و مشارکت دستگاه ها تصمیم گیری می شود.

وی با تاکید بر ارتباط بیشتر با هیات نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان گفت: تمام تلاش ستاد انتخابات این است که با همکاری سایر عوامل، اهداف انتخابات که مشارکت بیشتر مردم و برگزاری انتخابات سالم است، محقق شود.

حسین‌زاده با اشاره به برگزاری آیین پیاده روی اربعین حسینی در خوزستان، اظهار داشت: درگیر شدن همه دستگاه های استان با برگزاری این سوگواره که هزاران نفر از آن استقبال کرده اند، باعث شد که نشست های ستاد انتخابات کمی با تاخیر برگزار شود.

وی گفت: با توجه به اینکه پیش بینی ها احتمال افزایش بارندگی در اسفند ماه (زمان برگزاری انتخابات) را نشان می دهد، زیرساخت ها از هم اکنون باید برای این شرایط مهیا شود.

افزایش ۱۰۴ شعبه اخذ رای

جانشین رئیس ستاد انتخابات خوزستان همچنین در این نشست، تعداد شعبه های اخذ رای در انتخابات گذشته استان را ۲ هزار و ۹۹۶ شعبه عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود شعبه های اخذ رای در استان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ۱۰۴ شعبه افزایش یابد.

حبیب‌الله فضل‌الله‌پور افزود: بر اساس اعلام وزارت کشور هر حوزه انتخابیه به تناسب رشد جمعیت می تواند تا ۳.۸ درصد شعبه های اخذ رای را بیشتر کند.

به گفته وی سطح شعبه های اخذ رای نیز از یک تا ۵ برنامه ریزی شده که همه فرمانداران لازم است نسبت به آمایش و تعدیل شعبه ها اقدام کنند.

وی با اشاره به مجوز وزارت کشور برای افزایش تعرفه های اخذ رای به تناسب تراکم و فراوانی جمعیت، اضافه کرد: طبق توافق با وزارت کشور در شعب حوزه های انتخابیه ای که یک نماینده دارند ۲۰ درصد و در حوزه های انتخابیه ای که سه نماینده دارند، ۱۰ درصد به تعرفه های اخذ رای افزایش می یابد.

فضل‌الله‌پور اظهار داشت: آموزش هایی برای عوامل اجرایی انتخابات برنامه ریزی شده که از آبان برگزاری آنها آغاز می شود.

شرایط سخت مالی خوزستان

رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات خوزستان نیز در این نشست خواستار اختصاص اعتبار به این کمیته برای تامین امکانات مورد نیاز هیات های اجرایی شد و گفت: این استان از لحاظ مالی در شرایط سختی است و برای تامین هزینه های موردنیاز انتخابات با مشکلاتی روبه روست.

کیامرث حاجی‌زاده افزود: خوزستان در سه سال گذشته شرایط متفاوت از کشور را تجربه کرده و همه نیرو و اعتبار استان و دستگاه های اجرایی صرف مقابله با بحران ها به ویژه سیلاب اخیر شده بنابراین در تنگنای شدید مالی و تجهیزاتی قرار دارد.

به گفته وی شرایط مالی استانداری به گونه ای است که به سختی از عهده پرداخت اضافه کار کارکنان برمی آید و خریدها ممنوع شده است.

وی تصریح کرد: برای برگزاری آیین پیاده روی اربعین و انتخابات هیچ اعتباری به خوزستان اختصاص نیافته است.

رئیس کمیته بازرسی ستاد انتخابات خوزستان در ادامه این نشست گفت: اعضای هیات های بازرسی در شهرستان ها انتخاب شده اند.

شهاب رزمی با تاکید بر رعایت بی طرفی در برگزاری انتخابات افزود: اعضای هیات های بازرسی از میان افراد بی طرف که وابستگی جناحی و سیاسی ندارند، انتخاب شده اند.

دوم اسفند سال ۱۳۹۸، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، برگزار خواهد شد.


۹۷۵۴/۶۰۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری خوزستان انتخابات مجلس شورای اسلامی خوزستان اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات استان خبر داد. 

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، امروز احتمال بارش‌های پراکنده در ارتفاعات استان  خوزستان و فردا احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان وجود دارد.

وی افزود: در دیگر مناطق استان خوزستان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست. روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هم احتمال بارش‌های پراکنده و وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در برخی از نقاط استان وجود خواهد داشت.

سبزه‌زاری ادامه داد: تا روز یکشنبه روند افزایش دما در سطح استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود. تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد. از روز چهارشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته اهواز با ۳۸.۳ و ایذه با ۱۳.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. 
تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۳۸.۳ و ۲۱.۷ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود
  • پیش‌بینی وزش باد در اغلب مناطق خوزستان
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در خوزستان
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان