Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی  وخدمات بهداشتی و درمانی زنجان روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مدت ها قبل با توجه به شرایط فراهم شده و تفاهم نامه منعقده از سوی امور بین الملل دانشگاه این واحد دانشگاهی از کشور عراق و اقلیم کردستان نسبت به پذیرش دانشجو اقدام کرده است.

دکتر مهدی قائمی افزود: تعداد زیادی از دانشگاه های کشور نسبت به پذیرش دانشجوی خارجی اقدام کرده اند که این واحد دانشگاهی نیز با توجه به ابلاغ وزارتخانه، ظرفیت های بالا و موقعیت مناسب می تواند در این مسیر به برنامه های ترسیم شده خود دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۲ دانشجوی خارجی از کشور یمن و افغانستان در دانشگاه علوم پزشکی زنجان تحصیل می کنند که بسترهای کنونی چشم انداز بهتری را در این بخش فراهم می‌کند.

این مسئول  ادامه داد: جذب دانشجوی خارجی در راستای بین المللی سازی آموزش‌های دانشگاه انجام می‌شود که این مهم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح و بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: از مجموع دانشجوی خارجی جذب شده در این واحد دانشگاهی یک نفر پاکستانی است که بر اساس اعلام مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان از کشور پاکستان نیز دانشجو جذب خواهد شد که فرآیندهای مربوطه در حال انجام است.

قائمی افزود: هیچ نفاوتی از نظر امکانات و نحوه تعامل با دانشجویان بین‌المللی و دانشجویان ایرانی وجود ندارد که امیدواریم این قشر هم در طی تحصیل سفیر خوبی از سوی کشور خود در ایران بوده و در پایان دوره خاطرات خوب و به یاد ماندنی از کشور ایران برای خود به همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: در زمان علوم پزشکی زنجان دارای ۶ مرکز تحقیقات غدد و متابولیک، تحقیقات نانوفناوری دارویی مصوب شده است که مابقی آن نیز در دست اقدام است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون در دانشگاه علوم پزشکی زنجان  ۶۵ رشته تدریس می‌شود که از یک رشته کاردانی فوریت‌های پزشکی تا ۲ رشته فوق تخصصی غدد و نوزادان را دربر می گیرد.

متوسط تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه  ۳۷۰ نفر و تعداد دانشجوها چهار هزارو ۶۶ نفر است و نسبت استاد به دانشجو در آن حدود ۱ به ۱۱ است.

۹۶۴۶/۶۰۸۵


 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علوم پزشکی دانشجو عراق زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۳۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج این همایش به همت دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج و با اهدا جوایز ارزنده برگزار می‌شود.

این همایش فردا جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۷:۳۰ از بقعه متبرکه امامزاده عبدالله یاسوج آغاز می‌شود.

کد خبر 6088426

دیگر خبرها

  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان