Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت شیروان گفت: نخستین علت مرگ و میر در ایران و در خراسان شمالی در اثر انسداد رگ های خون رسان به قلب، کلسترول و سایر چربی ها در دیواره داخلی و سرخرگ های بدن است.

اعظم دالمن در گفت و گو با ایسنا، افزود: بر اساس آمار ثبت شده، 15 درصد از افرادی که دچار سکته قلبی می شوند، از قبل علائمی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: مصرف کنندگان دخانیات، مبتلایان به اضافه وزن و چاقی و افرادی که بدون سابقه بیماری در اعضای درجه یک خانواده مبتلا به فشارخون بالا دارند، مستعد سکته محسوب می شوند.

وی با اشاره به عوامل خطر در سکته قلبی ادامه داد: افراد دارای فشارخون بالا، دیابت نوع دو، اختلالات چربی، سالمندان 60 سال و بالاتر و زنان بعد از سن یائسگیدر معرض عوامل خطر غیر قابل اصلاح قرار دارند.

دالمن خاطرنشان کرد: سالانه 17.9 میلیون نفر در دنیا به علت بیماری قلبی و عروقی فوت می‌کنند که 46 درصد مرگ و میرها در کشور ما نیز به دلیل بیماری قلبی و عروقی است.

وی فعالیت بدنی منظم، پیروی از یک رژیم غذایی سالم، ترک مصرف دخانیات و الکل، رعایت دستورات پزشکی و پیگیری منظم درمان را از راه های پیشگیری از سکته های قلبی- عروقی عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بیماری قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، روح الله زارع خورمیزی به مناسبت هفته زمین پاک گفت: وجود ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی و ضایعات مختلف واحد‌های صنعتی در کنار انواع پسماندها، وضعیت بسیار نامناسبی و غیر بهداشتی را در شهرستان ایجاد کرده است.


وی فرهنگ سازی و همراهی ادارات را از مهمترین ماموریت‌های این اداره حفظ محیط و زمین پاک عنوان کرد.


رییس اداره حفاظت محیط زیست مهریز ادامه داد: به رغم اینکه طرح مدیریت پسماند در شهرستان مصوب شده ولی هنوز در عمل شاهد اجرای آن نیستیم و این یکی از مشکلات اصلی است.


زارع گفت: حمل و دفن زباله در گودی که به همین منظور در شهرستان وجود دارد اصلا به هیچ وجه مناسب و پذیرفته نیست.


وی تصریح کرد: مدیریت نخاله و پسماند یکی از مطالبات مردم برای حفظ محیط سالم زندگی است که امیدواریم در شهرستان اجرایی شود.

دیگر خبرها

  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟