Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا نژادبهرام در مراسم رونمایی از سرویس های هوشمند شهرسازی با بیان اینکه این بهره برداری و اتفاق مبارک شکل نمی‌گیرد اگر کاربر مهارت دیده و کارآمد نداشته باشیم، تصریح کرد: هر اندازه اطلاعات در سامانه‌های مختلف و ظرفیت‌های مختلف در قالب شفافیت در اختیار افراد قرار گیرد، اما نتوان از آن استفاده کرد و در جهت منافع شهر و منافع فردی استفاده کنیم، نمی‌توان شهر هوشمند را ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: آیا به واقع همه‌ شهروندانی که می‌خواهند خانه‌های خود را بسازند در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند و از کارتابل شهروندی استفاده می‌کنند؟ به احتمال زیاد خیر. کسانی این کار را انجام می‌دهند که در این حوزه صاحب مهارت هستند و نوع اطلاعات را می‌شناسند. زمانی که این اطلاعات عرضه می‌شود باید گروه‌هایی کارآمد تربیت شوند که بتوانند این اطلاعات را در اختیار شهروندان قرار دهند یا اینکه آموزش‌های عمومی و همگانی داشته باشیم که شهروندان بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

نژادبهرام بیان داشت: اتفاق مبارکی که قرار است بستری از دقت، صحت و سرعت را برای صدور پروانه در اختیار شهروندان قرار دهد و شکاف بی‌اعتمادی را مرتفع کند، امروز بستری برای بروز تعارضات جدی و عدم شفافیت‌های موثر می‌شود. باید در این زمینه چه‌کار کرد و چه ظرفیتی را به‌جود آورد تا بتوانیم از این گسل به‌عنوان بستری برای ارتقای مهارت‌های شهروندی استفاده کنیم؟

وی ادامه داد: امروزه ۸۰ گام برای صدور پروانه تعریف شده که ۳۵ گام آن به‌صورت الکترونیکی در اختیار کاربران قرار گرفته است. با هرگامی که پیش بینی می شود ظرفیت‌های بسیاری برای شهروندان ایجاد می‌شود.  

نژادبهرام با بیان اینکه خروجی شفاف سازی که در حوزه شهرسازی به وجود آورده‌ایم تسهیل فرصت‌های ساخت‌وساز در حوزه کسب‌وکار است، عنوان کرد: یکی از وظایف ما به عنوان مدیریت شهری کاهش این زمان است. زمان کسب و کار برای کشور دانمارک در صدور پروانه ۲۰ روز است، در کشور امارات ۱۴ روز و در کشور ایران این میزان متفاوت است، این در حالی است کشور ما در حوزه‌ی کسب‌وکار و ساخت و ساز سرمایه گذاران بسیاری دارد.  

کد خبر 4741999 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: زهرا نژادبهرام شورای شهر تهران راه و شهرسازی اربعین 98 هفته ناجا شورای شهر تهران شهرداری تهران قوه قضاییه اربعین حسینی وزارت آموزش و پرورش محسن هاشمی نیروی انتظامی پیروز حناچی آتش نشانی دستگیری سارق شهر تهران سیدابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با مشارکت مردم و بخش خصوصی شناسایی و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن به ارزش بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در دست اقدام است.

مالکی افزود: از این میزان ۳۳ پروژه مشتمل بر ۵ هزار و ۲۲۵ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی به ارزش بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان در حال ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۱۱ پروژه با ظرفیت یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی هم در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار قرار دارد، ادامه داد: ارزش ریالی این پروژه‌ها در حدود ۸ هزار میلیارد تومان است.

وی اعلام کرد: ۳۵ پروژه سرمایه‌گذاری در ۱۸ استان به ارزش حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای انجام مطالعات و اخذ نظریه کارشناس رسمی در دست اقدام است.

گفتنی است اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان یکی از اولویت‌های سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه اجرایی سال ۱۴۰۳ مطرح شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد