Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:33:53 GMT

برداشت انار در ایذه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۳۶۰۳

برداشت انار در ایذه آغاز شد

مصطفی هنرمندیان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سطح زیر کشت باغ‌های انار در این شهرستان بیش از ۷۵۰ هکتار است که ۷۰۰ هکتار از این مقدار، مثمر هستند و مابقی هنوز به مرحله میوه‌دهی نرسیده‌اند.

وی افزود: باتوجه به مدیریت باغ‌ها و اقلیم مناسب ایذه برای پرورش انار پیش‌بینی می‌شود که در هر هکتار حدود ۱۸ تن انار برداشت شود و در مجموع برداشت انار در ایذه به ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی ایذه مناطق عمده تولید انار در شهرستان را شیوند، میراحمد غریبی‌ها، سادات حسینی، هلایجان و بخش سوسن دانست و تصریح کرد: سال گذشته از هر هکتار از باغات انار ایذه در حدود ۱۶ تن انار برداشت شده بود.

هنرمندیان گفت: ارقام عمده برداشتی از سطح باغات ایذه، انار محلی، خوشه‌ای، ترشی، یوسف خوانی ،دومزه و رقم دانه درشت و گوشتی شیرین شیوند است که با توجه به کیفیت آن، ضمن مصرف داخلی جهت فروش به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

وی از رونق بازارچه انار در فصل برداشت این محصول در ایذه سخن گفت و تأکید کرد: از انار تولیدی در ایذه به علاوه تازه‌خوری و استفاده از پوست آن برای رنگرزی برای تولید ترشی انار یا ناردون و رب انار محلی نیز استفاده می‌شود که رب انار و ترشی آن شهرت خاصی درمیان مردم استان خوزستان و استان‌های همجوار دارد.

هنرمندیان با اشاره به‌ میزان اشتغال ایجاد شده در باغات انار بیان‌ کرد: این انارستان‌ها زمینه اشتغال‌زایی بیش از ۸۰۰ نفر بصورت مستقیم و یکهزار و ۳۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم را فراهم کرده است. 
شهرستان ایذه در ۱۸۳ کیلومتری شمال شرق مرکز استان خوزستان واقع شده است که یکی از عمده راه‌های ارتزاق مردم آن کشاورزی و باغداری است.
۶۰۰۲/۹۴۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انار دهدز باغداری ایذه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد

به گزارش خیرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: سطح زیر کشت باغهای انگور این شهرستان حدود ۶۰۰ هکتار است که ۵۴۸ هکتار آن بارور و ۹۲ هکتار نهال است.

سعیدیان افزود: پیش بینی می شود امسال سه هزار و 400 تن انگور از تاکستانهای این شهرستان برداشت شود.

وی، از باغداران خواست نسبت به مبارزه به موقع با بیماری سفیدک سطحی موکه از بیماریهای شایع  در منطقه است، اقدام کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اضافه کرد: همچنین آفت تریپس مو جزو آفاتی است که می‌تواند خسارات زا باشد و باغداران باید در موقع مناسب با آن مبارزه کنند.

سعیدیان، آفت کرم خوشه خوار انگور را یکی دیگر از آفات این محصول دانست که در مرحله دوم سمپاشی، باغداران همزمان با مبارزه با بیماری سفیدک سطحی با آفت خوشه خوار هم مبارزه کنند.

از مجموع ۶۰۰ هکتار از تاکستانهای شهرستان مهاباد ۴۱۷ هکتار آن، انگور دیم و مابقی انگور آبی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان