Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی گفت: معین‌های اقتصادی می‌توانند خراسان آینده را بسازند. ما معین‌ها و نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی را جایگزین دولت دیوان‌سالار می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، علیرضا رزم‌حسینی امروز در همایش ۱۰۰ معین اقتصاد مقاومتی خراسان‌ رضوی در تالار جلسات شهید هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا(ع)، اظهار کرد: پروژه توسعه اقتصادی فرهنگی پروژه محرومیت‌زدایی نبوده و نیست، بلکه مدیریت توسعه بوده و نتیجه آن محرومیت‌زدایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمینه پروژه قلعه‌گنج شجاعت و شهامتی صورت گرفت که مدیریت توسعه را از دولت گرفته و به بخش غیر دولتی واگذار کردیم. دعای خیر مناطق محروم پشتیبان مدیران و بنیاد مستضعفان خواهد بود.

وی بیان کرد: ما جلسات را ادامه خواهیم داد و مسئولان‌ دولتی از جمله رئیس‌جمهور و وزرا را دعوت خواهیم کرد. مسئولان هنوز این طرح را باور نکردند. شما معین‌ها باید بجنگید که باور را به وجود آورید. برای بخش خصوصی مین‌گذاری زیادی شده و این کار شما برای مردم سخت‌تر از کار در وضعیت اقتصادی کشور نیست. کسی که در این اقتصاد توانسته روی پای خود بایستد و شغل ایجاد کند، سخت‌تر از کار در منطقه نیست.

رزم‌حسینی افزود: ارکان حکومت استان با هم هستند و می‌خواهند از معین‌ها پشتیبانی کنند. در این مسیر خیلی‌ها منفی‌بافی، تخریب و شما معین‎ها را ناامید می‌کنند. با خدا و امام رضا(ع) پیمان ببندید که برای خدا کار کنید. ما هر کاری از دستمان بربیاید در این راه انجام می‌دهیم و هر چه در استان داریم به شما خواهیم داد. ما سند توسعه روستایی و منطقه‌ای را به شما خواهیم داد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: اگر می‌خواهیم سرنوشت ما تغییر کند، روزگارمان خوب بوده، نشاط اجتماعی و روحیه مردم خوب باشد و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد، خودمان باید داوطلب باشیم. این جمع معین‌ها می‌تواند خراسان آینده را بسازد. ما شما معین‌ها را جایگزین دولت دیوان‌سالار می‌کنیم. نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی، نهاد جایگزین دولت دیوان‌سالار است.

وی ادامه داد: گام اول ما ۱۰۰ معین بود و گام‌ دوم حضور میدانی در منطقه است. کار معین اقتصاد مقاومتی، کاری مستمر بوده و ممکن‌ است کسی در بین راه ببُرد که جایگزین می‌کنیم. مایوس نشوید و دنبال تشویق و شماتت نباشید. آقای علم‌الهدی، تولیت آستان قدس و رئیس دادگستری استان نیز همکاری و حمایت می‌کنند.

وضعیت 40 روستا در قالب شاخص‌های اقتصادی تا پایان سال بهبود خواهد یافت

در ادامه علی اکبر لبافی، دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی، اظهار کرد: حدود 5 ماهی که‌ نهاد اقتصاد مقاومتی ایجاد شده، با همراهی و همسویی فرمانداران و معین‌های اقتصادی و محوریت استاندار که این مدل را ارائه کردند، اقداماتی در نهاد انجام شده است.

وی اضافه کرد: معین‌های بخش خصوصی کمک‌های خوبی ارائه کردند و تفاوت این مدل با مدل قلعه‌گنج کرمان شاید این باشد که ۹۲ درصد معین‌ها از بخش خصوصی و ۸ درصد از بخش دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی هستند. از ۱۰۰ معین‌ حدود ۹۶ درصد پوشش استانی و روستایی به خود گرفتند و ۴ درصد بدون‌ پوشش است که به دنبال این هستیم معینی را انتخاب کنیم تا مسئولیت را به عهده بگیرد.

لبافی خاطرنشان کرد: معین‌ها برای حدود ۵۱۰ روستا ورود پیدا کردند، ۲۰۰ روستا به مرحله پروژه رسیده و تا پایان سال برای بیش از ۴۰ روستا در قالب شاخص‌های اقتصادی، وضعیت بهبودی اتفاق خواهد افتاد. در حوزه‌های مختلف اقدامات زیادی انجام شده است. مدل را به دانشگاهیان، مدیران مسئولان ارائه کردیم، نظرات آن‌ها را گرفتیم، اصلاحات انجام شد و به جمع‌بندی کلی رسیدیم که در حال اجرا است.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی خطاب به سعید‎ی‌کیا، رئیس هیات امنای بنیاد مستضعفان، عنوان کرد: از طرف معین‌ها از آقای سعیدی‌کیا درخواست دارم با توجه به نقش محوری که در توسعه کشور دارند، به عنوان مشاور عالی، افتخاری و خادم‌امام رضا(ع) استان را بپذیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌ شمالی گفت: مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال گذشته ۲۶۰۰ متر مربع فرش به ارزش ۱۰۵ میلیارد ریال بافتند.

مجید الهی راد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۴۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند.

وی افزود: بیشترین فعالان این صنعت مربوط به شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان،  جرگلان، گرمه، فاروج است.

به گفته الهی راد، هم اکنون ۶ راهبر شغلی در حوزه فرش و صنایع دستی با این نهاد همکاری دارند.

وی تصریح کرد: وظیفه آموزش، راه اندازی کارگاه های فرش، تأمین مواد اولیه مرغوب، نظارت و کنترل کیفی بر تولیدات بافندگان و بازاریابی و فرش محصولات بافندگان از جمله اقداماتی است که توسط این راهبران انجام می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: فرش‌های تولید شده زیر نظر راهبران شغلی طرف قرارداد امداد و یا به صورت مستقیم زیر نظر راهبران شغلی در بازارهای داخلی استان و یا استان های همجوار به بالاترین قیمت خریداری می شود.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: رویکرد کمیته امداد این است که با آموزش فرد و در عین حال اعطای تسهیلات فرصتی ایجاد کند تا فرد نیازمند بتواند شغلی برای خود ایجاد و به خودکفایی برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است