Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:12:36 GMT

اعمال ۸۰ نوع شکنجه در زندان‌های رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۳۹۴۱

اعمال ۸۰ نوع شکنجه در زندان‌های رژیم صهیونیستی

نهادهای حقوقی فلسطینی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی از ۸۰ نوع شکنجه علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های خود استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هیئت مستقل حقوق بشر در نشستی در شهر غزه در رابطه با شیوه‌های شکنجه در زندان‌های رژیم صهیونیستی بیان کرد که تاکنون ۸۰ نوع شکنجه را در زندان‌های این رژیم ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرفت نحال هماهنگ کننده بخش حقوقی مرکز حقوق بشر "میزان" در سخنانی در این نشست عنوان کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از لحظه بازداشت فلسطینیان شکنجه و آزار و اذیت آنان را شروع می‌کند.

از سوی دیگر، مدیر مرکز حقوق بشر "ضمیر" نیز با اشاره به اینکه تمامی قوانین و معاهدات بین‌المللی بر ضرورت حمایت از حقوق بازداشت شدگان تاکید دارد، افزود که رژیم صهیونیستی به طور میانگین روزانه ۲۰ فلسطینی را بازداشت می‌کند و تقریبا دو نفر را آزاد می‌کند و این یعنی اینکه تعداد بازداشت شدگان نسبت به آنانکه آزاد می‌شوند، بسیار بیشتر است.

همچنین رئیس بخش مطالعات و مستندسازی هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین تصریح کرد که هر فلسطینی بازداشت شده لااقل یک مرتبه شکنجه در زندان‌های رژیم صهیونیستی را تجربه کرده است و از سال ۱۹۶۷ تا به امروز، ۷۳ اسیر فلسطینی در جریان بازجویی و در زندان‌های صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

عبدالناصر فروانه خاطرنشان کرد که بازداشت اسرای فلسطینی به سیاستی هدفمند و مرسوم در زندان‌های رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و هزاران نفر از فلسطینیان بازداشت شده حتی آنانکه آزاد شدند، از اثرات و پیامدهای شکنجه در زندان‌های رژیم صهیونیستی رنج می‌برند.

وی بر ضرورت مراجعه رهبران فلسطینی به دیوان کیفری بین‌المللی به منظور محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی به سبب شکنجه اسرای فلسطینی تاکید کرد.

طبق آمارهای رسمی، هم اکنون ۵۷۰۰ فلسطینی از جمله ۲۳۰ کودک و ۴۸ زن در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر و ۵۰۰ نفر هم تحت بازداشت موقت و ۱۸۰۰ نفر هم بیمارند که ۷۰۰ نفر از آنان نیازمند درمان فوری هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زندان های رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتار و جنایت دیگر را در حق غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه تاکید کرد که در این حملات ۷۹ فلسطینی دیگر به شهادت رسیده و ۸۶ نفر هم زخمی شدند.

بدین ترتیب، شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون، به ۳۴۲۶۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷۲۲۹ نفر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، هنوز بیش از ۷۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند. بیش از ۷۲ درصد قربانیان این جنگ زنان و کودکان هستند.

دیگر خبرها

  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • شهادت یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه
  • گروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم
  • حمله‌های شبانه ارتش رژیم صهیونیستی به رفح
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • آمار‌های هولناک از توحش رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز تجاوز به غزه
  • رژیم صهیونیستی به نبش قبر اجساد بیمارستان غزه اعتراف کرد
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند