Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن نواب قبل از ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت آغاز سال تحصیلی و تشریح اقدامات دانشگاه ادیان و مذاهب در عرصه ملی و بین المللی در این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه ادیان و مذاهب ماهیت بین المللی دارد، اظهار کرد: در طول چند سال گذشته ۴۵۲ هیئت از ۵۲ کشور جهان پذیرفتیم که ۴۵ هیئت آن سفیر بودند و هفته گذشته سفیر فرانسه در این دانشگاه حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب بزرگترین کانون نگاه بین المللی به قم است و از سال گذشته تا کنون ۳۹۰ دانشجوی خارجی از ۲۰ کشور جهان پذیرفتیم، از کشورهای اسکاتلند، هند، کانادا، آلمان، اتریش و چندین کشور درخواست دوره مطالعاتی داشتیم که آن را برگزار کرده و با ۳۷ اردو به کشورهای مالزی، هند، گرجستان، روسیه، لبنان، دانمارک، اسپانیا، اتریش و آمریکا دانشجویان  دانشگاه را اعزام کردیم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: ۳۱ استاد خارجی در این دانشگاه تدریس داشتند و در دوره کوتاه مدت ایران شناسی و شیعه‌شناسی در این دانشگاه  ۲۶۲ نفر از ۵۴ کشور جهان با هزینه خودشان دوره را گذراندند.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ۴۰ استاد از ۱۷ کشور در این دانشگاه حضور پیدا کردند و ۱۰۱ تفاهم نامه فرهنگی با کل دانشگاه‌های جهان داریم، اضافه کرد: این دانشگاه در بیست و پنجمین سال تاسیس نقش خودش را در پایداری صلح و رسالت عالمان و نخبگان جهان در گفت وگو برای رسیدن به اهداف انبیاء الهی  و معرفی عالمانه تشیع بر اساس آموزه‌های تشیع به خوبی ایفا کرده است.

حجت‌الاسلام نواب با بیان اینکه باید در حوزه‌های علمیه از ادیان و مذاهب سخن گفته شود، گفت:  با قدرت نظامی می‌توان جلوی موج هجوم و کشور گشایی را گرفت اما در مقابل اندیشه باید با اندیشه ایستادگی کرد.

وی با اشاره به ظهور و بروز فرقه‌های انحرافی در قم، یاد آور شد: ما با حمایت مسئولین آمادگی برای راه اندازی کلینیک فرقه درمانی در هر نقطه‌ای از ایران را داریم، در قم فرقه‌های انحرافی هم کم نیستند که باید مردم و مخصوصا طلاب از لحاظ فکری واکسینه شوند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: با گذر زمان ضرورت وجود این دانشگاه و اقداماتش بیشتر حس می‌شود، چرا که امروزه جنگ در کشورهای اسلامی با بهانه‌های مذهبی است؛ ریشه‌های این اندیشه‌های انحرافی باید با منطق، عقل و اندیشه سوزانده شود.

افزایش ۶ درصدی شهریه دانشگاه نسبت به سال ۹۷

وی ادامه داد: شهریه این دانشگاه از سایر دانشگاه‌ها کمتر است و شهریه دانشگاه تنها ۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است؛ در ۲۵ سال گذشته تا کنون گزارشی از گرایش دانشجویان مسلمان و انحراف عملی آنان به سایر ادیان نداشتیم چرا که فعالیت ما تبلیغی نیست بلکه تبیین و توضیح ادیان است.

حجت‌الاسلام نواب با بیان اینکه برنامه کارشناسی ارشد و دکتری عرفان کاذب را تنظیم کرده و به وزارت علوم ارسال کردیم تا پس از موافقت راه اندازی شود، تصریح کرد: این دانشگاه یک مرکز فکری با آمادگی کامل است و اگر مسئولان همکاری کنند ما برای پاسخ‌گویی در زمینه عرفان‌های کاذب آماده هستیم.

کد خبر 4742016

منبع: مهر

کلیدواژه: قم اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام گرگان قزوین گردشگری خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد شیراز نیروی انتظامی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود

به گزارش خبرآنلاین «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت دانشجویان معترض به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه‌های این کشور نوشت: گزارش‌های خبری درباره سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایتشان از مردم فلسطین، نقض خشونت‌بار حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که برای افکار عمومی سراسر جهان نگران‌کننده است.

کنعانی افزود: ضرورت دارد که دولت آمریکا در عین پایبندی به وظایف حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به خواسته‌ها و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

در ادامه پیام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطرح شد: نقش اصلی و حمایت‌گرانه دولت آمریکا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین با ایجاد فضای خفقان‌آور و فرونشاندن صدای معترضان پاک نخواهد شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898970

دیگر خبرها

  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب