Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-07@22:46:43 GMT

آماده باش ارتش عراق لغو شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۴۵۴۲

خرداد؛ وزارت دفاع عراق در بیانیه ای از پایان یافتن حالت هشدار فوق العاده و آماده باش در میان یگان های ارتش این کشور خبر داد.
وزارت دفاع عراق در بیانیه خود در روز چهارشنبه اعلام کرد که حالت هشدار فوق العاده که در پی ناآرامی های اخیر در برخی استان های این کشور اعلام شده بود، امروز پایان یافت.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، در این بیانیه همچنین آمده است که باتوجه به بازگشت وضعیت امنیتی طبیعی به همه استان های عراق یگان های ارتش نیز به حالت عادی بازگردانده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بغداد و سپس بسیاری از استان های جنوبی و مرکزی عراق از سه شنبه گذشته به مدت چند روز صحنه اعتراضات بعضا همراه با درگیری، تخریب و خونریزی بود که بر اساس آمار رسمی طی آن  ۱۱۰ نفر از تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی کشته و ۶ هزار تن دیگر زخمی شده اند.
دولت ضمن تشکیل کمیته تحقیق در خصوص علل و عوامل به خشونت کشیده شدن اعتراضات و عوامل  قتل تظاهرکنندگان و نیروهای  امنیتی  از  جمله تک تیراندازانی که گفته می شود از ساختمان های مجاور اقدام به شلیک
مستقیم به افراد می کردند، پارلمان بسته های اصلاحی را  برای تحقق خواسته های معترضان و بهبود وضعیت معیشتی و شغلی قشرهای مختلف جامعه در نظر گرفته است و تاکنون نشست های مختلفی  با نمایندگان تظاهرکنندگان  و نیز جلسات درون حاکمیتی برای پیشبرد این اهداف برگزار کرده است. برچسب ها: عراق ، ارتش عراق

منبع: خرداد

کلیدواژه: عراق ارتش عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه پاکستانی داون، پلیس و نیروهای امنیتی پاکستان در جریان عملیاتی دست کم ۱۰ تروریست را در مناطقی از ایالت‌های بلوچستان و خیبرپختونخواه کشتند.

سرویس مطبوعاتی ارتش پاکستان با صدور بیانیه‌ای در این ارتباط اعلام کرد که این رخ‌داد در تبادل آتش جداگانه در مناطقی از ایالت‌های بلوچستان و خیبرپختونخواه رخ داده است.

شاخه رسانه‌ای ارتش پاکستان در این باره خبر داد که ۶ تروریست در یک عملیات اطلاعاتی که توسط نیروهای امنیتی در منطقه وزیرستان شمالی واقع در خیبرپختونخواه انجام شد، کشته و مخفیگاه آنها نیز منهدم شد.

از سوی دیگر، اداره مبارزه با تروریسم (CTD) بلوچستان پاکستان اعلام کرد که ۴ تروریست در این ایالت کشته شدند.

به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان (ISPR)، نیروهای امنیتی این عملیات را در پی گزارش‌هایی مبنی بر حضور تروریست ها در منطقه انجام دادند.

ارتش پاکستان در بیانیه خود تصریح کرد: عملیات پاکسازی در این منطقه در حال انجام است.

کد خبر 6097479

دیگر خبرها

  • دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد
  • اقلیم در پی ترمیم روابط‌ با ایران/اهداف سفر بارزانی به تهران چیست
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت