Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا موسوی ظهر چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه مردم همدان بدون هیچ گونه چشم انتظاری ستاد مردمی اربعین را حمایت می‌کنند، گفت: سال ۹۳ یک جمع ۵ نفری تصمیم به ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی که از همدان عبور می کردند گرفت و همان سال استارت ستاد مردمی اربعین حسینی در استان همدان زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایستگاه های صلواتی اربعین حسینی در سال ۹۴ با ۱۵ مورد برپا شد، اظهار داشت: مردم با هر آنچه در توان داشتند پای کار آمدند و امسال ۷۵ ایستگاه در نقاط مختلف استان همدان دایر می شود.

موسوی با بیان اینکه برای حدود ۶۰ تا ۶۵ ایستگاه صلواتی ۳ وعده غذایی گرم و شب مانی زائران در نظر گرفته شده است، گفت: در برخی ایستگاه ها زائران کربلا قبل از حضور در استان همدان با مسئولان ایستگاه‌های صلواتی هماهنگ کرده و برای بهره‌مندی از خدمات ایستگاه و حضور در همدان با آنها هماهنگ می کنند.

رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان با بیان اینکه سامانه ۳۱۳۸ نیز برای مشاوره به زائران در دست راه اندازی است، گفت: در مواردی استان های دیگری که در مسیر عبور زائران اربعین نیستند برای برپا کردن ایستگاه صلواتی در نقاط مختلف استان همدان اعلام آمادگی می کنند تا از این منبع خیر بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید مردم را پای کار بیاورند به ضرورت توجه به امور فرهنگی در نذورات مردمی اشاره کرد و با بیان اینکه در زمینه نذر برای تامین زیرساخت کمبودهای دیده می‌شود، اظهار داشت: مردم بهتر است نذر خودر را آزاد بگذارند تا برای تامین زیرساخت‌ها هزینه شود.

موسوی از فعالیت ۳۰ تا ۳۵ هزار خادم اربعین حسینی در همدان سخن گفت و با بیان اینکه از این تعداد ۸ هزار نفر به صورت مستقیم پای کار هستند، اظهار داشت: برخی اقشار از جمله پزشکان و قشر مکانیک و مواردی از این قبیل نیز با ستاد مردمی اربعین هماهنگ کرده اند تا در صورت نیاز پای کار بیایند.

رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های ایستگاه ها تمامی هزینه ها مردمی است و مردم سهامداران اصلی این برنامه هستند، اظهار داشت: صاحبان ۱۰۰ منزل نیز برای در اختیار گذاشتن مکان استراحت زائر اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ایستگاه ها در مسیر رفت و برگشت دایر خواهد شد به طوری که تا ۲ روز مانده به روز اربعین ایستگاه ها در مسیر رفت فعال هستند، گفت: در مسیر برگشت نیز از ۴ روز مانده به اربعین کم‌کم ایستگاهها دایر می‌شود.

موسوی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد ایستگاه‌های صلواتی در مسیر رفت برپا شده و از ۵ روز پیش ارائه خدمات را آغاز کرده‌اند.

رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان با بیان اینکه ایستگاه هایی که در مسیر رفت برپا شده اند ۲ روز مانده به اربعین به سمت مقابل و در مسیر برگشت زائران مستقر می‌شوند، گفت: نیمی از خادمان ستاد مردمی اربعین حسینی در استان همدان را بانوان تشکیل می‌دهند که در میان آنها از دختر بچه ۵ ساله تا پیرزن ۸۰ ساله حضور دارند.

کد خبر 4742175

منبع: مهر

کلیدواژه: سید رضا موسوی اربعین 98 اربعین حسینی اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران گرگان ایلام قزوین گردشگری خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد شیراز نیروی انتظامی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۵۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیلاب در نقاط مختلف شهریزد

دریافت 8 MB کد خبر 6086916

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • وقوع سیلاب در نقاط مختلف شهریزد