Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ایلام گفت: ۲۰ استان معین در ایام اربعین امسال در مرز مهران و دیگر مسیرهای ایلام به زائران در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف خدمات رسانی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مهندس «قاسم سلیمانی دشتکی» در نشست قرارگاه ستاد اربعین استان ایلام در پایانه مرزی مهران که با حضور فرمانده نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌ها امسال حجم تردد زائران از مرز مهران نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است که در روزهای آغازین ماه صفر حضور پرشور و غافلگیرکننده زائران در این مرز این پیش‌بینی‌ها را محقق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش تردد زائران از مرز مهران در روزهای آتی افزود: از ساعت یک بامداد تا ساعت ۱۲ ظهر امروز بیش از ۱۰۰ هزار نفر زائر از این مرز تردد داشته‌اند.

استاندار ایلام با اشاره به استقرار ۱۷۰ موکب در مناطق مختلف استان ایلام یادآور شد: ظرفیت اسکان زائران در اقامتگاه های نهادها و ارگان های مختلف به ویژه سپاه بیش از ۲۰ هزار نفر و هلال احمر هم حدود پنج هزار نفر در شبانه روز است که در کنار این استراحتگاه‌ها از ظرفیت مساجد و تکایا نیز استفاده می‌شود.

سلیمانی دشتکی در خصوص جانمایی، فعالیت موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی یادآور شد: این موکب‌‎ها در مکان‌های مناسب استقرار نیافته اند و عمده بیشتر موکب‌ها به جای استقرار در طول مسیرها در شهر یا نزدیک شهرها برپا شده اند و در طول مسیرها موکب کمتر دیده می‌شود.

وی به وجود برخی مشکلات در راستای خدمات رسانی به زائران اشاره کرد و افزود: توزیع آب آشامیدنی زائران یکی از مشکلات اساسی مرز مهران است که باید روند توزیع آب آشامیدنی بهتر مدیریت شود هرچند سپاه نیز ۱۷ دستگاه تانکر آبرسان را به منطقه اعزام کرده اما در آن سوی مرز نیز باید از تانکرهای آب مستقر شوند.

استاندار ایلام با بیان اینکه مرز مهران بیشترین حجم تراکم زائران را در مسیر برگشت به کشور دارد، ادامه داد: باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که خدمات رسانی موکب‌ها در مسیر برگشت زائران همچنان به فعالیت خود ادامه دهند و اتوبوس‌های درون و برون شهری برای جابجایی زائران در پایانه برکت بهتر سامان دهی شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین

                                                                   

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ داریوش امانی در نشست هماهنگی اربعین حسینی مرز مهران اظهار داشت: سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری بویژه ترمینال برکت و پایانه شهید سلیمانی، سایبان‌ها ، دوربین‌ها و تجهیزات برای خدمات رسانی به زائران در استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم اربعین امسال را با کیفیت‌تر از سال گذشته برگزار کنیم افزود: پیگیر واردات اتوبوس با توجه به کمبود ناوگان هستیم چرا که در حوزه حمل و نقل غیر از ایام اربعین برخی استان‌ها مثل ایلام با مشکل مواجه هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در ادامه عنوان کرد: سال گذشته بصورت میانگین بیشترین معطلی زائران برای انتقال ۲ ساعت بوده که امسال تلاش میکنیم این میانگین کاهش یابد.

امانی همچنین اضافه کرد: امسال با دولت عراق مذاکرات خوبی برای استقبال از سایر مرز‌های زمینی کشور غیر از مرز مهران انجام شده است.

دیگر خبرها

  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین