Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب به جایگاه والای این دانشگاه در تربیت سکانداران تعلیم و تربیت از سال ۹۷ کار خود را در کشور آغاز کرد و بنا دارد تا ۶ ماه آینده در تمامی استان‌های کشور شعب خود را راه‌اندازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی احمدی ادامه داد: این بنیاد فرم اولویت‌بندی نیازمندی‌های دانشگاه فرهنگیان را به تمام استان‌ها ارسال کرده تا پس از مشخص شدن ضرورت‌های این حوزه از مشارکت خیران برای رفع آنها بهره گیرد.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای جایگاه معلمان در جامعه گفت: جامعه‌ای به رشد و تعالی می‌رسد که معلمان آن در جایگاه والایی قرار داشته باشند.

مدیرعامل بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان کشور خوابگاه و توسعه پردیس‌های این دانشگاه را از مهمترین نیازهای این حوزه برشمرد و افزود: ضروری است خیران مدرسه ساز این بنیاد را در رفع مشکلات یاری کنند تا شاهد فراهم شدن محیط مناسب برای آموزش معلمان آینده باشیم.

وی با بیان اینکه هم‌اینک دانشگاه فرهنگیان در کشور دارای ۹۸ پردیس است، اظهار داشت: این بنیاد برای بهبود و رفع هر چه سریعتر مشکلات دانشگاه فرهنگیان با حدود پنج موسسه خیری تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان نیز گفت: چهار هزار و ۹۵۹ نفر امسال از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش این استان شده و می‌شوند.

منصور نیک‌پناه با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از کمبود ۱۶ هزار معلم رنج می‌برد اظهار داشت: هزار و ۶۵۰ نفر امسال از طریق آزمون سراسری جذب دانشگاه فرهنگیان شدند و سه هزار و ۳۰۹ نفر دیگر نیز از طریق آزمون استخدامی جذب می‌شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته هزار و ۶۰ نفر از طریق آزمون سراسری جذب ۲ دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان شدند که امسال با رشد ۶۰ درصدی این آمار به هزار و ۶۵۰ نفر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین سال گذشته تنها ۴۰۰ نفر از دانش آموختگان دانشگاهی استان از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش شدند که امسال با رشد ۹۰ درصدی به سه هزار و ۳۰۹ نفر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت ۲ دانشگاه فرهگیان سیستان و بلوچستان تنها ۸۰۰ نفر است و این دانشگاه‌ها حجم پذیرش این تعداد دانشجو را نداشت با همکاری اداره کل آموزش و پرورش امکانات خوابگاه و برگزاری کلاس برای دانشجویان در چهار شهرستان چابهار، سراوان، زابل و ایرانشهر فراهم شد.

نیک پناه با بیان اینکه ۵۰ هکتار زمین در زاهدان برای راه اندازی دانشگاه فرهنگیان اختصاص یافته است گفت: ضروری است با توجه به کمبود شدید معلم در سیستان و بلوچستان خیران این نهاد را در ساخت و تکمیل این دانشگاه در مکان جدید یاری کنند.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی دانشگاه زاهدان فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

(تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • تجمع دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)