Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@03:18:20 GMT

برگزاری تمرین آمادگی در برابر زلزله

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۵۴۲۸

برگزاری تمرین آمادگی در برابر زلزله

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حسن نژاد مدیر بحران شهرداری تبریز در گفتگو با خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری این تمرین، ارزیابی میزان آمادگی مجموعه شهرداری تبریز در مقابله با حوادث و سوانح طبیعی است که به صورت گروهی و با مشارکت سایر سازمان‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تبریز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه این تمرین در مناطق آسیب پذیر شهر برگزار خواهد شد، گفت: این تمرین در پارک ارم به صورت شبیه سازی با یک ناحیه شهری برگزار می‌شود.

مدیر بحران شهرداری تبریز در خصوص جزئیات این تمرین گفت: این تمرین در دو نوع میدانی و دورمیزی برگزار می‌شود و به صورت میدانی و در محل شبیه سازی شده مانیتورینگ شده و فرماندهان در اتاق شهردار به صورت دورمیزی عملیات مدیریت بحران و فرماندهی زلزله را انجام می‌دهند.

او افزود: برگزاری مانور‌های مختلف می‌تواند آمادگی و میزان کارایی تجهیزات و منابع انسانی در مواجهه با بلایای طبیعی را سنجش کند.

بر اساس داده‌های مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران، شهر تبریز، پرخطرترین شهر کشور از نظر لرزه خیزی است و متأسفانه، نصف جمعیت استان آذربایجان شرقی هم در شهر زلزله خیز تبریز ساکنند و روند مهاجرت‌ها و حاشیه نشینی‌ها هم، همچنان ادامه دارد.

با توجه به اینکه حدود ۴۰۰ هزار نفر از ساکنان تبریز در حاشیه گسل تبریز، ساکن هستند نگرانی‌ها افزایش می‌یابد.

 

انتهای پیام/ش

۴۰۰ هزار نفر از ساکنان تبریز در حاشیه گسل تبریز، ساکن هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم

به گزارش جام جم آنلاین، احمد وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در تهران برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در وزارت کشور وجود دارد. در ۸ حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات را تمام الکترونیکی برگزار می‌کنیم که بزرگ ترین حوزه در تهران است که باید ۱۶ نماینده انتخاب شوند. شعب اخذ رای و سامانه های اخذ رأی مشخص شده است. در دور اول انتخابات در چهار حوزه انتخابیه، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار شد، اما برای اولین بار این انتخابات در این گستردگی اجرا می شود و تحول مهمی در حوزه اخذ رأی است.   وی درباره کوتاه شدن زمان شمارش آرا در انتخابات تمام الکترونیکی، گفت: در اخذ رأی الکترونیکی آمار در همان جا داده می‌شود. در دور اول که‌در ۴ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد، ساعت یک یا دو نصف شب آرای آن حوزه ها جمع بندی و مشخص شد.   وحیدی خاطر نشان کرد: آموزش رای دادن الکترونیکی قرار است به مردم  از طریق صداوسیما و به صورت حضوری در مراکز جمعیت به مردم  داده شود که در روزهای آینده شدت بیشتری می گیرد.

 

دیگر خبرها

  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • پدر سنگربان جوان استقلال، مهمان تمرین آبی‌ها
  • آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک
  • وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • وحیدی: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • برگزاری آزمون کتبی تخصصی حفظ قرآن در سیستان وبلوچستان
  • آمادگی سرمایه گذار برای ساخت مدرن ترین شهربازی در نیشابور
  • تمرین و ریکاوری سرخپوشان پس از دیدار با سپاهان برگزار شد
  • تمرین و ریکاوری سرخپوشان در هوای ابری و بارانی