Web Analytics Made Easy - Statcounter



دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: اگر گروهی برای ابراز یک حق می‌خواهند تجمع داشته باشند این تجمع نباید باعث ناراحتی و اعتراض گروه‌های دیگر و سایرین شود.

به گزارش ایلنا، حمید ملانوری دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بعداظهر امروز چهارشنبه ۱۷ مهرماه ۹۸‌ در جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ضمن تسلیت ایام اربعین گفت: بحث گزارش و تصمیم‌گیری نهایی در مورد انتخابات دبیران کل احزاب ملی و استانی را داشتیم که در این جلسه آخرین تصمیمات گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روز ۵ شنبه انتخابات اعضای حزبی کمیسیون ماده ۱۰ در دو نوبت صبح دبیران احزاب ملی و عصر احزاب استانی برگزار خواهد شد.

ملانوری با بیان اینکه مجموع احزابی که دارای پروانه فعالیت هستند ۱۱۶ حزب است که از این تعداد ۸۲ حزب ملی و ۳۴ حزب استانی هستند، گفت: در این رقابت ۲۴ نفر ثبت نام کردند که ۱۷ نفر از آنها دبیران احزاب ملی و ۷ نفر از دبیران کل احزاب استانی هستند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب یادآور شد: بررسی صلاحیت افراد در این انتخابات در دو هفته قبل انجام شد که در پرتال وزارت کشور آن را اعلام کردیم.

وی حدنصاب حضور احزاب برای برگزاری انتخابات را دو سوم اعلام کرد و گفت: در صورتی که جلسه به حد نصاب نرسد، به نوبت دوم کشیده می‌شود که به فاصله ۲۰ روز از تاریخ مشخص شده خواهد بود.

ملانوری تاکید کرد: برای رای دادن و شرکت در انتخابات حضور شخص دبیرکل الزامی است و نماینده او نمی‌تواند در انتخابت حضور یابد و دبیران کل نیز باید با معرفی نامه از سوی حزب در جلسه حاضر شوند.

وی با بیان اینکه تعرفه‌های انتخابات چاپ و رای‌گیری به صورت مخفی انجام می‌شود، بیان کرد: کاندیداها باید نصف بعلاوه یک رای کسب کنند که در صورت اینکه هیچ کدام دارای آرای مطلق نشوند انتخابات به مرحله دوم کشیده می‌شود اگر در مرحله دوم نیز رای مساوی شد افراد به قید قرعه انتخاب می‌شوند.

ملانوری دستور کار بعدی را گزارش مجامع عمومی ۴ حزب بیان کرد و گفت: گزارش مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی برای بررسی دستگاه‌های نظارتی به هفته بعد موکول شد.

همچنین گزارش مجمع عمومی کانون مهستان ایران مطرح شد که علاوه بر آن تقاضایی در رابطه با تغییر نام این تشکیلات از کانون به حزب بود که به جلسه بعد موکول شد. همچنین گزارش مجمع عمومی جمعیت حامیان انقلاب اسلامی مطرح شد که گزارش با اصلاحاتی در اساسنامه و مرامنامه به تصویب رسید. پرونده مجمع حزب کار گزاران سازندگی مطرح شد که برای بررسی ‌ای بیشتر به جلسه بعد موکول شد

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از تشکیل جبهه دیگری به نام جبهه مستقلین و اعتدال گرایان ایران اسلامی خبر داد و گفت: این جبهه می‌تواند از امروز قانونا فعالیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه در هفته قبل رایی در دیوان عدالت بر ابطال مصوبه هیات دولت مبنی بر تعیین مکان‌های تجمع صادر شد که این حوزه در راستای وظایف کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بود، گفت: اگر گروهی برای ابراز یک حق می‌خواهند تجمع داشته باشند این تجمع نباید باعث ناراحتی و اعتراض گروه‌های دیگر و سایرین شود که با توجه به شکایت دیوان عدالت اداری آن رای باطل شد اما در همان رای هم تاکید شده از اختیارات کمیسیون هست که راجع به محل و محتوا اظهار نظر کند و در همین راستا زمان مکان و موضوع و مواردی که در رابطه آن وجود دارد در موضوع تقاضای تجمع توسط اشخاص حقیقی است.

ملانوری تاکید کرد: آنچه که در قانون از نحوه عملکرد وجود دارد تنها احزاب سیاسی اجازه تجمع دارند در حالی که در اصل ۲۷ حق تجمع را حق همه مردم دانسته، بنابراین اگر اشخاص حقیقی درخواست را مطرح می‌کنند ما نمی‌توانیم به آن مجوز بدهیم به همین منظور به مجلس استفساریه فرستادیم و از آنها خواستیم که تفسیر خود از این قانون احزاب را داشته باشیم و نحوه برخورد با آن را جویا بشویم.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب

محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با آقایان داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استانهای شانا و دبیران جریانات سياسی دیگر بر وحدت گروه های انقلابی تاکید کرد. 

 

رضایی در دیدار با آقایان نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، آقایان رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و آقای احمد نادري و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد. 

 

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیروهای انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده محوری به جای شخص محوری است.

 

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و وعده صادق خاطرنشان کرد: موقعیت ایران درغرب آسیا بیش از گذشته تعیین کننده شده است، فلذا فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنين شرايطي وحدت نيروهاي انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره برداری از فرصت هاست و هر نوع تکروی و سهم خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروزه بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس‌ علیرغم شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد و آن‌ها نشان دادند که تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی تر و بیشتر می کند.

 

رضایی در پایان گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات و شفافیت باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش های جدید مهیا باشد. تحمل سليقه های سياسی علامت بلوغ عقلانیت گروه های سیاسی است.

 

گفتنیست طی این نشست‌های جداگانه آقایان نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی پور و سعید محمد از صبح ایران، ضمن تشریح روند شکل گیری جریان‌ها و جبهه های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله مندی ها پرداختند و همچنین آمادگی خود برای گفتگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند. 

 

همچنین محسن رضایی در جلسه با آقایان داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • تعیین شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه آبادان و اروندکنار
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب