Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: رشد ابرهای همرفتی در بعداز ظهر امروز (۱۷ مهرماه) باعث رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و درمناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود. این شرایط امروز در مناطق مرکزی و غربی و ارتفاعات هرمزگان، شرق و جنوب شرق فارس، فردا (۱۸ مهرماه) در مناطق مرکزی و غربی و ارتفاعات هرمزگان، جنوب و جنوب شرق فارس و جمعه (۱۹ مهرماه) در غرب و ارتفاعات هرمزگان، جنوب و جنوب شرق فارس رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخورد صاعقه در مناطق مرتفع، بارش تگرگ در مناطق مستعد، آبگرفتگی معابر و سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در این مناطق رخ می‌دهد.

در این شرایط به مردم توصیه می‌شود از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

علاوه بر آن نقشه‌های هواشناسی، بیانگر نفوذ توده هوای خنک و بارشی به‌تدریج از امروز (۱۷ مهرماه) به سواحل دریای خزراست بنابراین ابرناکی، کاهش نسبی دما (به‌طور میانگین ۴ تا ۷ درجه سلسیوس)، بارندگی و وزش باد موقتی پیش‌بینی می‌شود.

امروز در استان گلستان، فردا (۱۸ مهرماه) در استان‌های گلستان،خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در پی آن احتمال آبگرفتگی پیش‌بینی می‌شود بنابراین مردم از از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا (۱۸ مهرماه) وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق شمالی استان سیستان و بلوچستان بویژه منطقه زابل پیش‌بینی می‌شود که کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و افزایش غبار را در پی دارد.

در این شرایط مردم به‌ویژه کودکان و بیماران قلبی و تنفسی هنگام تردد در فضای باز توصیه‌های بهداشتی و بزرگسالان هنگام رانندگی احتیاط کنند.

سازمان هواشناسی در اطلاعیه دیگری اعلام کرد: افزایش وزش باد شمالی روی دریای خزر به همراه ابرناکی، بارش باران و مواج شدن دریا در بعدازظهر امروز (۱۷ مهرماه) باعث ایجاد موج‌های با ارتفاع حدود یک تا یک و نیم متر درسواحل استان گیلان، مازندران و گلستان می‌شود که متلاطم شدن دریا همراه با بارندگی را در پی دارد.

جلوگیری از هرگونه تردد قایق‌ها و شناورها در دریا و ممانعت از شنای افراد در سواحل دریا در این شرایط توصیه می‌شود.

منبع:خبرآنلاین 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سازمان هواشناسی مسیل ها نقشه های هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: این سامانه از امروز تا پایان هفته موجب رگبار و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در بعضی از نقاط استان در بعضی از ساعات به خصوص ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهد شد. 
رضا مرادی افزود: مطابق بررسی‌های فعلی بارش‌ها طی امروز و فردا پنجشنبه در مناطق جنوب استان محتمل‌تر است. 
او ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌های این سامانه احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که درصورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها شود.

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: همچنین در روز جمعه با احتمال کمتر در همه مناطق استان احتمال وقوع رگبار همرفتی شدید وجود دارد.
مرادی افزود: بر اساس خروجی فعلی الگوهای پیش بینی سرعت وزش باد در ساعات بعد از ظهر روز‌های جمعه تا یکشنبه نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

به همین دلیل هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان مرکزی صادر شد.

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی در استان سمنان صادر شد/ وقوع تندباد در برخی مناطق
  • احتمال وقوع سیلاب در غرب و برخی نقاط مرکزی استان کرمان
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • بارش باران در استان‌های غربی و جنوبی کشور | احتمال وقوع سیلاب در این استان ها + ویدئو
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • هشدار احتمال وقوع سیلاب در ایلام