Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، همزمان با اولین روز نشست فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حوزه خزر در مسکو، همکاری نظامی نیروهای دریایی خزر در محور های همکاری آموزشی، عملیاتی و اطلاعاتی رزمی در این اجلاس مطرح شد.

این اجلاس با مرور پیش نویس توافق نامه همکاری نیروهای دریایی آغاز و با توجه به توافقات آخرین اجلاس روسای جمهور کشورهای حاشیه دریای خزر، دستور کار آن با در نظر گرفتن مصوبات اجلاس روی موضوع  همکاری نظامی نیروهای دریایی خزر در محور های همکاری آموزشی، عملیاتی، اطلاعاتی رزمی  و به ویژه امداد و نجات در دریا متمرکز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، این دوره از نشست فرماندهان نیروهای دریایی حاشیه خزر با امضای توافق نامه همکاری جمعی صورت خواهد گرفت و در حاشیه این نشست، فرمانده نیروی دریایی ارتش با فرماندهای نیروی دریایی روسیه، قزاقستان و آذربایجان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

لازم به ذکر است، یکی از محورهای اصلی گفتگوی امیر دریادار خانزادی با فرمانده نیروی دریایی روسیه، هماهنگی برای برگزاری رزمایش مرکب سه جانبه دریایی ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند خواهد بود

کد خبر 4742264 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران اقیانوس هند دریای خزر روسیه مسکو قزاقستان امیر دریادار خانزادی مجلس شورای اسلامی حسن روحانی ایران محمدجواد ظریف علی لاریجانی هیئت دولت اربعین حسینی دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران مالیات بر ارزش افزوده شورای نگهبان سازمان ملل متحد اربعین 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۶۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، تهران را به مقصد آستانه پایتخت قزاقستان ترک کرد.

سخنرانی و گفت‌وگو با وزرای دفاع حاضر در این اجلاس از برنامه‌های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر خواهد بود.

سازمان همکاری‌های شانگهای(SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است، استفاده از ظرفیت‌های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتماد سازی بیشتر به منظور توسعه وگسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصت‌های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.

کد خبر 6088546 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • ورود وزیر دفاع آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد