Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، اخیرا اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در نامه‌ای به فرماندار مشهد، خواستار ابطال مصوبه دوم مهرماه شورای شهر مشهد درباره تشکیل کمیته‌ای به نام «کمیته راهبردی مطالعات توس» شده و از فرماندار خواسته جلوی اقدام شهرداری برای سامان دادن به شهر توس را بگیرد. در این نامه آمده است که با توجه به فعالیت کمیته‌ای دراین باره که از سال ۸۶ با محوریت مسکن و شهرسازی به منظور «ایجاد هماهنگی طرح های در دست تهیه در منطقه توس» تشکیل شده، تشکیل کمیته دیگری در این زمینه از سوی شهرداری موازی‌کاری و دخالت در وظایف اداره کل راه و شهرسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سید مسعود ریاضی، عضو شورای شهر مشهد و رییس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس، تشکیل این کمیته در شهرداری را موازی‌کاری با اداره راه و شهرسازی نمی‌داند و به خبرآنلاین میگوید درباره این موضوع سوء‌تفاهماتی شکل گرفته که به نظر این موضوع در جلسه‌ای در فرمانداری شهر مشهد حل و فصل شده است.

او با بیان اینکه مصوبه شورای شهر مشهد در این زمینه برای این بود که پروژه‌های عمرانی مربوط به توس سرعت پیدا کند، گفت: «البته این موضوع در تبصره آن ماده واحده ذکر شده بود. اصل ماده واحده از شهرداری توضیح خواسته بود که چرا تصویب پروژه‌های مطالعاتی شهرسازی اینقدر کند پیش می‌رود و بعد در تبصره خواسته شده بود که فکری ویژه برای شهر توس و کمیته راهبری برای این شهر تشکیل شود.»

ریاضی ادامه داد: «من فکر می‌کنم که دوستانمان در اداره کل راه و شهرسازی برایشان سوء تفاهم شده بود که ما می‌خواهیم  طرح‌های شهری و راهبردی را تسریع کنیم که این موضوع در اختیار خود اداره مسکن است. به صورت کلی ماهیت این دو کمیته با هم متفاوت است؛ هدف ما پروژه‌های اجرایی بوده که در داخل شهرداری برای توس تعریف می‌شود و ربطی به پروژه‌های اداره مسکن که در حوزه طرح‌های شهری جامع و تفصیلی است، ندارد اما این کمیته‌ای که در شهرداری تشکیل شده برای طرح‌های عمرانی و اجرایی است. مثل پروژه جلوخان که اخیرا در همکاری با میراث فرهنگی آن را اجرا کردیم یا مثل پروژه پردیس که در دست اقدام داریم. پروژه بازپیرایی جلوخان آرامگاه توس که با همکاری مشترک میراث و شهرداری صورت گرفت، دروسعت ۷ هکتار در سال ۹۷ شروع شد و فاز اول آن در اردیبهشت ماه امسال به بهره‌برداری رسید.»

این عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه در فرمانداری و هیات تطبیق هم این موضوع مطرح و درباره آن بحث شد، گفت: «معلوم است که سوء تفاهمی در این زمینه شکل گرفته است. اگر شورا هم این موضوع را به صورت مطرح نمی‌کرد و خود شهردار به صورت مستقل وارد می‌شد، اداره مسکن و شهرسازی شاید خبردار هم نمی‌شد که چنین موضوعی در دست است. اساسا این کمیته ربطی به اداره کل راه و شهرسازی ندارد و به گمان من موضوع در هیات تطبیق موضوع حل و فصل شد.»

او ادامه داد: «کمیته‌ای که در اداره مسکن از سال ۸۶ تشکیل شده به گفته خودشان قرار بوده مصوباتی در مورد شهر توس داشته باشند و فکر نمی‌کنم مصوبات زیادی در این زمینه صورت گرفته باشد اما کمیته‌ای که در شهرداری تشکیل شده قرار است پروژه‌های اجرایی را که مطابق برنامه در امسال برای محدوده شهر توس تعریف شده، راهبری کند و سریع‌تر به مرحله نقشه و اجرایی شدن برساند. عملا در دو سال گذشته خروجی خاصی در زمینه طرح‌های مختلف عمرانی و شهری نداشته‌ایم علیرغم اینکه برای توس شعارهای زیادی داده می‌شود. بنابراین کمیته راهبری در شهرداری می‌تواند کار را تسریع کند. همچنین در این کمیته یک عضو از میراث فرهنگی هم وجود دارد که به کارمان کمک می‌کند.»

ریاضی ادامه داد: «ما درخواست داشته‌ایم که توس ثبت جهانی شود که متاسفانه هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. فردوسی به گردن ایرانیان حق دارد، از توس مفاخر خیلی زیادی مثل اسدی توسی، دقیقی توسی، خواجه نظام الملک، خواجه نصیرالملک و غزالی سربرآورده‌اند. توس یک شهر تاریخی با آثاری باستانی است که کمتر کسی از آن خبر دارد. این‌ها همه دلیل اهمیت آن ناحیه است اما متاسفانه تفکراتی وجود دارد که فکر می‌کنند اگر فردوسی بزرگ شود به ساحت امام رضا (ع) خدشه‌ای وارد می‌شود. در صورتیکه این قیاس مع‌الفارق است. فردوسی خودش محصول تشیع بوده است و شهر توس می‌تواند اوقات فراغت زوار امام رضا (ع) را پر کند.»

این عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه اخیرا پویشی به نام «تا ثبت جهانی توس» شکل گرفته است، گفت: «هر ماه یک بار ما تی شرت‌هایی که عنوان پویش و مفاخر توس روی آن چاپ شده می‌پوشیم و در شهر می‌دویم و هشتگی در این زمینه به وجود آمده است و امیدوارم که این موضوع در سطح کل کشور مطرح و تبدیل به دغدغه شود.»

۲۳۵۲۳۵

کد خبر 1308850

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مشهد ابوالقاسم فردوسی سوریه ترکیه تیم ملی فوتبال ایران ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ پیاده روی اربعین اربعین آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب کردهای سوریه لیگ برتر نوزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه های تاکسی، گفت: متأسفانه تعدادی از رانندگان تاکسی اقدام به افزایش کرایه ها بیش از مصوبه شورای شهر کرده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران در رابطه با تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه های تاکسی گفت: این موضوع نیز به ما منتقل شده است و شهروندان تخلفاتی را در این بخش به ما ارجاع داده اند و ما نیز این موارد را در کمیسیونی که وجود دارد بررسی کردیم.

وی افزود: تخلفاتی در برخی خطوط تاکسیرانی اعلام شده که متأسفانه تعدادی از رانندگان تاکسی اقدام به افزایش کرایه ها بیش از مصوبه شورا کرده اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مبنای افزایش کرایه های تاکسی در سال ۱۴۰۳ مصوبه شورای شهر تهران است؛ به طوریکه بر اساس آن، کرایه های تاکسی در سال جاری ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده است؛ البته شاید در برخی از خطوط برای رند شدن کرایه ها حدود چند ده ریال این رقم افزایش پیدا کند؛ اما همانطور که گفته شد کرایه های تاکسی بر اساس مصوبه شورا باید انجام شود.

تشکری هاشمی ادامه داد: این نکته قابل توجه است که نه تنها برای تاکسی ها بلکه برای سایر مصوبات شورا از جمله تعرفه اماکن ورزشی باید مصوبه شورا مورد توجه قرار بگیرد و در واقع تعرفه ها در بخش های مختلف زیر نرخ تورم مصوب شده است و افزایش هر تعرفه خلاف مصوبه شوراست و باید با آن برخورد شود.

وی همچنین در رابطه با شماره گذاری تاکسی های برقی نیز تأکید کرد: این مسئله وظیفه موسسه استاندارد، محیط زیست و راهنمایی و رانندگی است و باید مورد توجه قرار بگیرد. البته تا آنجایی که پیگیری شده است هنوز این تاکسی ها پلاک گذاری نشده اند. ضمن اینکه مشکل جدی برای پلاک گذاری آنها وجود ندارد و پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز از سوی شورای ترافیک این تاکسی ها پلاک گذاری خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به وعده های داده شده از سوی شهرداری برای حمل و نقل عمومی گفت: آقای زاکانی طی این دوره از مدیریت شهری و بویژه یک سال گذشته وعده هایی مبنی بر ورود ۲۷ هزار و ۵۰۰ تاکسی برقی، ون، ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی و ۱۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی داده اند که امیدواریم که این وعده ها عملیاتی و اجرا شوند.

تشکری هاشمی گفت: به هر صورت هر دوره مدیریت شهری به پایان خواهد رسید و زمان این مدیریت شهری نیز حدود یک سال و اندی دیگر به پایان می رسد و باید ما از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم و قطعا پس از پایان این دوره شهروندان تهرانی ما را قضاوت خواهند کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت