Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش خاطر نشان می کند یکی از علت هایی که ترکیه مدت های طولانی برای این عملیات برنامه ریزی کرده ارتباطاتی است که کردهای سوریه از سال 1984 تا کنون با حزب کارگران کردستان ترکیه داشته اند.

تلویزیون چین می افزاید بر اساس آنچه ترکیه اعلام کرده این عملیات هدفش شبه نظامیان کرد و نیروهای تروریستی داعش در شمال سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش ادامه می دهد ترکیه می خواهد یک منطقه حایل امن در شمال سوریه ایجاد کند و کردها را از این منطقه بیرون کند.

گزارش تلویزیون چین حاکی است جنگنده های ترکیه مواضعی را در شمال شرق سوریه بمباران کرده اند و باعث هراسی بزرگ در میان مردم و غیرنظامیان شده اند.

این رسانه از قول مصطفی بالی سخنگوی نیروهای دمکرات کرد سوریه موسوم به "اس دی اف" آورده است که جنگنده های ترکیه در شروع کار مواضع غیرنظامی را بمباران کرده اند.

گزارش به نقل از وی تاکید می کند کردها نهایت صداقت را در ایجاد یک ساختار منطقه غیرممنوعه پروازی بین آمریکا و ترکیه نشان دادند اما این مردم بی دفاع شمال سوریه هستند که قربانی این صداقت شدند.

عملیات ترکیه بنا به گزارش تلویزیون چین و دیگر رسانه های رسمی این کشور درست سه روز پس از آن شروع شد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفت آمریکا از شمال سوریه خارج می شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردهای سوریه سوریه چین ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه

یک خودروی بمب گذاری شده در شهر الحسکه سوریه منفجر شد.

به گزارش تسنیم، رسانه‌های محلی در شمال شرق سوریه از منفجر شدن خودروی یخچال‌دار در شهر الحسکه واقع در شمال شرق این کشور خبر دادند که در اثر آن، گفته می‌شود تعدادی زخمی شده‌اند.

هنوز آمار دقیقی از تعداد مصدومان این حادثه منتشر نشده است.

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • حضور پیشکسوتان رسانه و ورزش در مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • اسرائیل برنامه‌ حمله به رفح را به آمریکا گزارش داد
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه