Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:47:15 GMT

تشکیل ۲۳ پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در شیروان

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۷۳۵۵

تشکیل ۲۳ پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در شیروان

مصطفی سیامکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گستره تخریب و تصرف های صورت گرفته در سطح بیش از ۱۰ هکتار بوده  و همچنین ۶ فقره احکام خلع ید در اراضی  ملی این شهرستان صادر شده است.

وی گفت: اراضی ملی که توسط متصرفان یا به منظور انجام کارهای کشاورزی و یا ساخت و سازهای غیرمجاز تصرف می شود، توسط نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیامکی افزود: اگر مراجع قضایی به خلع ید این اراضی رای دهند ما آن را از دست متصرفان خارج می کنیم و اراضی مذکور به عرصه منابع ملی برمی گردد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان از دیگر اقدامات این اداره در نیمه نخست امسال را گشت و سرکشی شبانه روزی در سطح ۲۹۰ هزار هکتارٰ، ۴۰ مورد پاسخ به استعلام های عمومی و عمرانیٰ،  ۹ مورد پاسخ به استعلام معادن در خصوص اکتشاف و بهره برداری و همچنین توزیع ۲ دستگاه آبکرمگن خورشیدی عنوان کرد.

گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین‌های زراعی، باغ‌ها، جاده‌ها و محوطه‌های روستا و شهرها است.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی شیروان یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۷۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، عبدالجبار اودک گفت: در فروردین ماه سالجاری این زمین‌ها در همان مرحله نخست پیش از انجام هرگونه اقدام فیزیکی توسط متصرفان شناسایی و به بیت المال بازگردانده شد.

سرپرست اداره راه و شهرسازی میرجاوه از مردم خواست: در صورت مشاهده موارد تصرف و تعرض به اراضی دولتی مراتب را فوراً از طریق تماس با شماره تلفن ۱۶۵۶ و یا شماره پیامک ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به یگان حفاظت از اراضی دولتی استان اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل