Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-26@15:11:12 GMT

نگذارید بدخواهان اذهان را منحرف کنند

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۷۴۲۵

نگذارید بدخواهان اذهان را منحرف کنند

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آیت الله نوری همدانی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، بر لزوم توجه بیشتر حوزه های علمیه به کتاب شریف نهج البلاغه و پاسخگویی به شبهات تأکید کرد.

وی با اشاره به محتوای غنی نهج البلاغه افزود: حضرت امام در وصیت نامه خود فرمودند به داشتن نهج البلاغه افتخار می کنیم که دارای مطالب اعتقادی، اقتصادی، فرهنگی، حکومتی، سیاسی و اجتماعی است؛ متأسفانه این کتاب شریف به جایگاه حقیقی خود نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 آیت الله نوری همدانی با اشاره به شبهه افکنی های دشمنان و مخالفان علیه نهج البلاغه اظهار داشت: اخیرا شبهه کرده اند که نهج البلاغه از امیرمؤمنان نیست و برخی شیعیان آن را درست کرده اند، باید مدارک نهج البلاغه را تبیین کنیم تا دیگران اتقان و استحکام آن را بدانند.

وی ادامه داد: علامه امینی وقتی می خواهد خطبه شقشقیه را نقل کند می گوید برخی تصور می کند منبع ما تنها کتاب سید رضی است اما بدانند که این خطبه را از 28 کتاب از اهل سنت نقل می کنم که قبل از تولد سید رضی به دنیا آمده بودند.

این مرجع  تقلید با بیان این که حوزه علمیه با شبهات و سؤالات فراوانی مواجه است، ابراز داشت: باید در حوزه علمیه قم گروهی باشند تا به شبهات پاسخ دقیق و مستدل بدهند و نگذارند بدخواهان اذهان را منحرف کنند.

ایشان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کلمات قصار امیرمؤمنان(ع) عنوان کرد: حضرت در این کله قصار می فرماید که مرگ را می پذیریم اما زیر بار ذلت نمی رویم و با کم می سازیم اما وابستگی را قبول نمی کنیم، این فرمایش بلند حضرت باید امروز سرلوحه کار ما باشد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین نادر حقیقی، در جمع طلاب مدرسه علمیه حاجی آباد با اشاره به روایت از حضرت امیرالمومنین (ع) گفت: فرصت همان طوری که ابر می‌گذرد، به سرعت می‌گذرد؛ پس از فرصت‌های نیکو بهره ببرید. همانند این فرصت در روایت مذکور «فرصت سربازی امام زمان(عج) و فرصت جوانی است» که ما باید قدر آن را بدانیم و ارزش آن را بفهمیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین حقیقی با اشاره از هدف اولیه ورود طلبه به حوزه علمیه، این هدف را شناخت خداوند متعال، خودسازی و خدمت به خلق عنوان کرد.
 
وی با بیان اینکه طلبگی، شغل نیست و ما از به کاربردن این تعبیر، پرهیز و احتراز داریم، اضافه کرد: شغل در عرف انصراف به منبع و محل درآمد دارد، طلبگی مسیری برای پول در آوردن نیست، بلکه نقش ویژه‌ای است که روزی پیامبران به آن اهتمام داشتند. از طرف دیگر طلبگی کاری فوق‌العاده جدی است و باید برای آن سرمایه خاص وضع شود در حالی که شغل، زمینه‌ای برای مشغولیت و صرف وقت است.
 
مدیر حوزه علمیه هرمزگان تأکید کرد: پس آینده شغلی طلبه، تداوم کاری است که انبیاء انجام می‌دادند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • هشدار به نشر دهندگان اخبار کذب
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب
  • اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان