Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@20:37:23 GMT

اولین پاسخ کردها به ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۷۴۶۸

اولین پاسخ کردها به ترکیه

خبرگزاری فارس: تلویزیون رسمی سوریه از گلوله‌باران شهر «نصیبین» ترکیه به دست نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) خبر داد.

شبه‌نظامیان کرد همچنین در واکنش به حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه، چاه‌های نفت در استان حسکه را آتش زدند.

پیش از این «کینو گابریل» سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در گفت‌و‌گو با شبکه اسکای نیوز عربی با بیان اینکه ارتش ترکیه به هیچ یک از اهداف خود در سوریه نخواهد رسید، گفته بود که نیروهای قسد توانایی پاسخ به حملات ارتش ترکیه را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه ساعتی پیش از آغاز عملیات نظاتمی علیه شبه‌نطامیان کرد در شمال سوریه خبر داد. (جزئیات بیشتر)

یک منبع رسانه‌ای در این باره به پایگاه خبری عنب‌بلدی، گفت که جنگنده‌های ترکیه هفت منطقه مرزی در شمال سوریه را بمباران کرده‌اند. به گفته وی جنگنده‌ها سیلوهای موجود در شهر «رأس العین»، و حومه روستای «مشرافا» و روستای «عین عیسی» در شمال رقه را هدف قرار داده‌اند.

او همچنین از گلوله باران روستای «جرنک» در سه کیلومتری شرق شهر «قامشلی» خبر داد و گفت که بسیاری از ساکنان منطقه «رأس العین» در حال فرار به سمت شهر «تل ابیض» هستند. خبرگزاری «أنها» وابسته به کردهای سوریه نیز از بمباران روستای «سفح» واقع در غرب شهر «رأس العین» خبر داد.

خبرگزاری سی ان ان ترکیه نیز گزارش داد که جنگنده‌های ارتش ترکیه از پایگاه هشتم هوایی در استان «دیاربکر» به پرواز در آمده‌اند. طبق آخرین گزارش‌ها تا کنون هفت تن کشته و ۲۳ نفر دیگر در این حملات زخمی شده‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترکیه سوریه کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۷۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، منابع خبری یمنی اعلام کردند که در نتیجه حملات ساعات گذشته ارتش عربستان به مناطق مرزی این کشور، ۱۰ نفر از شهروندان یمنی زخمی شده‌اند.

امروز یکشنبه ارتش عربستان سعودی برخی مناطق مرزی در استان «صعده» یمن را هدف قرار داده است. خبرنگار المسیره گزارش داد که طی ساعات گذشته منطقه مرزی «شدا» در استان صعده یمن از سوی ارتش عربستان هدف قرار گرفته است.

همچنین خبرنگار المسیره اعلام کرد که این منطقه هدف حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان و آتش مستقیم آن به سوی شهروندان یمنی و دارایی‌های آن‌ها قرار گرفته است.

بنا بر گزارش‌های رسیده، در پی حملات ساعات گذشته عربستان به منطقه مرزی شدا، ۱۰ شهروند یمنی زخمی شده‌اند.

بر اساس اعلام منابع خبری یمنی، روستاهای مرزی یمن هر روزه هدف حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان و تیراندازی نظامیان سعودی قرار می‌گیرد.

کد خبر 849500 منبع: مهر برچسب‌ها عربستان یمن توپخانه

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ترکیه: اگر از جنگ کنونی غزه درس نگیریم، تکرار خواهد شد
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق