Web Analytics Made Easy - Statcounter

​معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه با تلاش جوانان شرکت های دانش بنیان اکنون تهدید تحریم به فرصت تبدیل شده است، گفت: اکنون ۹۰درصد تجهیزات پزشکی با کیفیت بالا در داخل کشور تولید می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسفراین؛ قاسم جان بابایی روز چهارشنبه در جمع  مسئولان حوزه سلامت  شهرستان اسفراین اظهار کرد: در گذشته  کشور برای کوچکترین تجهیزات پزشکی به تولیدات کم کیفیت سایر کشورها وابسته بود ولی اکنون بخش زیادی از تجهیزات پزشکی توسط شرکتهای داخلی تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون وزیر بهداشت، با بیان اینکه در تولید تجهیزات پزشکی در کشور رشد خوبی داریم، گفت: تا دو سال آینده در بخش زیادی از تجهیزات پزشکی بی نیاز می شویم.

 

جان بابایی با بیان اینکه  تحریم های ظالمانه برای کشور به فرصت  تبدیل شده است، افزود: اکنون دستگاه رادیوتراپی در کشور تولید می شود و وزارت بهداشت این دستگاه را پیش خرید کرده است.

 

وی گفت: دستگاه سی تی اسکن نیز در حال تولید است و دستگاه دیالیز که پیش از این تولید شده، به سمت تولید انبوه می ورد.

 

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: با تولید این  تجهیزات پزشکی محدودیت این وزارتخانه برای تجهیز استانها و شهرستانها به این  دستگاه  تشخیصی برطرف می شود.

 

جان بابایی، سیاست وزارت بهداشت را توسعه و تقویت منطقه ای  بهداشت و درمان  ذکر کرد و گفت: تقویت مناطق  کم برخوردار و کوچک در حوزه  بهداشت و درمان  تهدیدی برای مراکز بزرگتر نیست و فرصت خدمت رسانی  بهتر برای مردم را فراهم می کند.

 

معاون وزیر بهداشت گفت: بخش زیادی از آمار مرگ و میر  در اعزام بیماران رخ می دهد  که این مشکل با تقویت امکانات  مناطق مختلف  کاهش می یابد.

 

جان بابایی با اشاره به  ساخت بیمارستان تخصصی زنان در اسفراین افزود: این مرکز درمانی ظرفیت خوبی برای شهرستان و مناطق همجوار است و باید به سوی  خدمات  تخصصی تر برای زنان داشته باشیم.

 

معاون درمان وزیر بهداشت روز چهارشنبه در سفر یک روزه  به شهرستان اسفراین از  بیمارستان در حال ساخت تک تخصصی زنان و بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بازدید کرد.

 

پایان پیام/639

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد اربعین پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس زائران اربعین حسینی کانون های مساجد خراسان جنوبي بیرجند اسفراین معاون وزیر بهداشت تجهیزات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۷۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی

به گزارش وزارت بهداشت، ابوالفضل باقری فرد درباره برگزاری پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی گفت: در این آزمون ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم هستند که در ۲۵ رشته تخصصی رقابت کردند.

وی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون در نیمه دوم خرداد اعلام خواهد شد، خاطر نشان کرد: کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار می گیرد تا بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، تغییرات در برنامه دستیاری را موجب بهبود مشارکت خواند و تصریح کرد: امسال تغییراتی در برنامه دستیاری ایجاد کردیم تا موجب افزایش انگیزه در دستیاران شود که از مهمترین آن می‌توان به افزایش دستمزد دستیاران، کاهش شیفت های کاری اشاره کرد و اقدامات دیگری که در حال برنامه ریزی است.

باقری فرد افزود: امسال با مصوبه وزارت بهداشت، در بعضی از رشته های مورد نیاز کشور مانند جراحی قلب، جراحی قفسه صدری، جراحی کودکان افراد هم در مقطع تخصص و هم فوق تخصص می توانند وارد رشته شوند. سال گذشته تعداد زیادی از صندلی های خالی با همین شیوه تکمیل شد و امسال نیز این اقدام صورت خواهد گرفت.

پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، شهرکرد، اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندرعباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، شهیدصدوقی یزد، سمنان، قزوین، کاشان، کردستان، قم و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران با بیش از ۱۲ هزار داوطلب برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری