Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:51:01 GMT

نشت متادون از شبکه توزیع دارو

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۸۰۲۴

نشت متادون از شبکه توزیع دارو

محمدرضا دارابی روز چهارشنبه در نشستی با مجموعه نهادها و موسسات دولتی و غیر دولتی مرتبط با بهداشت و درمان و دانشگاه های علوم پزشکی خراسان رضوی در مشهد با اشاره به 

مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر توزیع داروهای مخدر در داروخانه ها افزود: توزیع این نوع داروها در داروخانه مشکل را بیشتر خواهد کرد.

وی اظهار داشت: البته این طرح همچنان مسکوت مانده و به عنوان یک موضوع وزارتی در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مسائلی که هم اکنون به تضادهای صنفی بین پزشک و داروساز منتهی می شود با بحث رودررو حل نخواهد شد و وزارتخانه در حال پیگیری موضوع است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مراکز درمان اعتیاد خراسان رضوی نیز گفت: به تازگی مصوبه ای در ستاد مبارزه با مواد مخدر تصویب شده که داروهای مخدر به جای توزیع در کلینیک های تخصصی درمان اعتیاد در داروخانه ها توزیع شود، این در حالی است که در داروخانه ها بر خلاف کلینیک های یاد شده پزشک و امکانات اورژانس و لوازم احیا و نیروی کارآمد وجود ندارد.

دکتر مسعود شادنژاد افزود: با اجرای این تصمیم غیرکارشناسی حدود ۳۰ هزار کارشناس و پزشک فعال در کلینیک های ترک اعتیاد بیکار شده و بیش از یک میلیون معتاد سرپایی نیز برای دریافت خدمات ترک اعتیاد سرگردان می شوند.

عضو هیات مدیره نظام پزشکی مشهد ادامه داد: این تصمیم به دلیل عدم ارتباط با پزشکان است و امیدواریم مجلس در این زمینه وارد عمل شود و از مجمع نمایندگان استان نیز خواستار تشکیل جلسات مشترک هستیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: بازرسان این معاونت، مراکز ترک اعتیاد را بررسی کرده اند و مشاهده شده است دارو دهی و توزیع متادون در این مراکز مطابق سهمیه آنان به همه معتادان و مددجویان صورت نمی گیرد و داروهای دریافت نشده از عطاری ها سر در می آورد.

جبرئیل موفق افزود: این موضوع باید در جلسات کارشناسی بررسی شود و با برنامه ای که وزارت بهداشت ترتیب داده مقرر شده است در هر شهری چند داروخانه منتخب و معتمد برای توزیع متادون معرفی شود.

وی اظهار داشت: حدود ۵۰۰ درمانگاه ترک اعتیاد در مشهد وجود دارد که نمی توان آنها را تحت نظر گرفت و معلوم نیست بیمارانی که هر روز به این مراکز مراجعه می کنند چقدر سهمیه خود را دریافت می نمایند.

۳۲۲۱/۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد مبارزه با مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی مشهد متادون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۸۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد چراغ اظهار کرد: با کسب خبری مبنی بر توزیع قرص‌های غیرمجاز در یک واحد صنفی غیرمجاز مشهد، موضوع در دستور قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد بیان کرد: مالک این واحد صنفی در پوشش تعمیرگاه خودرو اقدام به فروش دارو و قرص‌های غیرمجاز می‌کرد که مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از هماهنگی با مقام قضائی وارد عمل شدند و در بازرسی از این واحد صنفی ۶ هزار عدد انواع قرص و ۲۱ هزار و ۵۰۰ سی سی شربت غیرمجاز را کشف کردند.

وی بیان کرد: واحد صنفی مذکور به جرم توزیع داروهای غیرمجاز برابر دستور مقام قضائی تا اطلاع ثانوی مهر و موم شد و فرد متخلف روانه دادسرا شد.

کد خبر 6086944

دیگر خبرها

  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • کشف محموله دارو در زابل
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • افرایش دو برابری داروخانه‌ها در خوی
  • وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد کشف شد
  • کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد