Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد «چالش‌های راهبری و سرمایه‌گذاری در استارتا‌پ‌های مرحله بذری» از «سلسله گردهمایی موج سوم زیست‌بوم کارآفرینی» در ساختمان آرشیو ملی برگزار شد.

در ابتدای رویداد، سعید معروفی، مدیرعامل شرکت اندیشه گستر مبین به بیان چشم‌اندازی از مسیر پرچالشی که توسط صنایع سنتی حوزه نفت و گاز، برای ورود به بازار کسب‌وکار‌های مدرن باید طی شود پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: «شرکت اندیشه گستر مبین با تأمین عملگر‌های شیرآلات صنعتی نفت و گاز (Actuator) توانسته، در سال ۱۰ میلیون یورو تقاضا را رد کند. خلا‌های بسیاری در صنایع حوزه نفت و گاز کشور وجود دارد و با توجه به اهمیت این حوزه باید ادبیات شرکت‌هایی که به سمت سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ‌ها رفته‌اند را گسترش داد.»

در ادامه این گردهمایی پنل «سرمایه‌گذاری و بازار» با حضور شهاب جوانمردی، مدیرعامل فناپ، حامد قنادپور، مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، محمدمهدی عباسخانی، مدیرعامل شرکت حرکت اول و حمزه قطبی‌نژاد، مدیرعامل توسعه کارآفرینی بهمن برگزار شد.

عباسخانی دراین پنل عنوان کرد:همراه اول در راستای سیاست‌های خود در زمینه سرمایه‌گذاری حوزه دیجیتال، اقدام به راه‌اندازی واحد سرمایه‌گذاری خطرپذیر خود تحت برند «حرکت اول» کرده است. اکوسیستم استارت‌آپی باید بومی‌سازی شود و برای تمرکز روی مشکلات لازم است به آموزش توجه کرد.

جوانمردی در ادامه با تاکید بر اینکه بازیگران اکوسیستم کسب‌وکاری با در نظر گرفتن ریسک‌های موجود در تمامی مراحل باید نقش خود را در این اکوسیستم به خوبی ایفا کنند، گفت: «شکست تیم‌های استارت‌آپی جز الزامات مسیر رشد آنهاست. در واقع هر اتفاقی که در این مسیر می‌افتد باید بتواند ما را به مقصد نهایی نزدیک کند. برای همکاری با استارت‌آپ‌ها باید به ادبیات مشترکی برسیم.»

قنادپور در پاسخ به این سؤال که تفکر کسب‌وکاری ارتباط فردا برای حمایت از استارت‌آپ‌ها چیست، گفت: «حمایت از استارت‌آپ‌ها تنها به معنی فراهم کردن فضای کار و تأمین منابع مالی آن‌ها نیست. استارت‌آپ‌ها امکاناتی می‌خواهند تا بتوانند به درستی جریان‌سازی کنند. در مرکز فینوتک فضای سندباکسی شکل گرفته تا تمامی فعالان اکوسیستم استارت‌آپی بتوانند از سرویس‌هایی همانند بانک و بورس برای خلق ایده و محصولات جدید استفاده کنند.»

در ادامه رویداد سلسله گردهمایی موج سوم زیست‌بوم کارآفرینی، پنل «راهبری و منتورینگ» با حضور مونا ناصری، هم‌بنیان‌گذار شتابدهنده بانا، سعید ذکائی، مدیرعامل شرکت پارسا پلیمر شریف، مهدی مظاهری، مدیر سرمایه‌گذاری سرو ونیچر و رضا روحی، نماینده هیات امنای گروه سرمایه‌گذاری نیک‌اندیش کارایا برگزار شد.

امیر شکوهی نیا، هم‌بنیان‌گذار شتابدهنده هاردتک به عنوان مدیر پنل سوال کرد نقشی که منتور‌ها در موفقیت استارت‌آپ‌ها ایفا می‌کنند، چیست. ذکائی در پاسخ به این سوال گفت: «وجود منتور حرفه‌ای کمک می‌کند تا با حداقل‌ترین امکانات تیم‌ها بازدهی بیشتری داشته باشد. استارت‌آپ‌ها می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان موفق شوند، اما این امر ممکن نیست. در بسیاری از موارد ایده استارت‌آپ به بلوغ رسیده، اما هنوز بازار عرضه و تقاضا با آن همگام نشده است؛ بنابراین نمی‌توان گفت که چه زمانی طول می‌کشد تا استارت‌آپ‌ها بتوانند به موفقیت برسند.»

مظاهری در ادامه با تاکید بر اینکه عدم تجربه بیشترین مشکلات را برای استارت‌آپ‌ها به وجود می‌آورد، گفت: «منتور‌های که در حال حاضر وجود دارند از دید خود به دغدغه کسب‌وکار‌ها نگاه می‌کنند. برای به دست آوردن تجربه علاوه بر توجه به منتورینگ باید فعالیت‌های پویایی را در فضای کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری تجربه کرد.»

ناصری در پاسخ به این سؤال که شتابدهنده‌ها چگونه باعث رشد کسب‌وکار‌ها می‌شوند، گفت: «شتابندهنده‌ها به شروع یک کسب‌وکار و ادامه فعالیت آن کمک می‌کنند. در بسیاری از موارد استارت‌آپ‌ها ایده‌های بزرگی دارند، اما توانایی اجرای آن را ندارند و از دور رقابت خارج می‌شوند. سعی می‌کنیم واقعیت‌ها را به آن‌ها بگوییم و از توانایی آن‌ها برای خلق ایده‌های بهتری کمک بگیریم.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر حوزه نفت و گاز فناپ تجارت الکترونیکی ارتباط فردا شرکت حرکت اول چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی طاهری ظهر چهارشنبه در آئین آغاز به کار بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق که در دانشگاه زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های امروز کشور، ناترازی در حوزه انرژی است، افزود: برای برون‌رفت از این موضوع باید سرعت سرمایه‌گذاری‌ها را با سرعت پیشرفت صنعت منطبق کنیم.

وی با بیان اینکه امروز نیاز مبرم به مدیریت انرژی داریم که اجرای قانون مانع‌زدایی از صنعت برق می‌تواند مسیر رسیدن به این مهم را هموارتر کند، اظهار کرد: معتقدیم با توجه به وجود منابع ارزشمند در حوزه بهینه‌سازی، مسؤولان و متولیان امر باید از این منابع به خوبی استفاده کنند.

رئیس انجمن مهندسان برق و الکترونیک کشور نیز در ادامه این کنفرانس با بیان اینکه برگزاری چنین کنفرانس‌هایی باعث شده است تا خروجی این رویداد علمی را در صنعت نیز شاهد باشیم، عنوان کرد: این کنفرانس تا به امروز به همت دانشگاهیان و فعالان حوزه صنعت برگزار شده و نتایج ارزشمندی را به دنبال داشته است.

حسین عسکریان ابیانه با اشاره به اینکه انجمن مهندسان برق و الکترونیک کشور با ۳۱۰۰ عضو در اواسط دهه هفتاد تشکیل شد، خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج ارزشمندی که برگزاری این کنفرانس بین‌المللی داشته است، امیدواریم روند برگزاری آن به همت بدنه دانشگاهی و حوزه صنعت تداوم داشته باشد.

زنجان قطب برق و الکترونیک کشور است

پیام جوادی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز از زنجان به عنوان قطب برق و الکترونیک کشور یاد کرد و گفت: در این کنفرانس مقاله به صورت حضوری طی ۱۵ نشست ارائه و چهار میزگرد تخصصی نیز به صورت پرسش و پاسخ با حضور مسئولان نشست‌ها با موضوعات انرژی‌های تجدید پذیر، اثر خودروهای الکتریکی در شبکه‌های توزیع، مدیریت ریسک سیستم‌های شبکه‌های توزیع و مدیریت مصرف هوشمند برگزار می‌شود.

گفتنی است، بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع برق به میزبانی شرکت توزیع برق زنجان در دانشگاه زنجان در حال برگزاری است و بیش از ۱۰۰۰ نفر از سراسر کشور از بخش دولتی صنعت برق، بخش خصوصی و دانشگاهی طی سه روز برگزاری این کنفرانس حضور خواهند داشت.

کد خبر 6094185

دیگر خبرها

  • بررسی ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در رویداد استیج اینوتکس ۲۰۲۴
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • شورای راهبردی بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند