Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال این است که دسترسی بنادر تجاری کشور به سایر شقوق حمل‌ونقل با منابع و سرمایه‌گذاری‌های سازمان، بهبود و ارتقا یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص همکاری این سازمان با راه‌آهن و شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور برای توسعه زیرساخت‌های ترانزیتی متصل به بنادر، افزود: به دنبال دسترسی بنادر تجاری کشور به سایر شقوق حمل‌ونقل با منابع سازمان بنادر و دریانوردی و سرمایه‌گذاری برای بهبود و ارتقا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این زمینه، دسترسی بندر تجاری چابهار به پسکرانه در حوزه جاده‌ای و دسترسی به ریل، یکی از برنامه‌های در دست اقدام سازمان است ضمن اینکه بهسازی مسیر دسترسی به بندر شهید رجایی، ایجاد دسترسی جاده‌ای برای بندر تجاری بوشهر، کمربندی بندر امام و بهبود دسترسی جاده‌ای این بندر بخش دیگر از برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی است. در بنادر شمال کشور هم بحث جاده، دسترسی به بنادر نوشهر و امیرآباد هم جزو برنامه‌های سازمان است.

وی گفت: در این خصوص مجموع طرح ها برای توسعه زیربناهای حمل‌ونقلی بنادر کشور که در حال مطالعه بوده و اجرا شده و یا اینکه اجرا خواهد شد حدود ۱۰۰۰میلیارد تومان است که از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: احداث وسیع‌ترین ترمینال مواد معدنی در محدوده خلیج فارس و دریای عمان

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص عملکرد شش ماه نخست سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تصریح کرد: در شش ماه ابتدایی امسال خوشبختانه شاهد روند روبه رشد فعالیت‌های تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور هستیم. این میزان بیش از ۷۶ میلیون تن تخلیه و بارگیری بوده که از این میزان حدود ۱۶ میلیون تن واردات غیرنفتی و حدود ۲ برابر این میزان یعنی ۲۷ میلیون تن صادرات غیرنفتی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در زمینه واردات غیرنفتی، ۲۴ درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را شاهد هستیم و در زمینه صادرات غیرنفتی هم حدود ۶ درصد رشد عملکرد بنادر تجاری کشور بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب بیان کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در آب‌های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آبگرفتگی، نقص فنی و آتش سوزی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته از مجموع شناور‌های مواجه شده با شرایط مضطر، موتورلنج‌های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در مدت یاد شده بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با ۷ و خارگ و دیلم به ترتیب با ۴ و ۳ حادثه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

وی گفت: همچنین در سال گذشته با حضور به‌موقع شناور‌های ناجی به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناور‌ها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی‌نسب با اشاره به فوت ۲ نفر به دلیل غرق شدگی در آب‌های استان، عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، در سال ۱۴۰۲ بیشترین شرایط مضطر شناور‌ها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می‌رود دریاروی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

وی یادآور شد: دریانوردان در صورت مواجه شدن با شرایط اضطرار می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در سریع‌ترین زمان خدمات جستجو و نجات را دریافت کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۷ شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

دیگر خبرها

  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان